Llàgrimes de sal

Un relat de: Teresa Saborit

Dues estrelles pintades al front, un somriure a les galtes.

La quitxalla asseguda al voltant de l'arena admira la pista: a les altures, els trapezzistes que galopen en l'aire armats amb una barra de fusta; sota la xarxa, els malabaristes que juguen amb l'equilibri de bitlles de foc; caminant entre el públic, un mag que converteix micos en motzarella; a l'entrada, el capataç que s'enfronta a l'hivern per vendre dos grapats de crispetes.

La banda de música s'ha perdut el camí.

Ningú no recorda el domador de lleons que delectava el públic exposant-se a les feres, ningú no recorda la llarga agonia a l'hospital i les operacions sense fi, ningú no recorda l'enterrament en un poblet sense nom. Ningú no ho sap, a part de les puces que juguen entre els jaços de palla i la solitària pallassa que espera el seu torn per entrar en l'espectacle.

Dues estrelles pintades al front, un somriure a les galtes.

Comentaris

  • Gràcies per les teves iniciatives, Tere![Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 11-01-2009

    Felicitats pels teus quatre anys a RC!




    Els Dracs Alats existeixen i a RC, també.

    Gessamí_blau

  • Un record, avui,...[Ofensiu]
    rnbonet | 11-01-2009

    ... onze de gener de l'any del senyor 2009, per la 'bombera' amb les idees més collonudes!!!
    Salut i rebolica!

  • un regalet![Ofensiu]
    Xantalam | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Gràcies[Ofensiu]
    patgereial | 05-01-2009 | Valoració: 10

    Sóc el patge reial i voldria, amb aquest comentari, agrair la teva col·laboració a la campanya REGAL DE REIS: Els patges reials necessiten col·laboradors .

    He escollit aquest breu text de prosa poètica perquè m'ha semblat preciós.

    Després de llegir els comentaris que t'han fet, m'he consolat. Comprovo que no som els patges reials els únics que ens l'hem hagut de llegir dos cops!

    Trobo molt encertat que el relat comenci i acabi amb les mateixes paraules: "Dues estrelles pintades al front, un somriure a les galtes. Fins al final no entens el seu significat, però és la manera de deixar clar que tant la primera part com la segona part del relat s'estan referint a una mateixa realitat: el circ.

    Enhorabona per aquesta narració i gràcies per la teva participació!

    Patge reial

  • Molt bé![Ofensiu]
    llacuna | 15-07-2008 | Valoració: 10

    Has descobert la tristesa en un lloc on aparentment només hi ha felicitat. Bona descoberta!

  • m'ha agradat[Ofensiu]
    ANEROL | 15-06-2008 | Valoració: 10

    llegir aquest curt relat poètic. M'ha calgut rellegir-ho, i cada vegada l'he gaudit més.

  • abans de l' oblit[Ofensiu]
    Avet_blau | 14-06-2008 | Valoració: 10

    Com un final de festa en el circ,
    amb tots els artistes a l'arena del public,
    per uns aplaudiments,
    un moment d e glòria,
    unes llàgrimes d'èxit.

    nomes el domador queda en el record,
    camí d' un oblit,

    arrancar un somriure es viure,
    aconseguir aplaudiments...
    abans d e l' oblit.

    Avet

  • per molts anys![Ofensiu]
    angie | 14-06-2008

    Una prosa poètica somrient i tendre, que plora com el títol. Concreció i sentiments continguts ben redactats.
    Interessant...

    Feliç dia!. Ah! I per què el canvi de nom???. La màscara et molestava?. És possible que continui dient-te pel teu pseudònim anterior : això de carregar-se el personatge al poc de nèixer és una mica cruel, jejejejeje (aix aquests novel.listes negres!)

    Petons! (quants en fas??? doncs idem de smuaks)

    angie

  • llegint[Ofensiu]
    Perestroika | 29-05-2008

    el relat he pogut olorar la màgia dels somriures oblidats en cadires rovellades on abans, un ésser especial amb nas vermell aturava el temps amb un somrís..

    Vols saber un secret? Des de petita, sempre he volgut ser pallassa..

    Adoro el misteri del cirs, quan es corren les cortines, la gent se'n va..i un cop es tenquen les llums comença el veritable espectacle i la veritable lluita..

    M'hi has fet endinsar, de cop, a aquella olor a nostàlgia..a racons oblidats..a llocs tancats que ningú no recupera

    No sé si volies transmetre això, però això m'he endut, i m'encanta..

    Gràcies!

  • ja t'ho havia dit[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 28-05-2008 | Valoració: 10

    però ara calia tornar a dir-ho, no?

    Relat tot poesia, amb un ritme precís i mesurat, amb paraules ben trobades i amb descripcions curtes i correctes que de mica en mica ens porten a la crua realitat de la solitud de la protagonista del conte, la pallassa. M'han calgut dues lectures de més per captar-ho, sóc una mica dur i quan he obert els ulls ja ho tenia clar, jo no puc dir-te res que no saps tu ja, ets molt bo, i en aquest relat ens demostres el teu talent. M'agradarà seguir-te llegint, quan hauràs penjat alguna cosa a RC. T'has ajustat correctament als paràmetres del repte, posant les paraules dins de la historia sense que en grinyoli cap.

    Sols sé que he de canviar una cosa, haber-te dit: ets molt bo, ara dic que: ets molt bona.


    Ens veiem a Premià.

    Ferran

  • Shu Hua | 05-05-2008

    que t'has decidit a publicar.
    g'agraeixo els consells i el comentari al meu relat, feia temps que ningú no em llegia cap relat.
    espero que sesgueixis publicant.
    quant el circ, a mi sempre m'ha cridat l'atenció que a la gent li agradi quan algú es posa en perill. A mi no m'agrada el circ dels d'abans, quan la gent es posava en perill, pateixo massa.
    M'ha agradat el teu relat, et felicito. Ara, per a mi, el domador de feres es té merescut tot el que li passi, per maltractador d'animals.
    salut
    glòria

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Teresa Saborit

Teresa Saborit

6 Relats

44 Comentaris

11629 Lectures

Valoració de l'autor: 9.80

Biografia:
XI Premi 7lletres 2016
Premi Talent Cambra 2020
XLII Premi Armand Quintana de novel·la 2021
XXXII Premi Novel·la Festa Lletres Catalanes Vallès Oriental
.

Escriptora (Gurb, Osona). 6 llibres publicats i més de 20 premis literaris. Autora d'«El secret del meu nom» (2023), «Casus Belli» (2022), «Barcelona, la rosa i el drac» (2021), «La revolució de les formigues» (2018), «Els llops ja no viuen als boscos» (seleccionat per la Revista Faristol com un dels millors llibres del 2016 per a lectors a partir de 13 anys) i «200 muses» (top 10 ebooks més venuts en català a Amazon vigília Sant Jordi 2016). Coautora de les antologies «El superheroi esguerrat i altres contes» (2016), «Temps era temps» (2012), «Barcelona, t'estimo» (2011), «Microrelats 10×10» (2006) i «Relatsencatalà.com versió 1.0» (2005).

Fundadora i dinamitzadora del portal de creació literària VullEscriure.cat i de LaLlibretaVermella.cat, gamificació de projectes literaris. Em trobareu al blog: TeresaSaborit.cat (premi al millor blog de creació literària Vila de Lloret 2016)


PD. Fundadora, amb un altre pseudònim, del Repte Clàssic (el 24 d'agost de 2005) i de mil idees de bombera ;)