l'HOME QUE CANTAVA ALS OCELLS ( Microrelat)

Un relat de: joandemataro

Photobucket




Cada matí, a les nou del matí, amb puntualitat anglesa ( – on time! , com diuen ells ) se sent el seu cant, el mateix cant suau i alhora trencat, gairebé és un plany, mentre va netejant les gàbies que té penjades al balcó, sempre en el mateix ordre: de dalt a baix i d’esquerre a dreta; seguint la mateixa rutina: despenja una gàbia, la col.loca amb cura a la taula trotinada que hi ha sota l’ampit de la finestra, li canvia el paper de diari de la base, bufa les menjadores i les reomple amb escaiola; i, per últim, canvia l’aigua dels abeuradors.

Els ocells no piulen, ara és l’home qui canta i ells escolten admirats com aquell pobre ser que hi ha rere les reixes plora per dins; amb el seu instint ho capten ben clar, és el lament d’un home empresonat, engarjolat per la vida, per la rutina, pel passat, per l’apatia del present.

Quan acaba la feina, l’home seu a la tumbona vella i castigada pel temps que té al costat de les gàbies, ara netes, a l’ombra dels edificis que l’engàbien . Estira les cames, s’encaixa els dits de les mans a tocar de la boca, com si estigués pregant, qui sap potser en el fons ho fa, i tanca els ulls. A l’instant, els ocells comencen el seu cant com volent alleugerir el patiment d’aquell home, un home buit , que ara abstret es transforma en ocell i somia que pot volar i , durant uns segons, se sent lliure, viu.

Per un instant, tot torna a tenir sentit, si pogués no obriria els ulls mai més; tanmateix, els crits que venen del menjador de casa, on es barallen cada dia la seva filla i la dona, el desperten, i els seus somnis , com cada dia, s’esberlen de nou.

......................

Aquest relat, i molt més, el pots trobar també al bloc " 2012. Esquitxos d'una vida " que enguany participa als Premis blocs Catalunya , si t'agrada el bloc i el vols votar és molt fàcil, aquí t'explico com fer-ho: COM VOTAR...

Gràcies en avançada.
joan abellaneda, el de mataró


Comentaris

  • Un somni[Ofensiu]
    Materile | 28-07-2012 | Valoració: 10

    Fantàstic, Joan!!!

    És un relat que diu molt: del moment de cadascú i del moment que estem travessant. Aquest home lliure es veu engarjolat, pres per la monotonia, pel país en el qual viu, per la família... Sent enveja d'uns pobres ocells tancats dins les gàbies...

    Què t'he de dir si té tots els ingredients perfectes perquè et surti un relat fantàstic? Sí, un relat tendre, dur, real, trist... humà. Molt ben tramat, amb el punt tan quotidià dce la mare i la filla discutint de bon matí.

    Felicitats!! Una abraçada,

    Materile

  • m'agrada[Ofensiu]
    Jordi Baucells | 25-07-2012 | Valoració: 8

    M'agrada el relat i m'agrada aprendre dels que en sabeu. Jo m'hi fixo. I de mica en mica potser seré capaç d'escriure alguna cosa que s'hi pugui comparar. Felicitats Joan.
    Veig que ets molt prolific. Enhorabona!

    Jordi Baucells

  • Emotiu i molt maco![Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 25-07-2012 | Valoració: 10


    M'agada molt Joan, és un relat que et puc assegurar que se'n va directe als meus relats preferits. El trobo fantàstic!

    Una abraçada

    Gemma

  • Admirable[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 24-07-2012 | Valoració: 10

    Un relat tendre, suau, humà. Enhorabona. He sentit les emocions a flor de pell.

  • Admirable[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 24-07-2012 | Valoració: 10

    Un relat tendre, suau, humà. Enhorabona. He sentit les emocions a flor de pell.

  • Impotència.[Ofensiu]
    Jota de trèvols | 24-07-2012 | Valoració: 10

    La que deu sentir el protagonista. Un relat trist i real, que fa sentir molta llàstima per aquest senyor i tots aquells que alguna vegada hem estat engarjolats.

Valoració mitja: 9.67