L'Ateu

Un relat de: singer

Tornes tard i trist
i et mires el Crist
sobre el llit cobert.
Ella se t'ha ofert;
tu l'has rebutjada.
Sols una mirada
i fent-te cap al pany
d'aquell pis estrany
baixes al Galvany.
Restes al carrer
fumant a recer
de la pluja fina.
T'has endormiscat,
flaire de mercat.
I ella et veu, s'inclina,
mostra mitja sina;
treu una moneda
i la finestra freda
palpa tot plorant;
l'obre ara tant
que sembla trencar-se.
Tem abalançar-se
però hi resta enterca.
La mirada et cerca.
Marxes ja ben trist,
penses en el Crist?


Comentaris

  • m'agrada[Ofensiu]
    ANEROL | 04-06-2008 | Valoració: 10

    pel seu ritme. Em costa una mica de copsar, però m'agrada la cadència. El trobo interessant

  • Un altre ateu[Ofensiu]
    Anagnost | 03-06-2008 | Valoració: 10

    Com ja t'han dit, aquest és un poema d'extraordinària força musical, de ritme perfecte, amb uns versos que se cerquen els uns als altres, de pressa, frenèticament. Aquest és un poema que es justifica, d'entrada, per una estructura sòlidament construïda. I quant al contingut, tampoc jo pens en el Crist. Per desgràcia ja n'hi ha que hi pensen massa, que se l'han fet seu i ens el llancen a la cara més com una afronta que com una ofrena.
    En fi, company, que això d'escriure poemes se't dóna que molt i molt bé.

  • Quin ritme...[Ofensiu]
    lluisba | 31-05-2008 | Valoració: 9

    Especialment bo el ritme, la musicalitat que li dones. Tot i que confesso que l'he llegit en identificar-me amb el nom. Però he tingut una agradable sorpresa. De tota manera, també et responc: no, no penso en el Crist. Penso -a vegades- en el llast horrible del cristianisme sobre la cultura. És a dir: penso més en Nietszche.

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de singer

singer

4 Relats

12 Comentaris

3892 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Escric poemes des de finals de la dècada dels vuitanta, en el meu pas per la Facultat de Filologia Catalana. Allà vaig conèixer alguns lletraferits que em van influir, sens dubte, però jo ja escrivia abans; als 15 anys vaig escriure dues obres de teatre que vam enregistrar per la ràdio. Bé, també escric un diari, però això és purament un entreteniment per a mi, el que realment estimo és la poesia i els nostres poetes. També els d'altres països. La resta de biografia, d'altres branques, no interessa aquí d'expressar-la, és un recull de diverses activitats en els més diversos camps, Carpe Diem.