L'ESCLAT

Un relat de: Pep


L'esclat. (Crónica estiuenca)


Fa apenes unes hores -posem-ne dues-,la tormenta d'estiu, era l'ama de la cala ;
abundosament plovia.
Trons i llamps afegien elements sonors i lluminosos.
El cel i la terra es fonien en una abraçada de dubtosa germanor.

Tot convidaba a una certa intimitat, a fruïr de l'ambient plàcid i relaxat.A no fer res.
En tot cas, a mirar,sentir i deixar-se amerar per l'espectacle.El gaudi era segur.

Tanmateix la conversa amb el Tio Soler a estat indefugible, distesa i llarga.
De la ma del xip xap de la pluja, hem raonat força estona. És un home assenyat el Tio Soler.
Hem sent agust escontant-lo. Crec que és una sort parlar amb els vells. A mes, es un home respectuós amb el seu contertuli; l'escolta. Aprenc d'ell.

Dinem dins de casa; el primer dia d'ençà que som ací.
Pero la pluja que ja para, deixa pàs a un altre oratge, altres sensacións. L'estiu guanya¡.

Ës l'esclat de la llum, del sol, de la natura que regalima sensacións plenes de contrastos;
fa una estoneta, tot eren llamps tróns i pluja. Ara el sol s'ensenyoretja de l'indret. Hi ha una llum especial, única.......

Del bar Rosita estant, la mar mostra, colors, pau i dolcesa. L'airet de gregal, regala un fresat per l'epidermis acuática que sugereixen montanyetes dolcissimes que van i venen es fan i es desfan, tot dibuixant i esborrant cercles,linies, formes i figures sugerents.

Alguns visitants de l'indret (no us diré el nom pero us puc dir que "......al cel parlen d'ella") únic i estimat, es senten atrets per tanta bellesa i s'endinsen en la mel de les seues aigües.

El sol es ferm i persistent. Tot anuncia una vesprada espléndida.

El verd del boix, romaní, margall i dels esquifits pins que ens acompanyen, ha reviscolat; desconeixiem que fos tan magnificament verd.
La ratlla de l'horitzó, és un dibuix perfecte com si algú l'hagués feta amb una llença i sembla que a l'altra banda hi haura un precipici infinit.

Magnífic dia. Estiuenc dia de contrastos i sugerències, que pot ser encara ens sorpendrà.
Queda la nit amb el seu mon de propostes......



Pep Ferrer

Xàbia. -La Granadella- 26 d'agost. 2002.











Comentaris

  • Mediterrània[Ofensiu]
    Boira27 | 05-03-2012 | Valoració: 10

    No conec el lloc del qual parles, però és gairebé com si ja hi haguera estat. El teu relat ple de detalls i de sensibilitat el descriu perfectament. Fa enveja i ganes de passar un dia com aquest allí, amb la pluja, amb la mar, amb tu, i els vells, amb els quals és una sort poder parlar...

  • Com si visqués el moment descrit[Ofensiu]
    llLlibertatll | 04-08-2006 | Valoració: 10

    Descrius cada detall del dia que vols descriure, fet pel qual fa que ens imaginem perfectament un dia d'estiu calurós i tranquil, d'aquells que s'esperen tant...
    M'ha agradat molt aquesta descripció, i no et negaré que el dialecte també fa que m'agradi més perquè em sento atreta per aquest.


    ENHORABONA!!! ACABES DE REBRE UN COMENTARI ENCADENAT!

    Fes clic a la imatge i descobreix de què es tracta

    R en Cadena


  • Observar, xopar-se i transcriure[Ofensiu]
    angie | 03-08-2006

    Bones descripcions.

    El mar i la platja són fonts on abeurar-hi sovint. Esclaten davant els ulls...
    Els escric sovint també...

    Et segueixo llegint.

    angie

l´Autor

Foto de perfil de Pep

Pep

41 Relats

34 Comentaris

35676 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Amigues i amics. Fa trenta anys que vaig fer trenta anys.
Soc d'un poble de l'Horta valenciana anomenat Alaquàs
No vaig anar a l'escola ni allò mínim que fora desitjable. O siga que puc mostrar-vos un migrat certificat d'estudis primaris; molt primaris.
M'agrada que ploga; al meu país hi plou poc
Crec en Déu. Crec que és feu home en Jesús de Natzaret. Em sent afortunat per això.
Soc tècnic de so.
Fume "caliquenyos" valencians.
Soc autodidacta i me n'he sortit, però no us ho recomane.
Tinc dues filles i un fill, mel! La meua estimada es diu Empar; ¡més mel!
Estime la vida i crec en la bondat de la gent.
M'estime la mar. Em te el cor pres. M'agrada furgar-li la panxa.
Patisc des de fa no en se quant d'anys de migranyes i això fa que visca cada
bocí de benestar com si fos un regal.
Les converses amb amics, família o coneguts no les canvie per res.
Escriure sempre m'ha agradat. De jovenet
hi col·laborava en publicacions clandestines -o no- i de lluita per les llibertatsdemocràtiques.Despres en mogudes de moviments d'Esglesia i també nacionalistes.
D'uns anys ençà que estic pres per una obsessió que em fa llegir i escriure poesia sovint. Em fa sentir-me molt be. Crec que puc aportar alguna cosa.
D'antuvi el meu agraïment pels vostres suggeriments sobre tot si son sincers.
Crec que sovintejaré aquesta casa.
Ens llegirem sovint.
M'agrada relatsencatalà.