Les Muses del Palau

Un relat de: F. Arnau

*



Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
"Les Muses del Palau", obra d'Eusebi Arnau i Mascort (escultor) i Lluís Bru i Salelles (mosaïcista) -Barcelona 1.908-
-------------------------------------------------------------------------------------------------

El trencadís sanguini
embolcalla les Muses...

Han format una cobla
amb instruments de vent,
de percussió i de corda,
i un gaudi pels sentits
és tot l'abillament,
sinopsi solidària
d'Orient i d'Occident.

Unes duen capells
que semblen de regina
i d'altres, tanmateix,
d'esclaves procedents
de l'Àfrica o de Xina,
però el que més em sobta
són aquelles faldilles
de teles de lunars.

Pareixen balladores
d'un barri de Sevilla!


***

Francesc Arnau i Chinchilla 21-10-2007 14:40

Comentaris

  • M'agrada el ritme...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 13-11-2007 | Valoració: 10

    que li has sabut donar al poema. I tant que té aire de sevillana! Però sobre tot desprén alegria i una visió encertada i molt especial de la imatge.
    Una abraçada

  • Ja t'ho han comentat d'latres companys aquí sota...[Ofensiu]
    Autobahn | 31-10-2007

    ... El cop de les sevillanes és alhora tendra i divertit. A mi, sincerament, m'ha agafat tant de sobte que m'he fomut un panxot de riure saníssim, tot sol aquí a casa (els veïns es deuen d'haver pensat que estic mirant les notícies).
    Té una musicalitat deliciosament enganxosa i dona molt bon rotllo.
    Moltes gràcies!

  • Quan vaig llegir el teu poema [Ofensiu]
    Bruixot | 31-10-2007

    em va sobtar, primer, i després em va fer riure. I que difícil és aconseguir això. Encara el vaig llegir uns quants cops més, per degustar-lo. EMm sembla que has aconseguit un poema d'allò més original. I em trec el barret.
    Per cert, encara que no digui res, et vaig seguint d'aprop... llegint-he, vaja.

    Xavier / Bruixot

  • 'M'en fus pas mal'...[Ofensiu]
    rnbonet | 28-10-2007

    ...d'allò que hagen dit els primers comentaristes! És, xicon, una cançò! Amb un aire de contradança que jo, incult abstracte de tota nota musical,però atenta orella mediterrània, trobe en cada vers, a cada estrofa.
    Un u-i-un dos, no ho pots negar. El temps dirà si és una tarantel.la o no. I si de cas, una sardana.
    Hala, xicon! Salut i rebolica!

  • gypsy | 28-10-2007 | Valoració: 10

    un poema trencador i valent!
    traspua autenticitat i entusiasme.
    És sentit, surt d'endins i això queda mostrat!

    Felicitats per aquest poema reeixit!

    gyps

  • La Musa de l'alegria[Ofensiu]
    Unaquimera | 27-10-2007 | Valoració: 10

    En tornar-ho a llegir, reafirmo la meva opinió: és un poema alegre, indubtablement! Potser t'ho va inspirar la Musa de l'alegria...
    Té un aire fresc, lleuger, divertit, com si fes l'ullet a qui el llegeix. A més, es troba un bon contingut dins aquest continent que rellisca suaument davant els ulls, amb el somriure lluint en cada vers.

    Bona tombarella, la que tanca el poema: "Pareixen balladores/ d'un barri de Sevilla!" Identificant les deesses de la música amb la dansa, les has dotades de moviment!

    T'envio una altra abraçada, amic Francesc, tan juganera i enriallada com els teus versos,
    Unaquimera

  • Forçar la màquina[Ofensiu]
    Anagnost | 24-10-2007 | Valoració: 10

    Veig que "jugau" a fer poemes a la carta. Això em recorda les glosses de Sant Antoni, que faig per encàrrec de l'Obreria del meu poble. No sé si és una bona fórmula, aquesta dels "reptes", ni sé com funciona, ni on es fan les propostes. Però tampoc m'interessa gaire. En tot cas, no ho critico. En general tot em sembla un pèl forçat, i si ara comento aquest poema teu és perquè, realment, m'ha fet gràcia. Te n'has sortit prou bé. Com sempre, d'altra banda.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de F. Arnau

F. Arnau

207 Relats

1238 Comentaris

340051 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Foto: A la Casa Museu Pinazo (Godella, febrer del 2016).
------------------------------------------------

Us demane que no em valoreu, com ja han fet molts companys de RC...

MOLTES GRÀCIES!!!

------------------------------------------------

Sóc el Francesc Arnau i Chinchilla, un poeta autodidacte que el 24 d'Octubre del 2.006, va publicar per primera vegada a RC. Des d'aleshores he publicat gairebé 150 relats (sobretot poemes), he participat als diferents Reptes, així com als Concursos organitzats al web. També vaig assistir-hi a la Megatrobada de Premià de Dalt, amb motiu del lliurament dels Poemes Il·lustrats, on vaig tenir el plaer de conéixer a alguns dels relataires. Enguany, al mes de Febrer vaig assistir-hi a la GIGACALÇOTROBADA '09, on vam coincidir un munt de relataires (uns que ja coneixia i uns altres de nous) al voltant d'unes cebes grillades que ens guisaren al restaurant "El Nou Glop" de Barcelona. També he participat als llibres col·lectius "Contes de fantasmes" i "Relats per a llegir amb una sola mà", publicats per bubok. Finalment, el passat mes d'Agost a les Festes Patronals del meu poble es va fer la "II Nit dels Palmitos Blancs", on es va representar l'adaptació teatral d'algunes de les meues "Històries de Beniatrol", sota el títol de "Nit de brúfols", a càrrec del Grup de Teatre "Godayla", i també es va fer un recital de poemes meus amb acompanyament de música de corda. Actualment estic enllestint el llibre que el Regidor de Cultura del meu poble es va comprometre a publicar-me per la primavera de l'any vinent, i que sota el títol de "L'espill de l'orb", recollirà una antologia de la meua Poesia...

Portada
Portada del llibre "L'espill de l'orb"

Contes de fantasmes
Foto: Portada del llibre col·lectiu "Contes de fantasmes" publicat per bubok.

palmito
Foto: II Nit dels Palmitos Blancs (Godella, 15 d'Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Hi ha una frase que defineix la meua relació amb tots els companys i les companyes de RC:

"Vosaltres m'heu fet mudar de pell..."

Photobucket
Foto: A una terrassa de Gandia (Octubre del 2.006)
------------------------------------------------

Aquesta és la meua "bio":

Vaig néixer el 10 de Novembre de 1.953 a Godella, un poble de la Comarca de l'Horta del País Valencià. Considere Vicent Andrés Estellés el meu veritable mestre, malgrat no haver-lo conegut personalment, doncs, fou al llegir el seu "Llibre de meravelles" quan em vaig sentir trasbalsat per aquest món de la Poesia. Ell va néixer a Burjassot, un poble veí del meu, i això encara em va encoratjar més...
També haig de dir que, com sóc autodidacte, les meues influències són molt nombroses, i van augmentant cada dia. Per això no vull esmentar cap autor més. Tanmateix, seria un sacrilegi si no fes cap referència a l'Immortal Ausiàs March, el més gran poeta en la nostra llengua que han parit mares.

F. Arnau "dixit"

Els meus blogs:

NOVES LLUNES

L'espill de l'orb

francescarnau@hotmail.com

©Francesc Arnau i Chinchilla

28 de Novembre del 2.009

------------------------------------------------

Casa natal de Franz Kafka (Praga)
Foto: A la casa natal de Franz Kafka (Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Francesc Arnau recibe la Flor Natural 2003 ( El Periódico Mediterraneo - 16/03/2003 )

------------------------------------------------

Photobucket
Foto: Octubre del 2.005, al Cantàbric en Godella (Astúries)

Porto
Foto: Al riu Douro en Porto (Agost del 2.007)

Carrer de Lisboa
Foto: Carrer de Lisboa (Agost del 2.007)

Pont 25 d'Abril
Foto: A l'Estuari del riu Tajo en Portugal (Agost del 2.007)

Carrer de Praga
Foto: Carrer de Praga (Agost del 2.009). Noteu el gran paregut amb el Carrer de Lisboa...

Vista del Riu Moldava
Foto: Vista del riu Moldava (Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

"Vosaltres m'heu fet mudar de pell..."

------------------------------------------------

AGRAEIXO ELS VOSTRES COMENTARIS, SIGUEN DEL SIGNE QUE SIGUEN...
MOLTES GRÀCIES COMPANYS I COMPANYES RELATAIRES!

------------------------------------------------

Viatge virtual a Roma
Foto: Amb els meus fills Núria i Guillem, els dos millors poemes que he fet fins ara, en un viatge virtual a Roma, un dels llocs que espere visitar aviat. (Juny del 2.008) Muntatge de Photoshop: -Leti Garcia-


Foto: Amb la meua dona Isabel, coautora dels meus millors poemes... ("Els dansaires", edifici de Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
"ATZAR" (Bombardeig de tinta), dibuix de l'autor, de l'any 2.001, sobre el que es va realitzar el 9è REPTE POÈTIC VISUAL.

------------------------------------------------

Ametller en flor
"Ametller florit" de Josep Arnau i Xinxilla -Any 1.990- Oli sobre tela (335x270).

------------------------------------------------

Epifania
"Ja vénen els Reis!" Antonio Martínez (Godella, 1979) -oli sobre llenç- 80 x 65 cms.

------------------------------------------------