l'artista

Un relat de: Usuaria

De seguida li posaren nom, per despreocupar-se'n també de seguida: Fútil. Amb aquest nom s'estava al bressol i es mirava els dits. Nou dits tenia el nounat, perquè el petit de la mà esquerra no en va tenir prou amb nou mesos per desenvolupar-se. A dit per mes, a l'octubre va descobrir la seva mancança. Va saber encaixar l'absència, encara que ningú no el fes saludar el tren, ell somreia.
Ell era el desè de nou germans sencers.
El primer en tenia prou de ser el primer per definir-se.
El segon treia pit, perquè es sabia la mà dreta del primer.
El tercer, rebel, es mostrava com el cap de llista de l'oposició familiar.
El quart era jutge de pau de pa sucat amb oli, tenia dubtes i es va aliar amb el més alt poder, el paternal. Va ser el primer fill sol·lícit.
El cinquè, democràtic.
El sisè no era un nen, era una nena, amb molta mà esquerra, la primera.
El setè, una titella divertida, una nina.
El vuitè era l'èxit de l'ambició. Havia aconseguit ser el més gran, però de mida.
El novè no era el petit.
Fútil va necessitar un any i nou mesos més per descobrir-se l'angoixa i aleshores va decidir de fer-se pianista.
Va ser un feliç fracàs professional.

Comentaris

  • Jo diria...[Ofensiu]
    kispar fidu | 31-05-2005

    "Que has pogut Girar la truita amb l'artista!" (jejeje, si, si, he aprofitat el títol dels teus dos relats [de moment!]), però el que vull dir, és que has fet un escrit diferent, diferent de la resta: original, si. Amb gràcia, tmb! En fi, amb un toc diferent. Trobo que amb un petit tema com la descripció d'un noi amb unes característiques una mica especials, n'has aconseguit treure molt suc!

    Espero que vagi molt bé per aquí la web!
    Ens llegim / Ens comentem! jejeje
    Ciao!
    Gemm@

  • VEÏAM[Ofensiu]
    DOZOMITETSO | 31-05-2005 | Valoració: 10

    SI, PER ORIGINAL,distint i amb ingeni.
    i el nick també és original.
    SALUTACIONS

  • Usuaria : benvinguda a RC!!!![Ofensiu]
    Marc Freixas | 30-05-2005 | Valoració: 10

    M'he quedat bocabadat...

    he acabat de llegir-te i no sabia per on agafar-me,
    ja que aquest és un d'aquells començaments literaris exquisits... podriem dir-ho així.

    L'ARTISTA...

    l'artista ets tu... però no una artista qualsevol, sinó una d'aquelles que pel seu saber fer se sobresurt per damunt dels altres, i si més no, doncs demostra a tothom que no ha de demostrar res a ningú... oi que m'entens/m'enteneu?

    Una bona recomanació la de XvI...

    una molt bona recomanació!!!!

    UNA FORTA I SENTIDA ABRAÇADA COMPANYA...

    I BENVINGUDA AL MÓN RELATAIRE!!!

l´Autor

Foto de perfil de Usuaria

Usuaria

3 Relats

6 Comentaris

4078 Lectures

Valoració de l'autor: 9.99