L'enterrament

Un relat de: Nina Abril

La verda estora de gespa es doblega amb el pes de cada gota d'aigua. El soroll que fa la pluja en caure, persistent, sobre la caixa i els quatre paraigües ennuega el paisatge tardorenc. Fa un dia trist, perfecte per a un enterrament.
La Gemma avança unes passes i deixa caure, dolçament, una rosa. El seu color vermellós destaca damunt la fusta molla.
Tres siluetes la miren en silenci. No diuen res. Com si la remor del xàfec els servís d'excusa per no haver-se d'acomiadar amb paraules. I cada un d'ells ho fa interiorment, en silenci.
L'Agustí i el Xavier col·loquen la caixa al forat. La Mònica s'ajup per agafar un grapat de terra humida i la hi aboca. S'asseu al damunt d'una pedra, acota el cap tot alçant els palmells per sentir caure l'aigua sobre les mans brutes de llot. Balbuceja unes paraules, però no se sent el que diu.
Els seus rostres pensatius estan absents de llàgrimes. L'aigua que els rellisca per les galtes és només de pluja. No ploren.
Un a un s'acosten al clot i fan el mateix que la Mònica. Les seves mans han quedat tacades de fang.
-Podríem obrir la capsa d'aquí uns dies per veure els cucs -proposa el Xavier somrient amb l'espurna de la dolenteria als ulls mentre s'eixuga, barroer, sobre els pantalons de pana-.
-Cucs...? -diu la Mònica fingint estranyesa, sense deixar de mirar el forat.
-Però farà molta pudor -prediu l'Agustí, tot i sentir-se temptat per la proposta.
-Sou fastigosos!! Si desenterreu el hàmster d'aquí dins... li ho diré a la mama! -sentència la Gemma.



Nina Abril




Comentaris

  • felicitats[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Molt bo![Ofensiu]
    Clar de lluna | 02-03-2008 | Valoració: 10

    Primer penses que es tracta d'una persona, després que els personatges són freds, t'imagines un enterrament americà irònic, com aquells de les pel·lícules, i finalment es tracta de la mort d'un animaló enterrat per nens, no?

    M'ha agradat molt com gires la història!

    Una abraçada!

    P.D. m'agrada com escrius i quan pugui llegiré els teus relats més llargs, que ja fa dies que els tinc pendents, i ja te'ls comentaré!

  • Hola Nina[Ofensiu]
    Naiade | 24-05-2007 | Valoració: 10

    Quin enterrament més estrany i em tan poc sentiment he pensat al principi, desprès ja m'ha aproximat més als enterraments d'animalets morts que fèiem amb els amics quan era petita. Tota una escenificació, encara que no recordo que hi hagués la part dels cucs i el desenterrament. ¡ Quines idees poden tenir les criatures!. Tot és fruit del voler saber
    Per fastigós que sigui com diu la Gemma.
    Ben escrit, has aconseguit crear un ambient enganyós i enginyós a la vegada .

    Una abraçada de Naiade

  • Guitarrista...[Ofensiu]
    Anagnost | 11-05-2007 | Valoració: 10

    Gràcies per l'oferiment de la guitarra. L'has encertada de ple. "Si de cas me morís..." va néixer guitarra amb mà, i l'he cantat moltes vegades. Però anem a pams. Del que es tracta ara és de parlar de la teva obra, d'aquest relat en concret. La primera part ens situa, ens predisposa. La melangia s'apodera dels personatges i de nosaltres els lectors. Ara, el final és el millor. Aquest gir de 180º i el punt de crueldat infantil -ningú tan cruel com un infant-, converteix un relat que estava molt bé en un relat excel·lent. Per això te'l puntuo amb entusiasme.

  • Ai Nina...[Ofensiu]
    voltor | 01-05-2007

    El teu relat té aquell fer l'ullet, que vol sorprendre. Bé. Per a mi té el punt de tristor amb la meva filla Gemma, que aviat farà vint anys que és morta vam enterrar un hamster al bosc de darrera de casa.

  • ET FELICITO! [Ofensiu]
    TESS | 10-04-2007 | Valoració: 9

    M'identifico plenament amb el teu estil: la descripció és maca però sobre tot no hi ha cap paraula sobrant; la sorpresa arriba de manera subtil i simplement, venent ganes de més! Així que fins aviat!!!

  • Biogràfic?[Ofensiu]
    qwark | 27-03-2007

    És el que més m'ha cridat l'atenció del relat. El hàmster és una metàfora?

  • Divertit...[Ofensiu]
    Bonhomia | 12-03-2007 | Valoració: 10

    ...i extrany per la sorpresa. M'ha agradat com fas les descripcions.

  • Hola, Nina.[Ofensiu]
    brumari | 11-03-2007

    Segueixo sense estar segur de la teva identitat.

    Tot i això, m'afanyo a dir-te que jo també t'estimo.

    Els curiosos i curioses que vulguin saber l'origen d'aquestes manifestacions d'amor mutu, que ho cerquin en els nostres relats. Si més no, serà la manera de captar lectors (que darrerament em llegeix molt poca gent).

    El teu darrer relat, com l'anterior, juga molt bé amb el factor sorpresa del desenllaç. Aquest, millor que el primer, perquè fins les darreres línies no sabem que hi ha dins la caixa del mort. Molt ben descrit l'ambient del cementiri, la pluja, el posat dels personatges…

    Petons

  • Mirant el dibuix...[Ofensiu]
    rnbonet | 03-03-2007 | Valoració: 10

    ...he passat a llegir la història, amb un cert pressentiment, que m'han quasi corroborat al seguit de notes tristes presents; l'excessiva acumulació de mots denotant tristesa -així és com ho veig- com intentant portar el lector cap un cau determinat. "A veure per on ens ix ara?" m'he preguntat en arribar a cap llàgrima dels presents. He seguit llegint i m'he trobat amb les frases finals.
    PS.- Saps que vaig descobrir la identitat de 'l'home sense nom'?
    Al fòrum en va dir aproximadament això: "Collons! Tant es nota?"

Valoració mitja: 9.75

l´Autor

Foto de perfil de Nina Abril

Nina Abril

11 Relats

153 Comentaris

31578 Lectures

Valoració de l'autor: 9.67

Biografia:
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket



Us he de confessar que no sóc nova. Alguns de vosaltres ja m'heu clissat.
Això de ser cuc, no fa per a mi, és avorrit. Però m'ha servit, i de molt. Algun dia us ho explicaré...

Com sempre són benvingudes totes les crítiques, però, us he dir... a vosaltres els crítics, que aneu amb compte, si us fixeu, el primer relat que he penjat va dirigit a vosaltres "els crítics", i no sabeu com m'he divertit! Ara us toca a vosaltres divertir-vos amb mi. Estic a punt.


Gràcies a tots.

@--'-,---



Nina-abril-@hotmail.com