L'aparell televisor

Un relat de: Joan G. Pons

- Hola, Joan !
- Sorpresa ! Hola, Follet !
- No, Joan, no sóc el Follet.
- Qui ets ?
- Sóc el teu televisor.
- Com dius ?
- Sí. Sóc l'aparell que encens, apagues, manipules, mires, escoltes...
- Òndia !
- Parlo com a objecte, no dels continguts que reps... mires.... de moment.
- Doncs, Hola, Aparell.
- Hola, Joan.
- Ufff ! He arribat a temps ! Hola, Joan i companyia !
- Vaja, el meu amic Follet, ja és aquí.
- Avia'm. No ens despistem, diu el Televisor. Joan què opines de mi, com a reproductor d'imatges, transmissor de missatges, textos.... ?
- Ara per ara, estic molt decebut. El que rebo té un nivell molt baix.
- Jo, hi estic d'acord - afegeix el Follet.
- Joan, concreta.
- Tendència a les notícies repetitives. Debats on la gent no sap escoltar. Mancança d'esdeveniments i testimonis positius.
- Parles dels continguts.
- Sí. Tècnicament, com aparell reproductor de sons i imatges, no tinc res a dir. Estic molt satisfet !
- Ja pensava, Joan, que em portaries al terreny dels continguts.
- Però tu no ets el que els tria.
- Així no t'aporto res actiu ? Sóc un moble...
- Sí. Ets més a prop de moble, que...
- Llavors llença'm !
- No. M'he fet un plantejament. Diferenciar imatges de sons (paraules...)
- Com ho fas, Joan, preguntà el Follet.
- Amb la tecla del comandament: SILENCI.
Noto que, així, les imatges no em condicionen tant.
- Curiós ! diuen a la vegada Televisor i Follet.
- Potser trenco un esquema de comunicació. Però fins i tot els missatges publicitaris, vistos amb silenci, - no em pertorben tant. Què opineu ?

Vaja el Follet ha desaparegut en silenci. I el Televisor resta callat.

I jo també.


Comentaris

  • Més follets,[Ofensiu]
    free sound | 20-04-2011 | Valoració: 10

    i menys hores de "tele" per tenir el cap obert.
    Bonica mirada, bona comunicació, d'un món que no ens parla,
    ...escollir és bo!!!
    Gràcies per tot!!!!
    Bona crítica.
    Una abraçada amb la "tele" apagada.

  • nosaltres[Ofensiu]
    tocdenit | 13-04-2011

    tenim una tele al menjador però desde que la vam heretar de la meva àvia no l'hem engegat. I tota la vida a casa tenim le tv encesa les vint-i-quatre hores del dia pero jo la veritat, no la trobo gens a faltar. Ara m'he aficionat a la ràdio i a llegir molt més del que feia. Evidentment tenim internet que seria un substitut més interessant i extens on tu tries el contingut en silenci o no.

  • Sense tele![Ofensiu]
    Bitxa | 05-08-2010 | Valoració: 10

    Personalment ja fa tres anys que visc sense tele i ho recomano a tothom!

    Posar-la en silenci és un primer pas, sense tele es pot viure!!!!!

    Ara, sense internet ja no ho sé. Ja,ja,ja

  • Un diàleg interessant[Ofensiu]
    Fada del bosc | 04-08-2010

    Jo fa dotze anys que visc sense tele, per tant és un diàleg que no puc mantenir, tampoc el trobo a faltar, a casa hi ha conversa llibres i música.

    La Fada.