L'amor d'avi

Un relat de: JOANPG

És com un flum d'aigües braves
quan sents vibrar aquell cos indefens
en els teus braços.
Un tros de carn palpitant,
acabada de sortir del niu,
d'amorós caliu
d'un ventre fèrtil
i actiu,
adolorit, sagnant,
tot desinflant
productiva matriu.
La filla et fa gaudir
d'una sensació nova,
indescriptible i joiosa,
regalant-te, feliç,
el fruit d'un amor
que el marit,
embogit,
com dalt d'un núvol de cotó,
somriu embadalit,
orgullós i esporuguit.
I l'avi, plorós,
contempla, sense mirar,
el nadó i la família i els amics
que somriuen al voltant
d'una vida que comença.
I acaronant amb tendresa
el rostre de l'esposa.,
de l'avia que, experimentada,
ha cuidat el mínim detall,
mentre ella reposa
el cap a l'espatlla
de ell i es miren com si un mirall
els reflectís temps enllà
quan van ser pares ja fa...


Comentaris

  • Cal aixugar-te les babes?[Ofensiu]
    Alzinar8 | 03-02-2009 | Valoració: 10

    Com es nota que ets avi. Molt ben expresat i amb sensibilitat la sensació de ser avi.

  • Felicitaaatsss![Ofensiu]
    gypsy | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • neguit d'amor 2[Ofensiu]
    anforsa | 25-12-2008 | Valoració: 10

    Soc nou aquí, i els vostres comentaris m'han commogut. Em costa de moure'm per aquí, ja n'aprendre i veuré el cvostre s relats i d'altres que com tots nosaltres volem explaiar-nos i gaudir escrivint i si ens llegeixen el que fem que ens diguin obertament que els sembla per millorar-ho si és que som capaços. Soc autodidacta. Pocs estudis, però escriure i pintar m'ha salvat i ara em trobo content satisfent els meus alés./ Fa nou messos que soc a la xarxa i vaig estenent-me baix consell de persones que son per aquí, el trobar una persona similar sempre ajuda a seguir. No m'estenc més. no trobo com fer per recordar-vos entraré amb el vostre poema l'AMOR D?AVI, i ja dic ja n'aprendré. Gracies. Anton.

  • neguit d'amor[Ofensiu]
    anforsa | 24-12-2008 | Valoració: 10

    El neguit del amor pel net és inefable,una cosa sublim quan es tasta. Feu una descripció sentida i fotogràfica d'un moment que l'avi vol eternitzar en ell i tots els demés. Si no sou avi, heu captat l'interioritat d'una menra perfecta.
    us felicito de cor, jo soc avi, i no ma sortit escrivint cosa semblant encara que senti el pàlpit. Es veu que tinc bon dia, he trobat un parell de coses que... mare meva. Que en sabeu, vaja. Anton.

  • L'espera d'un naixement[Ofensiu]
    nuriagau | 24-12-2008 | Valoració: 10

    Quan vaig veure el teu poema publicat, em va agradar molt però no te'l vaig comentar, vaig preferir disseminar-lo a una persona que creia que t'entendria a la perfecció, molt millor que jo.

    En aquests moments voldria, amb aquest comentari, felicitar-te per aquest poema tan emotiu i vivencial i desitjar-te un molt Bon Nadal.

    Gràcies pels comentaris que has fet al meu pare
    i al meu fill !

    Núria Gausachs i Cucala

  • Quan [Ofensiu]
    Nonna_Carme | 21-12-2008 | Valoració: 10

    esperem un fill, la il-lusió és immensa. Quan esperem un net, la il-lusió és enorme però diferent. No tenim les responsabilitats de pares i, tal vegada això ens fa gaudir més de les estones amb ells. Es clar que, moltes vegades, més que nets semblen fills.
    Un poema tendre i encantador. Què bé poder llegir els teus poemes a RC.!
    Una abraçada per a tu i la teva esposa.
    Bones festes!
    Nonna_Carme

  • És preciós[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 20-12-2008 | Valoració: 10

    hi ha gent que veu un nen com una persona i ja està, però més enllà ni ha una nova vida, un brot d'il·lusió, un vot de responsabilitat i molt d'amor. L'amor de pare és molt maco, però el d'avi crec que més, perquè es torna a reviure una etapa de la seva vida, quan va tenir fills.

    Salut, recors i bon nadal!
    ullsblaus1

  • Hola Joan ![Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 18-12-2008 | Valoració: 10

    Fa uns dies que no em connecto a RC, avui ho he fet i em trobo amb el teu retorn, i mira m'alegro de que t'hagis decidit tornar a escriure i que ho hagis fet amb un poema tan entranyable.
    Entre tant, a mi m'han continuat bombardejant els "tocacollons" dels pebrots i això desinfla molt.
    Però mira el que interessa es lluitar en favor i defensa de la nostra llengua i la nostra cultura i aquesta web es un bon instrument, per això l'altre dia i amb la intenció de escriure amb més freqüència vaig penjar un nou relat, que encara no l'han publicat.
    En fi al menys jo continuaré llegint, comentant, i si s'escau, de tant en tant escrivint.
    Oh!! veig que tens dos deus del cabrioles.
    Una abraçada de benvinguda,

    J. Lluís Cusidó

  • M´alegro molt[Ofensiu]
    brins | 16-12-2008 | Valoració: 10

    que m´hagis fet cas i tornis a publicar relats.
    Has presentat un tema molt emotiu i amb molta tendresa.
    Bon Nadal

  • Hola.[Ofensiu]
    Brisa d'or | 16-12-2008 | Valoració: 10

    Feia molt que no passava per RC, ara m'he cambiat el pseudònim i espero tenir més èxit que abans, ningú em comentava. Feliçes festes.

    Bon nadal!
    Brisa d'or

  • Hola Joan![Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 16-12-2008 | Valoració: 10

    Benvingut el nou relat, el nou poema, perquè tu, tu encara no havies marxat...
    Felicitats per la renovada empenta, i, com no, pels que han de venir!
    Un dia o altra ens hauríem de veure... no?
    Una encaixada
    - Joan -

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de JOANPG

JOANPG

78 Relats

623 Comentaris

127485 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Ja he complert els 65 anys. Estic jubilat.
El meu desitg és escriure mitjanament be.
Ajudeu-me entre tots.
joanperezg@hotmail.com