L'anima del Ferreria

Un relat de: montserrat vilaró berenguer
El Ferreria es pages,pages de tota la vida. Te una vinya que la filotxera li ha matat ,dos o tres camps on planta tota clase de blats ordis i un hort a la Font de la sed.
Li diuen aixi perque quan la calor de juliol es forta, ni una mica d,aigua raja al seu brocal fet amb una canya.
Son temps dificils, ja ho diu el sereno que passa pels carrers cridant.
Ja so. Les quatre, fa bon temps.Son les cinc clapes a clapes, aixo vol dir que algun nuvol ha aparegut pel cel.
El vei del costat que te fama de garrepa, suspira i diu, ni un duro de plata he olvirat desde els carlins.
El Ferreria malviu te tres fills i una dona que treballa a la fabrica de telers de ma.
El ruc se li veuen les costelles de tant sec.
Pero el Ferreria es home pacific i honrat , va treballant, i si algu li pregunta. Com vas? Sempre contesta anar fent.
I aixi va passant la vida, trista vida, els fills es fan grans i ja treballen, tres boques menys que mantenir. Ara soks quedan ell i la dona, que ja es va fent gran.Un dia el Traveria es posa molt malalt, i res el va guarir ni els remeis del apotecari, les herbes de la Carmeta que diuen es bruixa, ni les pregaries de mossen Eudald.
El Traveria mori, pero com que sempre habia set un home bo, conten que al lliurar l,anima a Deu es va veura com un fum que sortia del seu cos.
Encara al cap d'anys la seva muller qu'envelli mes deia.Jo vaig veura sortir l'animeta per sota la porta. I encara ara els veins parlen de l,animeta del Traveria que sorti per sota la porta.

Comentaris

  • Gran relat històric[Ofensiu]
    Bonhomia | 30-06-2014 | Valoració: 10

    Quan un, una,... qui sigui... té encarida la vida a voluntat del seu mal destí, broda les seves seqüències com pot, i si és honrat, no s'acomoda essent això impossible davant el fet que expliques, sinó que marca l'aventura de qui desitja, de la senzillesa, d'olorar un prat, del rierol com a joia, dels amics del ramat, i, fent vida, mai s'atura. Bona ànima que fugí.


    Sergi : )

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

322110 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.