Les Trobades de Nadal

Un relat de: Joan G. Pons
Nadal és un conjunt de sensacions, records, tradicions, sentiments religiosos i també.... trobades.

Enmig de l’arbre, del pessebre, del tió, de la taula.... es belluguen persones amb més o menys nexes familiars, amb més o menys freqüència de contacte.

Cal aprofitar aquestes trobades sensibles i enriquidores.

Suggereixo algunes d’elles:

- El lloc a la taula. Triat, assignat....Davant, al Costat, una oportunitat de conversa, intercanvi. Un diàleg proper o potser connectant a l’extrem de la taula. O també llocs que sobretot es mouen al moment dels torrons i les infusions.
- Un brindis o més. Copa plena. Copa mig plena. Copa buida i reclamada. Connexió de copes o connexió frustrada... no hi arribo. Soroll de cristalls o Sons d’apropament i somriures.
- El regalet. Amagat al “Tió”. I esperant agradi. Una trobada amb els destinataris i una resposta de sorpresa i agraïment.
- Assortit de torrons. Postres de Nadal. Poca gana i valoració amical de la porció que t’ofereix de la classe de torró que demanes.
- Els grans i els petits. Gent diferenciada. Gent propera i gent llunyana que fa temps que no veiem. Petits que salten de la cadira i cerquen gent que estimen o descobreixen.
- Altres que protagonitzen i aportem i ajudem a viure un Nadal amb moltes trobades.

Comentaris

  • gràcies[Ofensiu]
    magalo | 01-01-2012

    Bon any nou Joan. Espero que ens trobem aquest i molts més anys per aquest món entranyable del Relats. Aprecio molt els teus comentaris.
    petonassos
    Marta

  • :-) BON NADAL JOAN !!! n+[Ofensiu]
    joandemataro | 24-12-2011 | Valoració: 10

    FINS AVIAT, ARA TOCA MENJAR EN FAMÍLIA...
    j.

  • bons suggeriments per...[Ofensiu]
    joandemataro | 09-12-2011 | Valoració: 10

    gaudir encara més del nadal. Personalment les trobades familiars és el que més m'agrada d'aquests dies juntament amb la il.lusió dels menuts

    una abraçada pre-nadalenca joan
    j.

  • El meu desig per a les festes[Ofensiu]
    Unaquimera | 09-12-2011

    Després de llegir atentament la teva exposició, vull desitjar-te que tinguis unes bones trobades aquest proper Nadal, que com tu ben comentes és un conjunt molt variat de festes, “sensacions, records, tradicions”, herència religiosa i moderns interessos.

    Espero que siguin moltes, i tan enriquidores com les esperes... i si és possible, fins i tot una miqueta més! ;-))

    T’envio una abraçada pre - nadalenca,
    Unaquimera