LES DENTS

Un relat de: montserrat vilaró berenguer
Isidre guarda les dents no les emboliquis amb paper de cuina , diu Engracia de 83 anys al seu marit.
I tu que saps Engracia¡, a la cuina que es el teu lloc que ets una desgracia, dones que no serviu per res.

L´Engracia pobre dona geperuda i ranquejant als seus 83 anys complerts ho deixa estar, mestres es deia Aiii¡¡¡ L´Isidre el seu mal caràcter cada dia mes agre , mestres s’afanyava a fer el dinar.

I els dies passaren i arribà l´hivern. Engracia encengué la llar de foc. L´Isidre llegint el diari amb un silló i ben repapat.
Engracia a la cuina preparant escudella i carn d´olla i de postres pomes al forn.
No esta malament digué Isidre, un bon dinar, per cert noia ja tiraré a la llar de foc les peles de les pomes que fan molt bona olor no creus?
Si i tant i recollí els plats perquè de rentaplats no en tenia.

El endemà quan feia l’esmorzar senti un gran crit que venia del bany.
Engraciaaaaa¡¡¡¡ vine inmediatament¡¡¡

Ja vinc apago el foc que vols ?
On es la dentadura postissa? Li digue mentres li ensenyava la capsa buida a on la guardava.

Dons aquí on vols que sigui ¡¡¡ Aqui a la capsa.
doncs no hi es Engracia, no hi es i no la trovo enlloc de la casa-
.
Ja pots buscar , i Engracia posá de potes enlaire la casa, i les dents enlloc.

Com que no sortien anà a la llar de foc que encara no havia encès ni tret les cendres del dia abans. Allà entre les cendres trobà dos ferros en forma de ferradura.

Isidre vine immediatament crida.
Ja vinc ja vinc, ja has troba’t les dents ?
Si, aquí les tens li digué agafant els ferros amb els molls i posant-li a deu centímetres del nas del Isidre, aqui tens las teves dents¡¡

Isidre tingué un esglai, clar amb les peles de poma també habia tirat uns papers i a dins les dents ¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡

Remaleïda dona crida, he tirat les dents al foc, com sempre has de tenir rao.
Jo he cremat les dents, valgam Deu i la mare e Deu, amb el cares que varen costar!!

Engracia reia per sota el nas.

Engracia digué I
No riguis que aixo a mi, no em fa cap gracia!!

Comentaris

  • gracios[Ofensiu]
    Karin | 22-03-2016 | Valoració: 10

    Un relat que fa riure, pot ser real i tot. M´agrada molt hahaha¡

  • Situació viscuda[Ofensiu]
    MME | 22-01-2015 | Valoració: 10

    El mateix va passar amb la dentadura de la mare, encara que la vam trobar a les escombreries. Molt bon diàleg, Montserrat.
    De Montserrat a Montserrat.

  • El dia a dia[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 21-01-2015

    acostuma a donar molt de sí. I això és el que has aconseguit mitjançant aquest diàleg entre una parella d'ancians amb "l'aventura casolana" de les dents.
    Un final ben trobat. I és que les dones sempre tenim raó, hahaha!
    Salutacions!

  • poma al forn[Ofensiu]
    joan e.f. | 21-01-2015

    Em quedo amb la bona olor que deixen les pomes fetes al forn, a casa les feiem a sobre l'estufa, aquella olor perfumava tota la casa.
    Sembla que vegi les trifulques dels dos avis. Molt be.
    Gràcies

  • Escenes domestiques [Ofensiu]
    Yol Llubes | 19-01-2015 | Valoració: 8

    Apreciada Montserrat,
    Quina idea més bona la de descriure aquesta escena de la vida diaria d'una parella d'avis.
    L'Engracia a sabut guardar la seva picardía de nena entremeliada, en quan a l'Isidre ja li està bé.
    L'he trobat divertit.
    Bravo.
    Yol Llubes

  • Gran estil[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 19-01-2015 | Valoració: 10

    Aquest relat m'ha encantat, sobretot per la manera, la forma de la seva escriptura. Crec que li escau molt així, tractant-se de dos persones grans, els protagonistes. Et felicito per fer-me passar una bona estona i gaudir d'una bona escriptura. Una abraçada.

    Aleix

Valoració mitja: 9.6

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

323866 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.