L'arbre

Un relat de: assumpta pijuan

La Mercè te nou anys i li agrada molt llegir. Quan arriba el bon temps, no és res d'estrany veure-la emparrada damunt l'arbre que hi ha davant de casa seva...

- Mercè! Que pots venir a buscar el berenar, si us plau?

- Si, mare, ara torno!

- Ara torno?, però si ets aquí, dalt de l'arbre, has de dir: Ara vinc, mare! ... ara torno, ara torno, no sé on te el cap aquesta nena...


" De vegades la mare no m'enten, i em sap greu. Ella mai ha sortit d'aquí, d'aquest poble on déu va perdre l'espardenya, ni tampoc va anar mai a estudi i no en sap de llegir.

Jo tampoc he sortit mai del poble, però tinc la sort d'anar a escola i a més m'agrada llegir. I així "camino pel món".

I no em creurà si li dic que ara mateix era amb Sant Jordi lluitant al seu costat contra el drac..., ni que ahir vaig descobrir un important tresor enterrat en una illa perduda..., ni que un príncep m'ha fet un petó i he anat amb ell en la carrossa reial...

Però així us ho dic, per a mi llegir és:

A cada paraula un pas, amb cada frase un destí,
amb cada nou llibre un paradís per descobrir.

Llegiu, si us plau, vosaltres que podeu!

Jo, un dia d'aquests n'hi ensenyaré a la mare..."





Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de assumpta  pijuan

assumpta pijuan

7 Relats

23 Comentaris

9821 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Vaig nàixer l'estiu del 1959 a Barcelona, però des de fa ja uns anys visc a l'Urgell, d'on originàriament era tota la meva família.

A l'agost'08, vaig fer-me el bloc "Des d'on nèixen tots els somnis ..."

Des d'allí participo en els Jocs Literaris que proposa cada dimecres en Jesús Ma. Tibau i també m'apunto a participar mensualment a Relats Conjunts.

Sempre he volgut escriure ... però mai m'havia decidit.

Ara ho he fet i no sé que en sortirà ... o si fins hi tot en sortirà res ...

Però el que sé es que ho faig amb el cor.



assumptapijuan.blogspot.com

assumptapijuan@gmail.com