Les bones intencions

Un relat de: Joan G. Pons

- Hola, bon amic Follet.
- On vas amb motxilla ? Joan
- Vaig de recerca a la Mina dels Humans
- Llavors vas a la teva Mina... tu també ets humà.
- Sí
- I què recerques ?
- Bones intencions !
- Són en una mina...amagades ?
- Sí. Costa trobar en els humans bones intencions...netes...autèntiques.
- Tens raó. Una actitud que escasseja.
- Dons aniria bé gent amb bones intencions.
- I tant !
- Joan què és una “bona intenció” ?
- Una realització-acció feta amb bondat.
- Per tant una persona amb bones intencions és una persona que fa coses bones.
- Sí.
- Hi ha molta gent que fa coses...
- Cal tenir present, que a més de fer cal també la intencionalitat.
- Ho compliques ?
- Ho concreto. Jo puc fer una cosa, una activitat, però la canalitzo amb una intenció... i pot ser negativa o positiva.
- Intencions negatives ?
- Sí, per exemple fastiguejar, molestar, cridar l’atenció, prepotència...
- D’acord.
- En canvi puc fer la mateixa cosa amb una intenció positiva, que ho enriqueix. Ajudar, Col•laborar, Aportar temps... etc.
- Cert. Marca, defineix la intenció.
- Viure i compartir bones intencions i realitzar-les és una forma de viure molt gratificant.
- Sona molt bé.
- Gràcies, bon amic Follet.
- Adéu, bon amic Joan.

Comentaris

  • La caixa de Pandora[Ofensiu]
    Annalls | 19-11-2012

    i les bones que desgraciadament els han tornat negatives? I les males interpretacions?
    Anna

  • Joan G.[Ofensiu]
    Gabriel M. | 18-11-2012

    Com bé et diuen quanta falta de bones intencions manquen actualment. M'ha agradat molt llegir-te.

    Una abraçada

  • Marteta | 27-10-2012 | Valoració: 10

    I si... les bones intencions ens manquen, no sempre, però dins els humans sobretot i viu l'afany de ser més que els altres, i per això neixen les males intencions, les que van a ferir, a fer mal.

    Una bona reflexió:)

  • aquí joan has donat a la nafra !![Ofensiu]
    joandemataro | 26-10-2012 | Valoració: 10

    és aquesta una gran reflexió que tots ens hauríem de fer sovint, fem les coses amb bona intenció o sovint hi ha alguna cosa amagada darrera ?

    bé joan !!

    abraçades
    j.

  • Bon tema[Ofensiu]
    Naiade | 25-10-2012 | Valoració: 10

    Cada vegada em dono més compte de que el que manca és tenir consciencia de que fem les coses sense pensar. Crec que la majoria de persones volem actuar de bona fe, amb bones intencions, però l’egoisme, les preses fan oblidar que no estem sols, que les nostres accions poden perjudicar a d’altres. I el teu escrit és un bon inici per conscienciar-nos del que potser per oblit no ens adonem.
    Com sempre, bona lliçó per fer pensar Joan.

    Una abraçada

Valoració mitja: 10