LES TRES GRÀCIES

Un relat de: Nil

Obro la porta del corral, el gos de l’avia lladra.
Tinc deu anys. Dins un clap de llum trobo la mare
i les ties amb les faldilles arromangades. La mama,
que és la petita de les tres germanes, rossa i d’ulls
blaus, és per excel·lència la més guapa! Cofoia se
la veu de lluir unes cuixes sense cúmuls de grassa,
malgrat haver dut al món cinc fills en tres tongades.
La del mig, maridada amb un bonhomiós taronjaire,
espargeix en desbotonar-se la brusa que li cenyeix
la pitrerada, un sensorial perfum a flor de tarongina.
La gran, cintureta amb curvatura de rellotge d’arena,
girant-se a dreta i a esquerra amb femenívol encant.
Feia ple d'anys que no coincidien i ara s’esplaien...
tot contrastant llurs aprimorats tipets, joves encara.
En una sala retirada d’on sóc, el pare i els oncles
fan un cafè mentre parlen de les seves coses.

Comentaris

  • Pintes...[Ofensiu]
    Sara Serra | 31-10-2018

    ...l'escena amb lletres. Ho he vist.

  • Em faig càrrec.[Ofensiu]
    Nil | 24-09-2018

    Jo d'alguns relataires espero que em donin la seva opinió, però d'altres no! Perquè sóc conscient que no a tothom, sigui per la edat o per preferència en gustos, que no "toca" comentar els meus relats i això que com em va dir un relataire, treballo fi. Jo et comentaré sempre que ho senti per dins, però això no vol dir que m'hagis de comentar tu. No passis ànsia! Conec homes de la teva edat que em diuen que en qüestió d'erotisme, el tenen al cap tant o més que quan eren joves, d'aquí la paraula "Viejo verde". Però les dones, tret d'una minoria, sou diferents, per això diuen que les dones un cop han infant estan per altres labors. Nosaltres, els homes en això de la sexualitat som molt carnals, vosaltres en canvi amoroses, d'ací l'amor de "madre". Et comprenc i et recolzo. Salut, Nil.

  • Un erotisme[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 24-09-2018

    tan delicat que es podria posar en un altre apartat.
    M'agrada el teu estil, Nil però no llegeixo molts del teus poemes perquè, a la meva edat, 85 anys, la poesia eròtica no em diu res.
    Gràcies pel teu comentari i agraeixo molt la teva correcció. He après, millor dit, estic aprenent a escriure en català des de que vaig entrar a Relats i, es clar que faig moltes errades.
    Em permets una abraçada?

  • Record[Ofensiu]
    Naiade | 12-09-2018 | Valoració: 10

    Un relat que te quelcom d'especial. Records d'infància que de segur van marcar el teu estil d'escriure, directe i clar .
    M'ha agradat

  • Josep Ventura | 06-04-2018 | Valoració: 10

    la imatge d'un quadre que també tinc als meus ulls, ja fa molts anys i sense mòbils quan les germanes es trobaven fes mesos o anys el que feien era parlar de les seves coses. Bonics records. J

  • Gràcies[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 06-04-2018 | Valoració: 10

    Àquesta historia me la va explicar el meu pare moltes vegades. El rellotge encara es a casa dels fills del germà gran del meu pare, ho sigui a casa dels avis paterns. Jo l´he admirat moltes vegades, et puc assegurar es una peça molt bonica. I encara batega i batega. Pel que se aixó tambe devia ser al l 1800. Jo no he conegut mai el meu besavi, però pel que se va morir als volts de 1950 i tenia 95 anys , per lo tant imagina . Es un petit homenatge que faig a la familia del meu pare, del que em sento molt orgullosa, al igual que el de la meva mare. Et puc assegurar que la historia es ben autentica. I això de que saltava de un arbre al altre per no perdre temps, completament real. El meu pare sentia veneracio pel seu avi, deia era una persona estupenda amb molt enginy i empenta.GRàcies per llegir i comentar.

  • En resposta a...[Ofensiu]
    Jordi Abellán Deu | 05-04-2018

    "El cabell li composa" ha estat una petita llicència que m'he pres ja que l'expressió més correcta hagués estat "el cabell li compon".

    Composar i compondre no tenen ben bé el mateix significat però sí que son propers. Composar té un sentit més proper a la creació d'alguna obra, sigui una obra d'art o argumentacions. Compondre té més el sentit de arranjar, arreglar, posar a lloc.

    Ha estat més per una qüestió sonora ja que el vers anterior acaba amb la paraula "cosa" i em va sembla apropiat prendre'm la llibertat de intercanviar els verbs.

    P.D.
    Per temes com aquest que estem dirimint a través de comentaris, he deixat el meu correu a la meva pàgina de presentació. Mitjà que trobo més apropiat per comentar aquests temes més de detall.

  • Record[Ofensiu]
    Jordi Abellán Deu | 01-04-2018

    Una formosa i evocadora imatge d'infantesa.

    Gràcies pel teu comentari al meu escrit "El gest".

    Em preguntes què vol dir "el cabell li composa". En realitat ho descric en la següent frase. Vull dir que li passa els dits pels cabells per arreglar algun ble que potser el vent ha descabellat.

  • Gràcies[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 31-03-2018 | Valoració: 10

    Gràcies pels teus comentaris et fare cas.vaig massa depressa i mai rellegeixo res i això no es bo,tens raó. M´esmerçare una mica més. Cada dia vaig aprenent i tu ets un gran mestre. Gràcies . De veritat els besso ?. Jo tinc dos fills nen i nena que son bessons . Sou màgics els bessons

  • Com un quadre[Ofensiu]
    Mena Guiga | 31-03-2018

    ... Un moment intens de poesia observant.

  • Excel.lent retrat eròtic.[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 30-03-2018 | Valoració: 9

    M'ha agradat el teu relat. Molt descriptiu i amè. Visca el nu femení.

    Crec que ets un bon autor i t'hauria de llegir una mica de tant en tant. En tot cas t'he afegit als meus preferits.

    Gràcies pel teu comentari al meu relat (sense bromes).

    Ens veiem, company.

  • Et comento[Ofensiu]
    Nil | 27-03-2018

    Em plau saber que se t'ha fet curt. Això vol dir que t'ha agradat... Em dius que l'hauries fet més llarg. Bé, suposo que és un dir... Jo penso que si ho hagués fet, tal volta, aleshores perdria credibilitat i es faria feixuc per al llegidor i com molt bé dius tu, perdria el ritme. Perquè cal tenir en compte que el poema és un record, una ombra fugissera, una reminiscència de quan tenia deu anys. Sempre, i te n'has adonat!, tinc molta cura en triar els adjectius que pertoquen a cada imatge del poema.
    Ara, he acabat, crec?, un poema que dur per nom Pleniluni. Molt libidinós! Dos cops va sortir a la pantalla i dos cops el vaig esborrar perquè no hi estava prou satisfet. Cada dia el modifico. Jo crec que ho hauré fet un centenar de vegades! I així hi porto un més i mig. Ma vida , ara, és, treballar, menjar, dormir i el poema... a banda d'alguna d'alguna incursió en lluna plena.... Tinc ple de llibres per llegir i no els llegeixo. No sé si és bo tanta fal·lera en crear nous poemes. Jo crec que en aquest darrer poema que està al sortir hauré esmerçat vora 400 hores! I tot plegat son dotze versos. Però, ja veuràs que té molta força i sobretot és un poema fotogràfic. Serà perquè m'agrada la fotografia? Salut, Nil.

  • Fotogrames...[Ofensiu]
    Lluís Pagès | 27-03-2018 | Valoració: 10

    d'una experiència infantil que arrossegues tota la vida. No n'hi ha per menys, a mi em passaria el mateix. El relat, un text en prosa escapçat per disfressar-se de poema, té la seva força en els adjectius, ben triats i evocadors de l'escena. Se m'ha fet curt, jo l'hauria allargat una mica més amb una descripció més acurada de cada protagonista, però entenc que podria fer-li perdre ritme. Llegint els comentaris, m'adono de la teva cura en no ferir ningú quan l'erotisme fa acte de presència, i això ho subscric del tot, perquè penso que si el relat incita a que el lector faci volar la seva imaginació, aleshores té un impacte molt més gran que si ho descriu amb pèls i senyals. Ep, és una opinió personal que depèn del tot de l'estat d'ànim! Res, que si tens cap altre record al cap, posa't a redactar-lo ara mateix amb la teva lucidesa de lletraferit, i comparteix-lo amb tots nosaltres.

  • Gràcies[Ofensiu]

    Com sempre tens rao

  • Gracies[Ofensiu]

    Moltes gracies Nil per llegir conentar i entendre el relat

  • Avant![Ofensiu]
    Nil | 03-03-2018

    Les d'en Rubens tenen tantes molles que no les trobo atractives, encara que hi ha homes, o dones, que els hi atrau aquesta mena de cossos.
    Ja m'estranyava que no entressis amb nous poemes. A mi em passa el mateix. Tots els que em venen són de caire homoeròtic i a vegades penso que puc molestar algú o, el que és pitjor, que es faci una idea errònia i lletja de mi. Jo, aquesta mena de poemes miro sempre, en fer-los, de no caure en la vulgaritat ni el mal gust, sobretot per a no ferir la sensibilitat dels relataires que no estan acostumats a sentir parlar d'aquests temes. Aquest poemes és un recull de infinitud d'experiències de la meva vida sexual. No us penseu pas que estic tot el sia saltant marges... Per a mi em serveix com a teràpia, si fa o no fa com anar a cal sexòleg que no hi he anat mai... i si m'especialitzo en aquesta temàtica és perquè algun dia els aplegaré en forma de llibre per així publicar-los.
    Dius que a tu et surten només reivindicatius. Doncs avant! no et tallis ni un pèl. No crec que ningú es molesti en aquest bloc. Hi ha per a triar i remenar. Has de escriure allò que sents i t'inspira.... Una abraçada, Nil.

  • Tens raó![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 03-03-2018 | Valoració: 10

    Poc devien de tenir en comú les tres Gràcies de Rubens i les dones de la teva família. Ni la posició dels cossos, ni les chiches ni res de res. Era un dir, ja saps, qüestió d'associacions de la ment de cadascú.
    Per cert, a veure si m'animo i escric alguna cosa a RC. Però saps el què passa? Que només em surten poemes reivindicatius i no sé jo si puc molestar algú, que segur que sí.
    Em faig el propòsit que mirar cap a una altra banda i a veure si la vista en cau sobre alguna altra cosa que m'estimuli.

    Salut, company!

  • Tres gràcies amb gràcia.[Ofensiu]
    Nil | 28-02-2018

    Ah! Aurora, oblidava de dir-te que a mi personalment les Tres Gràcies d'en Rubens no són pas les que m'agraden més i tampoc en fan, amb tanta cel·lulitis, recordar a la mare o les ties. No, jo les relaciones més a elles amb el conjunt escultòric d'en Antonio Canova, o les pintades per l'Edurd Bisson i també en Jean Baptiste Regnault, ambdós francesos. Fes-hi un cop d'ull al google...

  • Mercès[Ofensiu]
    Nil | 28-02-2018

    Agraeixo i valoro molt els comentaris que heu escrit. Amb ells heu afegit una pinzellada, un matís a l'escena del meu poema Les Tres Gràcies i això fa que aquest record visual i també emocional que atresoro es torni més preuat per mi. Mercès, Nil.

  • La poesia és als ulls[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 28-02-2018 | Valoració: 10

    El que veu aquell xavalet de deu anys és més del que es mostra a l'escena. El poeta hi veu tres dones, encara joves, a qui els dóna vida els pinzells del pintor flamenc Rubens. El nen hi veu art, pell blanca en un clap de llum. I li agrada, i se'n recorda fins a plasmar-ho en un escrit anys més tard, quan la memòria es fa present i té necessitat d'explicar-ho.

    El relat preciós i la foto de perfil també!

  • Intimitat[Ofensiu]
    SrGarcia | 23-02-2018

    Una evocació molt bonica de la intimitat familiar.

  • molt bonic i tendre[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 22-02-2018 | Valoració: 10

    Jo també entenc els teus escrits, sembla ser que els dos, varem tenir una infantesa mes o menys semblant. La meva mare alguna vegada amb la meva tia havien protagonitzat una estampa semblant. Puc veure les dones amb la mirada del nen . Es una preciositat el que dius. Gràcies tambe per comentar i llegir-me

  • Quadre sensual[Ofensiu]
    Vicent Terol | 22-02-2018 | Valoració: 10

    Amb aquest text, sembles mostrar-nos un quadre. La sensualitat de les tres dones, la mirada del xiquet, i eixe suggeridor contrast amb els hòmens, lluny del joc, aliens al mateix. Molt bé!

  • preciós [Ofensiu]
    Rosa | 21-02-2018 | Valoració: 10

    Gairebé noto l'aire de les faldilles romengades i la brusa desbotonada, m'he vist al mig de l'escena, preciós. Una abraçada
    Rosa.

  • Postal d'infantesa.[Ofensiu]
    Nil | 20-02-2018

    Mercès pels vostres comentaris. D'això, m'he oblidat d'accentuar la paraula "àvia". Un poema que deixa constància d'una anècdota de la meva infantesa. Cal dir que tots els protagonistes del poema ja són morts. Tret de jo espero tenir corda per temps i una de les ties, la del mig, que engany ha fet 91 anys i conserva encara el seu femenívol encant ...

  • Íntim[Ofensiu]
    Montseblanc | 20-02-2018

    Descripció d’un instant únic, com si d’una fotografia es tractés, tot el que d’una ullada capta l’ull pre-adolescent. Impactat, impressionat, enamorat d’elles tres, un record que queda gravat per sempre més. Uns segons que traspuen intimitat, calidesa, descobriment i amor.

  • Nuesa lliure[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 20-02-2018 | Valoració: 10

    Un bell poema, on la descripció i l'impacte prenen protagonisme. La descripció física de les tres dones i l'impacte que imagino del nano observant. Un poema magnífic, molt viu. Una forta abraçada, Nil.

    Aleix

Valoració mitja: 9.92

Ajuda'ns amb un donatiu

Ajuda'ns a pagar el manteniment de relatsencatala.cat Qualsevol aportació és més que benvinguda:

l´Autor

Foto de perfil de Nil

Nil

42 Relats

324 Comentaris

26462 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
. Estació Arc de Triomf - BARCELONA.

. Foto de perfil: retrat anònim trobat als Encants Vells, Fira de Bellcaire, de BCN. Conté una data: 22 novembre 1913, - Guantánamo, CUBA -. Amb l'endreça: " A mi hermana Salvadora y José".


« EROS, BÈSTIA INVENCIBLE, DOLÇA I AMARGA ». (Safo)

- La poesia té 4 o 5 temes d'ençà fa 5 mil anys, allò que importa no és pas el que dius, sinó com ho dius. (Antonio Cisneros, poeta peruà)

- La poesia és l'evidència de la vida. Si la teva vida crema bé, la poesia només serà cendra. ( Leonard Cohen, poeta canadenc)

- La poesia és el camí per a la supervivència, per arribar a les consciències, per acceptar les derrotes, per saber viure les nostres misèries, per a estar prop d'allò màgic de l'existència. (Niño de Elche).

- La poesia es la musicalitat de les coses que discorren a ones per a recrear amb la paraula imatges visuals. ( Boris Pasternack, poeta rus )

- La poesía no quiere adeptos, quiere amantes. (Federico García Lorca )

- Ara mateix hi ha joves que diuen els seus versos. Per llurs ulls plens de vida passen les seves visions. (...........) ara amb el que ell de la bellesa ha fet veure, es commouen. ( Molt Rarament -fragments) - .Konstandinos P. Kavafis.


. (Amb) -Tacte! : nildepoesia@gmail.com







.