Llegir, rellegir, comentar

Un relat de: Calderer2


Quan redactem la crítica d'un text, si ho fem seriosament, gairebé estem abastant tots els aspectes de la literatura.

Primer de tot hem de llegir d'un forma atenta, intel·ligent i motivada. I amb un objectiu. I aquesta actitud lectora crec que marca una diferència important amb la lectura indiferent i mandrosa que torna insípid el més brillant dels textos.

Com a segon aspecte ens hem d'esforçar, aquí ja parlaríem de relectura, en trobar els encerts i els errors, l'essència de la història, si la forma s'hi correspon i què ha volgut transmetre l'autor. Aprofundir, doncs, en els aspectes més importants fins que la relació que tenim amb el text sigui molt més íntima que no la d'un lector casual.

I per últim cal escriure, la part més creativa de tot l'assumpte, redactar un comentari o un article que s'entengui, sigui amè, tingui un bon ritme, faci entrar ganes de llegir el text (en el cas de les crítiques positives) i transmeti al lector què ha sentit el crític en llegir el text.

En el cas nostre, el grup de RC que volem organitzar, aquesta tercera part té una altra funció: ajudar a l'autor a adonar-se dels errors i a progressar com a escriptor.

Comentaris

  • Interessant[Ofensiu]
    reusenca | 24-10-2014

    Em sembla molt interessant tot això que dius. Crec que algú ho havia de dir. Penso que a vegades es fan comentaris amb poca seriositat i això no és bo.
    Gràcies pel teu comentari al meu relat. Jo no havia entrat a la teva pàgina i em sembla INTERESSANT i VALUÓS el que dius en els teus escrits.
    Gràcies Lluís també pel teu incís, ja m’havia adonat que no ho havia fet bé.

Ajuda'ns amb un donatiu

Ajuda'ns a pagar el manteniment de relatsencatala.cat Qualsevol aportació és més que benvinguda:

l´Autor

Calderer2

4 Relats

11 Comentaris

2499 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Biografia:
M'he creat un nick paral·lel per publicar reflexions entorn a l'escriptura, comentaris de llibres que he llegit i altres textos diversos, tots, però, a manera d'articles.