L'Europa de les mil peces

Un relat de: Vicenç Ambrós i Besa

Espurneja terra enllà
la nostra posta de sol,
d'aquest sol que il·luminà
a l'Europa del bressol.

Han passat mil primaveres
i han volat mil il·lusions
a l'ombra de mil banderes
de mil pobles i nacions.

Són mil llengües, mil històries
i un camí que les lligà,
totes amb penes i glòries
i, entre elles, el català.

Amb colors mediterranis,
amb la muntanya de fons,
i amb aires contemporanis
que no obliden aquests dons,

has de teixir la bandera,
Europa, vell continent,
que traspassi la frontera
per ser mantell de la gent;
mai et sentis forastera
del teu propi sentiment...

Comentaris

  • Felicitats[Ofensiu]
    Naiade | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Europa[Ofensiu]
    George Brown | 03-06-2005

    Europa hauria (de fet crec que ho és) terra d'acollida, però sense condicions ni limitacions (tasca força complicada i amb punt d'utòpica, però desitjable).

    Una unió europea que torna estar d'actualitat amb la negativa de diversos països, diguem, importants a la futura (ara ja no tant) constitució europea, i ho dic amb un puntet de felicitat, ja que una constitució no pot escriure's per acontentar a tothom, sinó que s'hauria de fer per servir a tothom... i ara no entenc com a Espanya (i també a Catalunya) és va aprovar amb una majoria tan amplia, i l'única resposta que obtinc és (com va dir un gran humorista) potser perquè a França se l'han llegida.

    Bé, potser m'he desviat una mica del poema, però crec que una mica això reflexa el que has volgut expressar en el poema, Europa ha de ajudar i servir a la gent, no simplement acontentar-la, i tothom s'ha de sentir representat per una bandera i un himne més enllà de sentiments nacionalistes.

    M'ha agradat molt el poema. Un poema molt reivindicatiu, però sense deixar de ser pura poesia, amb versos perfectament encadenats, que transmeten una força impressionant.

    una abraçada,
    Jordi.