Les cigonyes

Un relat de: aurora marco arbonés

Cigonya, cigonya, de nevat plomatge,
que a la primavera et miro passar,
el bec ple de branques, de fulles i plomes
que amb força carregues per fer-te la llar.

Per fer les niuades damunt de les cases,
damunt de les torres, sobre les terrasses,
i vetllar les cries que aviat naixeran.

Cigonya formosa, amb ales grandioses
que al cel vas voltant,
on és aquell astre que a les teves àvies
anava guiant?
L'instint on s'amaga que et fa sedentària
en lloc d'emigrar?

No creues fronteres, ni passes muntanyes,
ni la mar travesses per saciar la fam.

Cigonya, cigonya, la teva camada
la terra africana no coneixerà.
Per terres estranyes, les teves companyes,
en les altes branques, el niu no faran.

Cigonya, cigonya, de nevat plomatge,
cap allà al capvespre et veig retornar,
esteses les ales, amb una esquadrilla
de companyes teves, que jo vaig comptant.

Els ulls s'aguditzen en la llunyania,
el cel roig retalla el teu vol galà,
i el cor s'emociona davant l'espectacle
de les ales fosques i el plomatge blanc.





Comentaris

  • FELICITATS !!![Ofensiu]
    F. Arnau | 11-01-2009 | Valoració: 10

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    F.

  • Aniversari[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Aus en blanc i negre[Ofensiu]
    Unaquimera | 01-12-2008 | Valoració: 10

    He gaudit doblement amb aquest poema teu que he descobert avui:
    d'un costat, m'ha permès evocar, des de la primera línia fins la darrera, imatges molt belles que tinc atresorades a la memòria, quan en diferents ocasions he pogut contemplar aquestes aus niant, volant, criant, omplint l'aire amb els seus sons i el cel amb els seus moviments, esquitxant el paisatge d'encant, omplint de contrastos la ruta...
    d'un altre, m'ha permès meditar sobre la possible metàfora que conté, el simbolisme innat de la presència de l'au i les seves anades i vingudes, el seu retorn estacional, la seva significativa absència, la trencadissa de les costums i els rituals, els perills del sedentarisme,...
    Tot plegat, uns bons moments que t'agraeixo!

    T'envio una abraçada ben galana,
    Unaquimera

  • Innocència[Ofensiu]
    franz appa | 25-11-2008

    Amb una forma deliberadament arcaïtzant, de poesia jo diria que clàssica -mètrica simple i rima asonant sense concessions-, ens brindes un d'aquells poemes que engrapen l'ànima per una evocació d'una certa candidesa que ens remet a la nostra pròpia infantesa.
    Però, és clar, no és més que una innocència aparent. L'innocent cigonya és el símbol del que es val el poeta per apuntar a un temps crepuscular, una angoixa subtil i sense innecessaris accents que ens parla dels temps abruptes que vivim, temps de final d'un temps, tal vegada.
    Una abraçada,
    franz

  • Aurora![Ofensiu]
    F. Arnau | 24-11-2008 | Valoració: 10

    En primer lloc, moltíssimes gràcies per la teua dedicatòria. També et vull dir que no sóc ningú per dir-te si el poema és "ximplon" o fins i tot, poc madur. Tothom, quan hem mamprés a escriure poemes, hem passat un aprenentatge que mai no s'acaba.
    En aquest poema teu, es nota aqueixa manca "d'ofici", però també està ja present la teua sensibilitat poètica, i per a ser un dels teus primers poemes, està molt ben estructurat, i les imatges són força potents i suggeridores.
    També m'agrada la rima que has emprat, i que avui sembla com una fugitiva de la lírica.
    Una forta abraçada!
    ... I endavant!

    FRANCESC

    PS No faces cas dels comentaris que sols van buscant sembrar la discòrdia...

  • Perdona pel ordinador espatllat![Ofensiu]
    entortilligat | 24-11-2008 | Valoració: 10

    Que escrius amb ploma de cigonya? Voles molt alt Aurora, molt alt!.

    Com et diu l'anterior, no solament s'entén perfectament el que dius sinó que ES VEU!.

    Un dia parlarem de perquè darrerament les cigonyes no se'n van.

    10 que rima amb "10"(a la salut del risto!)

  • El teu poema és...[Ofensiu]
    onatge | 23-11-2008 | Valoració: 10

    com una col·lecció de postals. Mentalment gaudeixo de la imatge de les cigonyes volant elgant-ment. També em ve a la memória una anecdota: fa uns dies feia bon temps i vaig anar a passejar ran de mar, tres cigonyes van aturar el vol, vam estar xerrant, la primera em va dir que anava a casa d'una parella jove i que els portava el primer fill. La segona portava el tercer fill a un matrimoni que feia deu anys que havien tingut l'últim. I la tercera no deia res... Al final li vaig preguntar, i tu on vas? Em va respondre que anava al convent de monges. Al convent de monges vaig replicar jo. Sí, no els porto mai res però els foto un espant...!

    Perdona la ironia.

    Salut Aurora.
    onatge

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

251548 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.