L'hora del bany

Un relat de: Victre
El moment del bany és el més paradigmàtic de l'educació d'un fill.

Tot comença, normalment, abans de sopar. Mentre un cuina, l'altre els banya.
Fins aquí, tot perfecte.
-Vinga nens, a la banyera!-.
-Però si ahir ens vem dutxar!-, -Avui no toca!-, o -D'acord, però sense sabó!-, són algunes de les respostes, de manual, més freqüents.

Aleshores comença una de les moltes petites batalles quotidianes... "la roba bruta al seu lloc i cap a la dutxa". "Ara!". I freqüentment cal recòrrer a l'amenaça universal de " a la d'una, a la de dues, a la de....".

Però el que és paradigmàtic, no és això.
És que al cap de mitja hora (més o menys), comença una altra batalla, però a la inversa. Ara no volen sortir per que s'ho estan passant de conya. Cagundéu!.

I la conclusió que en trec de tot plegat, és que aquest fet és una demostració de que els nens no estan capacitats per decidir segons què. I que no hi ha res que creï nens més insegurs, que fer-los decidir sobre allò que no estan preparats.

Deixem als nens exposar les seves opinions, però no decidir allò que ens toca decidir als pares.

I què dir d'aquella pregunta (que cada vegada és més comú) de " Què vols per sopar?".
Jo, i si estic de bon humor, els deixo escollir entre ou ferrat, truita o ou dur.
De manual.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Victre

Victre

191 Relats

178 Comentaris

96685 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
Vaig néixer al 1977.
Sóc metge, acupuntor i estic estudiant el grau de psicologia.
En el meu temps lliure escric relats.

Des de que escric, sempre he mantingut una lluita entre mantenir els relats ocults, o fer-los publics. Una barreja entre dubtes, vergonya, i la joia de que altres et llegeixin.

El meu mail és victreespiga@gmail.com

Al blog https://lletresigargots.wordpress.com trobareu tots els meus relats, la majoria amb il.lustracions incorporades.