L'infern

Un relat de: NEULA

Hi ha coses que no pots explicar perquè ningú t'entendria, però les saps i prou. Jo, per exemple, sabia que al soterrani de casa hi havia l'infern. Si algun cop m'hi anava alguna pilota, la donava per perduda, i si tornava a aparèixer per casa, li agafava mania i no la podia ni mirar. Sempre passava de pressa per davant dels finestrons. No com la mare, que quan estenia s'hi passejava amunt i avall amb parsimònia. A mi em posava nerviós. Havia arribat a somniar-ho de nit, les cames de la mare amb les sabates a retaló passant un cop i un altre per davant de les reixes dels finestrons, mentre jo la mirava i aguantava la respiració perquè sabia que els dimonis podien tibar-li una cama i arrossegar-la cap a dins.

Són aquella mena de coses que amb el temps fas veure que has oblidat, o millor, fingeixes que no les has sabut mai. Però avui quan remenava les andròmines del soterrani, han sortir les espardenyes de la mare, aquelles que portava a retaló, i he sabut que si hagués pogut avisar-la ara encara seria amb nosaltres.

Comentaris

  • FELICITATS !!![Ofensiu]
    F. Arnau | 11-01-2009 | Valoració: 10

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • ginebre | 04-04-2007

    si! jo també el trobo molt bo!
    Ben escrit i fa esgarrifar una mica.
    Molt bé!

  • peres | 04-04-2007 | Valoració: 10

    que ja havia llegit aquest relat, perquè em sona molt, però devia ser un dia que no tenia temps per a res, o que no estava inspirat, i no vaig deixar-hi cap comentari.

    És boníssim: tendre, ingenu, melancòlic, sentimental... Transmets moltíssim en poques ratlles. Quina enveja, saber fer això.

  • Rodó[Ofensiu]
    Fabià Rigau Espill | 13-09-2006

    Doncs a mi em sembla de la mida justa. A més, l'última frase fa pensar...

  • breu i bonic[Ofensiu]
    marco3434 | 09-08-2006 | Valoració: 9

    molt bonica descripció d'un fantasma familiar

  • l'infern[Ofensiu]
    Sonyes | 30-07-2006 | Valoració: 10

    hola, doncs l'he trobat massa curt pel meu gust, però m'ha agradat

  • Tothom...[Ofensiu]
    AVERROIS | 25-07-2006 | Valoració: 10

    ...té el seu infern particular, pors ancestrals? relats a la vora del foc, que en un moment donat ens han impactat i que recordem amb angoixa. El teu relat està molt bé, peró crec que és una mica curt. Encara que "Si és bó i curt dues vegades bó". Una abraçada.

Valoració mitja: 9.33

l´Autor

Foto de perfil de NEULA

NEULA

30 Relats

94 Comentaris

47959 Lectures

Valoració de l'autor: 9.34

Biografia:
M'agrada escriure, el teatre, la ràdio,la poesia. Vaig fer servir Relats en Català per penjar els meus primers relats i encara recordo la il.lusió que em van fer els primers comentaris. També hi he passat bones estones llegint. Ara no estic tant per aquí , tinc més coses al blog de l'associació Lletrícola de Mataró, blog: planetalletra.org