Llegir el diari pel final

Un relat de: Joan G. Pons

Com cada dia, tornava del quiosc, amb un diari sota el braç.

Entrava al bar a fer un tallat i de sobte vaig nota que algú m'estirava el braç. Bé, el braç que no aguantava el diari.

Notava la pressió i no veia a ningú.
Ep !!! Sí... avall a un altre nivell descobrir un follet.

-Hola, Joan.
-Hola Follet.
-Sóc una Follet. Sóc la Follet Espavilada i avui tinc el val per visitar-vos, als humans, i t'he triat.
-Gràcies !
-Què portes sota el braç ?
-Un diari.
-Uns papers escrits.
-Sí. Uns papers escrits plens de notícies, anuncis, fotografies, articles, informació actual.
-I ho llegeixes tot ?
-Trio.
-Puc suggerir-te una experiència ?
-T'escolto.
-Comença a llegir o mirar el diari pel final. Tu decideixes que el darrer full del diari és per tu la primera.
-Curiós. No li veig la diferència. El diari és el mateix.
-Sí. Però tu encetes la teva lectura de forma diferent als que han editat el diari.
-Explica't.
-Les planes inicials, sobretot la primera, porta, ofereix, una càrrega de sensacionalisme, moltes vegades exagerada i explicada en negatiu.
-Cert, però després vas llegint les altres.
-Saps que molta gent sols llegeix la primera plana i després els titulars de les altres i quan s'acaben els titulars ja han acabat de llegir el diari.
-Si es així, crec que han llençat els diners.
-Començar el diari per la darrera plana és un cant a la llibertat. Lliurement comences a llegir el diari per on tu vols.

Vaig mirar la primera plana del meu diari. Lletres molt grosses. Lletres impactants i certament explicant fets -successos- en clau negativa. Girar el diari a la darrera plana. Una entrevista molt interessant. Una persona que es dedica a estimar i tenir cura de les papallones.

Iniciar aquell dia la meva lectura per la darrera plana. Cercar amb un somriure la complicitat de la Follet però ja no hi era. Sí, el seu missatge suggeridor.


Comentaris

  • aaa | 06-11-2007

    Jo tambe començo el diari per l'ultima plana, i acabo quan comença la politica.

    En quan al relat, mes cura del fons que de la forma, et cal arrodonir el total.

    Roarscach

  • coincidim[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 06-11-2007

    Gràcies Anerol. És tota una forma diferent i curiosa de llegir un diari.

  • hola Joan[Ofensiu]
    ANEROL | 06-11-2007 | Valoració: 10

    moltes vegades començo el diari per l'última pàg. i realment canvia la percepció de la lectura

  • hola Joan[Ofensiu]
    ANEROL | 06-11-2007 | Valoració: 10

    moltes vegades començo el diari per l'última pàg. i realment canvia la percepció de la lectura