L'experiment de l'eterna joventut

Un relat de: Vicent Terol
A l'atzar va atribuir aquell científic de poca rellevància el fet d'haver aconseguit la fórmula de l'eterna joventut. Accidentalment, al seu laboratori havien confluït una sèrie de circumstàncies imprevistes, les quals donaren com a resultat l'elixir més desitjat al llarg de la història de la humanitat.

Realitzades les constatacions empíriques, Roderic Lleixà procedí a l'autoaplicació del descobriment. Segons les seues previsions, primerament compliria anys cap enrere, com una sort de Benjamin Button valencià. Posteriorment, la seua edat s'establiria en vint-i-cinc per a sempre.

“Una vida entregada a l'hedonisme il·limitat.”, pensà.

La cosa no va anar del tot com ell esperava. L'envelliment de la gent que l'envoltava, l'ocultació permanent del seu secret i la inadaptació constant als canvis socials que es produïen són sols tres exemples d'una llarga llista d'elements que amargaven la seua existència. I la soledat: l'aïllament més profund que hom puga imaginar com a tret que destacava per damunt de tot.

Un cert dia, considerant que poc més hi havia a observar en aquella conducta, els habitants del planeta Ximtra que havien dut a terme l'experiment -escollint Roderic com a objecte d'investigació- posaren fi sobtadament a la seua vida.

Comentaris

  • M'ha agradat...[Ofensiu]
    copernic | 22-02-2011

    el gir final i la constatació de la realitat no tan afalagadora com es pensava que fa el protagonista. Bon relat!

  • planeta ximtra[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 20-02-2011

    doncs crec que no és l'únic experiment que han dut a terme aquests personatges, i el més llarg encara l'estan mirant de desxifrar: l'estupidesa humana, per més que ens observen, de ben segur que encara no han descobert quina és la seva arrel, i mira que en fem d'estupideses, els humans.
    Però sobre el teu relat, dir que està ben construït, de lectura amable i amb un final sorpresa que és d'agrair.
    Bon micro Vicent!

    Ferran

  • eternitat fustrada[Ofensiu]
    Karles | 25-01-2011

    bé, el desenllaç contundent i prou potent per fer pensar.
    salutacions.

  • crohnic | 22-01-2011

    Fantàstic microrelat... Personalment, crec que un bon final és bàsic en qualsevol història i encara més en el gènere dels microrelats... Tu ho aconsegueixes... Enhorabona pel relat, company!!

  • bona perspectiva[Ofensiu]
    sigbar | 21-01-2011

    original la idea que el subjecte que no envelleig sigui un conillet d'indies.

  • un final[Ofensiu]
    joandemataro | 21-01-2011 | Valoració: 10

    sorprenent i original. Et felicito i a més dóna per reflexionar
    una abraçada des de mataró
    joan

l´Autor

Foto de perfil de Vicent Terol

Vicent Terol

127 Relats

380 Comentaris

103401 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Tinc un llibre amb 113 microrelats, editat per "El Toll". Es diu Capsa de bombons.

Fusió de fotografia i microfragments a microfragments.

Escrits variats i altres coses a L'aixeta.


Per contactar: surfinpop@gmail.com