Literatura del dia. ( Música).

Un relat de: Epicuri

Dir Bon dia, ja és literatura.
Joan Fuster.

Bon dia doncs, que
El bo és enemic del millor.
Si és que de veritat les
paraules s'hi oposen.

Dels pols oposats
sorgeix l'amor.
És l'eix que la
via els dona.

Les paraules són
sagetes o coloms,
conceptes, d'una
ment que xerra.

L'amor és en el fons
també en la forma.
Compte, que tota llei
acaba atrapant als bons,
Amb influència pregona.

Són els cors, mai les raons
les que fan bategar la vida.
La passió...la compassió,
no pas la raó, que crema
sota la fusta del foc de
tantes inquisitorials
fogueres.

Un vapor que puja
en paraules: la consciència.
De tot allò que estima.
Les classificacions ens
atrapen.

L'amor sempre puja.

(la foto de la Esther Llorenç. Pillada ahir al fb).

Comentaris

  • Bon dia, Gran Filòsof (majúscul) i Mestre entre Mestres[Ofensiu]
    llamp! | 09-11-2013 | Valoració: 10


    Hola Gran Epicuri, Gran Mestre on els hi hagi!

    Una salutació ben efusiva d'entrada, feia molts dies que no em passejava pel teu racó i he tornat a passar-hi fugaçment per interpel·lar-te.

    Gran Savi i Mestre (Grec) Català, tu ets, Epi!

    Fa molt de temps et vaig criticar per la manca de rigor ortogràfic dels teus escrits. Però no només et criticava per això, també veia en tu un potencial enorme, sincerament. A banda del teu sentit de l'humor i la simpatía que et tinc, veig que segueixes una bona línia creativa, pel qual et felicito.

    El fet que segueixis escrivint aquí, en aquesta web, em confirma que tu ets algú amb criteri i independencia. Amb coneixement i amb raó. També amb passió, com dius en aquest teu poema.

    Suposo que la teva feina és exigent o almenys et té força ocupat. I el fet d'escriure ho fas de més a més, tot desplegant la teva creativitat en moments de lleure. Molt bé, company.

    La gent normalment es deixa rentar el cervell per la televisió i no interactua massa amb altra gent a través d'internet. Afrimació falsa. Perquè la faig? Per fer-te reaccionar i adonar que la gent no té un pèl de tonta. No es pot generalitzar. Però si no es pot generalitzar... segons diuen, llavors perquè encara hi ha Generals a l'excèrcit? O perquè hi ha Eleccions Generals? O què me'n dius de la Generalitat? Una institució "general" per a tots els Catalans?... Hi ha coses que no les pensem gaire, o sí? Jo crec que la gent no és estúpida, la gent sap molt bé el què vol a la vida. Però no tothom, en general.

    L'altre dia vaig anar a l'FNAC de Barcelona i vaig comprar 2 llibres. En concret n'hi ha un que destaco: "Sobre el amor a las riquezas" de Plutarc. No l'hagués comprat sinó l'hagués vist allà sobre del taulell del venedor, en el que hi havia 2 llibres per vendre, aquest i un de la breu historia de Catalunya per Pierre Vilar (historiador). L'altre llibre que vaig comprar és un que va sobre l'Economia del Bé Comú (de Christian Felber), que també te'l recomano.

    Em vaig quedar Plutarc i me'l vaig llegir per sobre fa uns dies. Resulta que ara podría ser que Plutarc estigués de moda en temps de crisi.

    Clar, parla de moderació en la riquesa i de l'esclavitud de qui demana crèdits.

    Normal, no?

    Jo li fotia una ració doble de Plutarc, via intravenosa, a tota aquest trepa de polítics i banquers corruptes que ens han enfonsat a la crisi actual. Que n'aprenguin dels Mestres Grecs. Ells sí que tenien les coses clares i les van escriure per advertir-nos del que passa a la vida.

    Però com acostuma a pasar: La historia és cíclica i els errors es repeteixen, malgrat les circumstàncies.

    Quanta raó tenia la Bíblia en dir-nos: Vindran 7 anys de vaques magres i 7 anys de vaques flaques. Hi ha profecíes que no passen de moda. Tendeixen a cumplir-se secularment, pels segles dels segles.

    Qui diu 7 també pot dir 3 dècades?

    No sé, però en David Cameron, premier Britànic, deia que la crisi tindria conseqüències que s'allargarien fins els anys 30 (del segon mil·leni) = 2030-2040.

    Cal veure les coses amb perspectiva, jo penso, i dir, com deia en José Mota, aquell humorista, tot parodiant a l'Iker Giménez de "Cuarto Milenio": "Cuantos milenios".

    Quants milenis portem sobre aquest planeta? I quants segles ens queden per respirar una mica d'oxigen en bon estat?

    No sé pas si durarem massa mil·lenis!

    Salut Epi, Epicuri, Mestre!

    Bon dia: Lletrat i Literat.



    ll.

l´Autor

Foto de perfil de Epicuri

Epicuri

1124 Relats

836 Comentaris

428921 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Ho deien els Azteques: Hola, Soc Tú.

Em re-escric a mida que em llegeixes.

Els antics filòsofs Grecs, feien reunions a on es parlava amb els ulls embenats, per tal de que cap prejudici visual interferís en el seu discurs.

Estimat Idomeneus:
T'escric aquesta carta en un bon i feliç dia per mi que també es l'últim de la meva vida ja que he patit una dolorosa incapacitat de pixar, també una forta disenteria per la qual cosa res no es pot afegir a la virulència dels meus patiments. Però la alegria de la meva ment , fruit de la contemplació i pràctica de la meva filosofia supera totes aquestes afliccions. Et demano que tinguis cura de la canalla de Mendrotorus en justa correspondecia a la savia devoció d'un home jove vers la meva persona i la meva filosofia.
Epicur.

El 17 de Juliol cel.lebro, amb molta joia l'any de bona vida a Relats en Català.

Sorprés i content de la vidilla que m'has donat.

La foto li dec a la tremenda menjada de coco que em va provocar un enllaç del Jeremias Soler. Aquest:
http://www.youtube.com/watch?v=oGKm6_-BmRE

Desde llavors he estat obsessionat per trobar la foto del l'univers més petit que he pogut: Es la foto de presentació, feta amb un microscòpic electrónic. Es un àtom d'or.

Es més difícil observar el micro Univers que el macro univers. Però això es tot un altre Quantum.

Un bon sentit de la vida i aquest univers, definit per un físic eminent, com a insensat, es ser el més feliç possible.
O al menys no fer mal.

La veritat ens fa lliures. I la finestra es l'amor .

La vida es un acudit: No importa tant la seva llargada. El que importa es que tingui gràcia.

M'habria agradat escriure un tractat de filosòfia, únicament amb acudits, però m'ha faltat sentit de l'humor.
Wittgestein.

O la lluna que s'afina
al pasar carena enllà
es quan dormo
que hi veig clar
prés d'una dolça metzina.

J.V. FOIX.

Omple el got i beute'l ara.
Sense presa
sense temps.

Jaume Sisa.

Jo, l'ànima de la prada
que es deleix en florir
i ser dallada.

Joan Maragall.

Mercès per llegir
estim en molt
la vostra companyia.

markonomistes@hotmail.com