LES HERBES

Un relat de: montserrat vilaró berenguer
La Laia entra en una botiga d´un herbolari.
Bona tarda!, diu a la dependenta que amb cara amable la rep darrere un prestatge a vessar de productes naturals i amb bona flaire de natura.
Bona tarda diu la dona que li manca quelcom o vol mirar una mica?
No miri, jo de fet he vingut a buscar unes herbes que vagin bé pel colesterol i per la diabetis
Si, diu la dependenta amb ulleres i amb uns ulls blaus increïbles. Miri en tenim ja preparats amb infusió i també tenim herbes. I li ensenya les dues coses.
La Laia es mira la dona i diu. Van bé ?
Son per vostè diu la dona-
No, pel meu marit.
Doncs miri senyora, si van bé, ara els remeis s'han de prendre's amb fé.
Amb fe ?, diu la Laia, jo no en tinc gaire, ara el meu marit diu que quan no te són resa tres avès maries.
No, no em referia pas això diu la botiguera, que si vostè pensa que no li faran res, doncs això , res de res.
La Laia s´ho romia i diu, va donguim les preparades, en faré infusió, a veure....
Ja veura senyora, com al seu marit li anirà bé.
La Laia a part demana caramels de gingebre, sempre li han agradat. I surt amb les herbes i els caramels de la botiga.
Ella no hi creu gaire en herbes, però la dona ho ha dit clarament. Si és te fé. Doncs això li dirà al seu home que li han dit mà de Sant.
I quan pensa en mà de Sant, ho fa amb una mica d´angunia , car una vegada va veure les relíquies d'un Sant i era precisament una mà, i no li va fer gaire gracia, era tot una mica fastigos es diu., feia angunia aquells ossos sants.
Llavors pensa en una parenta que sols resa el Santa Maria, perquè diu que així només demana , mai tot complet, car l´altre part és de lloança a la Verge.
Es diu que tot plegat , si és té de tenir fé i ella pel que veu és molt descreguda i un somriure se li forma als llavis mentre va caminant cap a casa.

Comentaris

  • Bon relat[Ofensiu]
    Karin | 17-09-2017 | Valoració: 10

    Mira això de les herbes, si no fan bé tampoc maten. Un relat entretingut

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

322152 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.