Les dues parts del cel

Un relat de: manel

Més amunt
el cel ha nascut de
la impaciència dels teus ulls,
un desfici que ha partit el blau
en les dues parts que et confirmen,
meitat font de desig,
meitat pou d'incertesa.

Ets la nit per descobrir
en l'alè furtiu d'una una nova son,
un brot de passió amagat
a la porta del darrere,
et busco amb mil preguntes
a les mans,
però t'escau una sola resposta:
la breu mirada que et descriu,
el llarg silenci que t'envolta.

Comentaris

  • ¡***![Ofensiu]
    Lilith | 12-07-2007 | Valoració: 10

    Són els nostres limitats sentits i la nostra ment els que creen el món tal i com l'entenem, algun misteri dins nostre el que ens el pot fer percebre com un cel o com un infern.
    Nosaltres, el nostre poliedre, la nostra ombra
    "meitat font de desig,
    meitat pou d'incertesa"
    les dues meitats ens pertanyen i de les dues en podem treure partit, les dues ens poden ajudar a créixer.

    M'ha sorprès una mica -potser no he acabat d'entendre el què t'he llegit fins ara?-. I m'ha agradat molt tant les coses que m'ha suggerit com la manera d'utilitzar les paraules.

    Una abraçada

  • gypsy | 10-06-2007

    la nit per descobrir... tot un univers que es desperta inconegut on tot sembla poder succeir, on tot és obert i el miracle pot esdevenir. Els teus mots sempre delicats construeixen mons endreçats suaument d'una gran profunditat i amb una forma més que bella.

    Moltes felicitats pel primer aniversari de RC!, que en siguin molts més!.

    ptons
    gypsy

  • I.. si.[Ofensiu]
    RATUIX | 08-06-2007

    Totalment, si a totes les suggerencies del teu vers.
    Preciós.

  • Ulls de cel[Ofensiu]
    ginebre | 08-06-2007

    Una poesia preciosa. Una forma de dir els ulls estimats, una sola resposta per les mil preguntes: la mirada.
    M'agrada moltíssim, una lírica teva amb un treball d'imatges molt visuals, sense excés de sentimentalisme, però un reflux emotiu molt dens.
    petons

  • La nit per descobrir...[Ofensiu]
    Antoni Casals i Pascual | 07-06-2007 | Valoració: 10

    Hola Manel, hi ha moltes imatges suggerents al poema (com en tots els teus poemes) que evoquen, a més, musicalitats en cada un dels versos.
    Encara que no sempre hi deixi comentaris, et vaig llegint. Et tinc a la llista (ara oculta) de preferits.

  • de "iaia ploraire" al "nitus de girona..."[Ofensiu]
    teresa serramià i samsó | 05-06-2007 | Valoració: 10

    genial, "tio!"

    En saps un ou..., i un gall també.

    M'ha agradat molt, el trobo "tope" original. Ves per on els de Girona, mai ho hauria dit (és broma, eh?)

    "et busco amb mil preguntes a les mans"...
    SENSACIONAL...............

    m'has encisat i ,tota, captivat, llàstima que, en lloc de ser, jo, una noia "supersexi" sigui, només, una "iaia ploraire"...que s'enriu d'ella mateixa, també, que consti, xaval!!

    un petonàs i mil abraçades (quedaràs fet un nyap, pobret!), agraïda tota la vida i un dia més, pel fet d'haver-me dit que sóc tan estimada...(ai el nas!, t'està creixent més i més i més: Pinotxo!!, no, de veres que m'ho crec, pero un dels meus hobbis és...ser ploraire, ai las!!) Un petonàs (de: NAS!)

  • Maco![Ofensiu]
    angie | 04-06-2007

    Un cel nascut de la impaciència dels ulls, mmm... molt original i amb gran significat. M'ha agradat la tonada dels tres versos darrers, una imatge i un silenci, que curiosament sonen...

    Petons

    angie

  • Precios[Ofensiu]
    Vesna | 04-06-2007 | Valoració: 10

    És una delicia llegir els teus poemes doncs crees sensacions i imatges molt maques i nitides en les que es percebeix una sensibilitat molt gran com ja t'he dit altres vegades.
    La senzillesa en les teves paraules fa que aquestes arribin més endins de la persona que et llegeix.

  • Imatges...[Ofensiu]
    Anagnost | 02-06-2007 | Valoració: 10

    Ni tota la vida que ho intentàs, seria jo capaç de crear una imatge com la que obre aquest poema: "Més amunt
    el cel ha nascut de
    la impaciència dels teus ulls..."
    I després continuam llegint, i tot el poema és un conjunt d'imatges capaces de suggerir-nos tot allò que ni el més llarg dels discursos podria dir.
    Manel, és un gust llegir-te.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de manel

manel

97 Relats

432 Comentaris

103582 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Potser ja ha arribat el moment de canviar la meva biografia.
El problema és que encara vaig néixer al 66 i encara visc i treballo a Girona.
Per tant, des d'aquí us convoco a una pròxima revisió dels fets.

"Plaers:

El primer esguard per la finestra al matí
El vell llibre retrobat
Rostres plens d'entusiasme
Neu, el canvi de les estacions
El diari
El gos
La dialèctica
Dutxar-se, nedar
Música antiga
Sabates còmodes
Comprendre
Música nova
Escriure, plantar
Viatjar
Cantar
Ser amable."

Bertolt Brecht