L'any del llibre

Un relat de: Marc Freixas

Aquest any és l'any del llibre.

Un llibre és el company fidel que et fa costat en qualsevol dels moments que desitges.

Quan obris un llibre, sigui de la temàtica que sigui,
hi trobaras de ben segur les següents espècies de paraules :

paraules dolces,
paraules musicals,
paraules que fan pensar,
paraules tristes que et fan plorar,
paraules alegres que et fan somriure...

i de ben segur que t'hi quedes ben enganxat fins al final.

Al llibre ja fa temps que es mereix que li facin un bon homenatge,
i ara té la oportunitat de demostrar-li a tothom la seva importància...

tot i que per a mi ja n'ha sigut sempre d'important!!

Perquè aquest any és l'any del llibre.


Dedico aquest relat poètic a un dels relataires que més he llegit últimament :

a Llibre, ja que mai hauria pogut ser d'una altra manera.

Comentaris

  • Caram, Marc![Ofensiu]
    Llibre | 11-01-2005

    Acabo de llegir el teu missatge al fòrum, on comentes que m'havies dedicat un relat que parlava de l'Any del Llibre, i que tot aprofitant la temàtica i la concordança... doncs això. I la veritat... pensava que anava de conya. Que tot just era un joc de paraules.

    Caram, Marc!

    Moltes gràcies.

    Encara que sigui un petit recurs i/o una associació d'idees, el sol fet d'haver-hi pensat ja m'omple de satisfacció.

    I del relat... perquè alguna cosa he de dir, no?

    Doncs sense entrar en temes formals de poesia i aquestes històries, que opino com tu. Diuen que el gos és el millor amic de l'home... això és perquè no han descobert l'immens plaer de la lectura (i que consti que m'agraden molt, els gossos i els animals en general).

    Un llibre ho és tot. Un company d'hores fosques i un company d'hores alegres. Un company de viatge i un company de repòs. Un amic, un amant. Un univers.

    Jo no sé què faria sense la lectura. Ni què seria de mi. Quan miro enrere i em recordo d'infant, sempre tinc un llibre (còmic, conte, novel·leta...) a les mans.

    I sobre l'Any del Llibre (que no de la Llibre), li tinc ganes. M'abelleix estar alerta i participar en totes aquelles activitats que els meus horaris familiars (bastant esclaus, per què ens hem d'enganyar!), m'ho permetin.

    I res. Gràcies de nou. I continua escrivint. La veritat és que jo t'he descobert fa poc, però m'agrada el que he llegit. El que passa és que darrerament, amb això de "La setmana de...", malgrat que m'ho passo molt i molt bé llegint i comentant, em treu molt de temps. Però així que pugui m'hi poso.

    Salut, gràcies, i una abraçada!

    LLIBRE

  • Hola Bitllaire!![Ofensiu]
    antoni masramon | 05-01-2005

    suposo que ja em coneixes, per fi torno a estar conectat a relat.
    Tens raó, el llibre sempre estar quan el necessites, sigui de la temàtica que sigui, sempre el tens al teu costat per ensenyar-te coses, explicar-te històries i fer volar la imaginació d'algú.

    Continua igual d'imperable, no paris mai d'escriure.

l´Autor

Foto de perfil de Marc Freixas

Marc Freixas

725 Relats

1414 Comentaris

872182 Lectures

Valoració de l'autor: 9.59

Biografia:
Vaig neixer a Sant Pere de Riudebitlles -poble situat a la comarca de l'Alt Penedes amb provincia de Barcelona- un 13 de gener de 1975... o sigui que jo vaig arribar quan un impresentable moria pel be de tots en aquest mateix any.
Es ben cert que jo tambe soc fill d'una generacio covarda, pero per fer-hi quelcom, faig servir el poema com a fil conductor de la meva propia vida, i aixi, d'aquesta manera ressegueixo el bell paisatge de punta a punta amb el vers ben primitiu i nu... sense poema no soc res, i aixo ho saben be la gent que m'estima i m'envolta per aquest fotut mon que ens fa viure sempre depressa i a contracorrent.
Tinc una dona meravellosa,i dos fills maquissims : la Marina de 10 anys i en Biel de 3.
Prefereixo que no em valoreu, gracies.