L'abisme (II)

Un relat de: Dorian

La següent passa fou decidida de forma fortuïta. Dies després de conèixer al meu psicòpata en les carreres. Ell em va trucar al mòbil. Jo era al despatx i l'adrenalina em pujar com si aquella mateixa trucada em delates davant del mon. Vaig parlar fluix fins que a l'altra banda del telefon l'home va cridar "Perquè coi parles com si estiguessis a la fotuda opera!". Em vaig relaxar i em dirigir a fora de l'oficina. Finalment semblava que aquell brutal individu també conservava, per la meva estupefacció, el seu intel·lecte. Em va dir que, ja que volia robar un banc, necessitaria a algú que s'encarregués de la seguretat i es donava la feliç circumstancia de que ell coneixia a certa persona. Em va passar a relatar la seva particular i mediocre historia: resultava que per certa injustícia del sistema ell havia trepitjat la garjola abans i, en el seu temps a l'ombra va conèixer a un individu amb una capacitat gairebé innata per a "sotmetre" qualsevol tipus de caixa forta o pany. L'hi deien l'Alquimista. Realment mai vaig trobar la relació amb la realitat però vaig acceptar el pseudònim. Ell em va citar per aquella mateixa nit a cert cau putrefacte semblant al del dia de la trobada, on tindríem el primer contacte. Aquella nit, dirigint-me amb cotxe al lloc, a l'hora citada, els dubtes em sobrevingueren caient vençut el meu pretensiós ego. Per començar...Com podia confiar en dos homes que ja havien sigut condemnats? D'altra banda, com pretendre convèncer a quatre persones corrents però esgotades per l'opressió de l'existència diària per a participar en un atracament? El pitjor, no seria jo boig, no deuria renunciar a tot? Finalment retornar la meva vella seguretat suïcida i auto-destructiva i decidir conèixer a l'home i sotmetre a la meva consciencia que, de fet, sempre fou sotmesa a la resta.

Vaig obrir una porta amb vidres tant bruts que l'interior només s'intuïa. L'ambient era asfixiant. Una pudor indefinible mescla de centenars d'altres fortors semblava agafar-te per el coll i estabornir els teus sentits. "Ei, Capone!", el gos conductor em feia un gest amb la ma, m'entre em dirigia a ell vaig veure qui l'hi feia companyia: un home gras en excés, amb roba de funcionari d'escala baixa que semblava no suportar el greix del cos, ulleres, calb i amb suor rajant per la front restava enfront l'altre amb un got d'aigua a la mà. Semblava nerviós. Em vaig senta al costat del gos. Ell em mirar amb un somriure sarcàstic i finalment digué "Aquest d'aquí es l'Alquimista" i senyalar amb la seva ma amb un puro a mig acabar a el gras. El citat em va fer un gest amb el cap. Jo l'hi vaig estendre la ma i ell se la mirar sense respondre'm. "Ho sento però no dono la mà". Aquesta resposta em va sobtar i vaig riure interiorment, pensant que la meva bogeria quedava reduïda a no-res front un psicòpata agressiu i un individu hipocondríac. Finalment l'Alquimista va començar amb veu fluixa i monòtona "Ho faig perquè les meves mans son la meva vida, no t'ho prenguis com res personal però aquest apèndix -diguen això aixecar la ma esquerra- es la meva forma de guanyar-me la vida i un instrument de precisió preuat...". En Joel va riure fortament, tallant la reflexió i, agafant-l'hi la mà digué "I també et va portar a la garjola!". En acabar de riure va reprendre el seu puro i l'altre home va restar en silenci. Jo l'hi vaig exposar la situació i ell finalment, semblant per moments vulguen dir alguna cosa però contenint-se estúpidament va concloure "D'acord, necessito els diners però mai he atracat un banc... ". Jo vaig riure hi digué "Tranquil, jo tampoc". El gos va bordar al meu costat. Després d'una estona de divagar sobre l'origen del pseudònim l'hi vaig preguntar el seu nom. Ell em va dir que no pagava la pena conèixer els noms, que no pensava tornar-nos a veure per a sopar o fer una cervesa ja que aquesta era la seva jubilació. El Joel va tornar a prorrompre en un riure estrident que hem feia mal al cap. En acabar la rialla de hiena vaig encetar el següent objectiu del grup. Necessitàvem un vehicle, potent i amb capacitat. En Joel, ja apagant el puro al cendrer, va dir per primera vegada amb seriositat "Crec que sé perfectament el que necessitem..." "¿Així que tens una furgoneta?-l'hi vaig respondre-" Ell em digué "No, però se on podem robar-la. Al circuit guarden unes furgonetes que van utilitzar a un rally fa un any...Serien perfectes per a la nostra intenció ". L'Alquimista va interrompre "Penseu per un moment... Robar una furgoneta com aquesta no comportara massa problemes? No la cercaran amb fruïció? " "Ho tinc tot aquí... -i en Joel es va indicar el seu greixos cap- La robem, aquesta mateixa nit (no hi ha més que un ridícul guarda de seguretat que ara deu dormir), la duem al meu garatge i la pintem de negre, canviem les rodes per unes de turisme i llestos... ". L'ocurrència d'aquell ésser em va sorprendre perquè tenia certa lògica. Una hora després paràvem el nostre cotxe, amb les llums apagades, al camp proper al circuit. En Joel va demanar-me la clau anglesa, cosa que m'estranya perquè em va dir que ell conservava claus que ens facilitarien l'entrada fins al vehicle, però l'hi vaig donar la que duia. Quan ja ens proposàvem iniciar l'incursió i varem cridar a l'Alquimista aquest es va negar a acompanyar-nos, adduint que algú haurà de conduir el meu cotxe en quant sortíssim amb la furgoneta. Em semblar raonable i l'hi vaig deixar les claus. Jo seguia a unes passes darrera del Joel, que coneixia el destí. En un moment donat varem arribar a les portes d'entrada i ell em va fer un gest amb la ma per que m'aturés. El fet em va sorprendre... Pretenia entrar per la porta principal? Llavors, abans de poder reaccionar, vaig entendre la raó de la clau anglesa. Ja veia a aquell ésser brutal corren cap a la cabina on el guàrdia dormia i vaig sentir uns terribles cops de metall contra carn. Vaig defallir però el boig sorgia ja de la cabina, amb les mans i l'eina plenes de sang, i cridant-me amb veu baixa. Vaig seguir-lo durant tot el procés obnubilat per aquell acte innecessari de violència i corprès alhora. Ell em parlava però jo no vaig respondre. Finalment només recordo sortir per la mateixa entrada a tota velocitat en la furgoneta, veient al nostre darrera les llums del meu cotxe conduit per l'Alquimista.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Dorian

202 Relats

102 Comentaris

138942 Lectures

Valoració de l'autor: 9.39

Biografia:
"Milions son condemnats a una encara més fosca condemna que la meva, milions es revolten silenciosament contra el seu destí. Ningú coneix quantes revolucions a banda de les polítiques fermenten en les masses de gent que poblen la Terra."

"...human beings must love something, and, in the dearth of worthier objects of affection, I contrived to find a pleasure in loving and cherishing a faded graven image, shabby as a miniature scarecrow. It puzzles me now to remember with what absurd sincerity I doted on this little toy, half fancying it alive and capable of sensation."

-Currer Bell

"Soc la més eminent de les persones. I la més indigna"

-Mao Zedong

"The art of life is the art of avoiding pain"

-Thomas Jefferson

"It is a curious object of observation and inquiry, whether hatred and love be not the same thing at bottom. Each, in it's utmost development, supposes a high degree of intimacy and heart-knowledge; each renders one individual dependent for the food of his affections and spiritual life upon another; each leaves the passionate lover, or the no less passionate hater, forlorn and desolate by the withdrawal of his object."

-Nathaniel Hawthorne

"At eighteen our convictions are hills from which we look; at forty-five they are caves in which we hide"

-F.Scott Fitzgerald

"Imanishi se hallaba obsesionado con la idea de que a menos de que llegara pronto para él la destrucción, el infierno de la vida cotidiana se reavivaría y le consumiría; si la destrucción no sobrevenía inmediatamente estaría sometido todavía más tiempo a la fantasía de que le devorara la estolidez. Era mejor verse arrastrado a una catástrofe repentina y total que carcomido por el cáncer de la imaginación. Todo ello podía deberse al miedo inconsciente a que se revelara su indudable mediocridad si no se daba fin a sí mismo sin demora."

-Yukio Mishima

"Why did his mind fly uneasily to that void, as if it were the sole reason why life was not thoroughly joyous to him? I suppose it is the way with all men and woman who reach middle age without the clear perception that life never can be thoroughly joyous: under the vague dullness of the grey hours, dissatisfaction seeks a definite object, and finds it in the privation of an untried good."

-George Eliot

" [...]It is "your" congressman, "your" highway, "your" favorite drugstore, "your" newspaper; it is brought to "you", it invites "you", etc. In this manner, superimposed, standarized, and general things and functions are presented as "especially for you". It makes little difference whether or not the individuals thus addressed believe it. Its success indicates that it promotes the self-identificacion of the individuals with the functions which they and the others perform."

-Marcuse

"[...] how the drunk and the maimed both are dragged forward out of the arena like a boneless Christ, one man under each arm, feet dragging, eyes on the aether."

-David Foster Wallace

"That's the whole trouble. You can't ever find a place that's nice and peaceful, because there isn't any. You may think there is, but once you get there, when you're not looking, somebody'll sneak up and write "Fuck you" right under your nose. Try it sometime. I think, even, if I ever die, and they stick me in a cemetery, and I have a tombstone and all, it'll say "Holden Caulfield" on it, and then what year I was born and what year I died, and then right under that it'll say "Fuck you." I'm positive, in fact."

-J.D.Salinger

“The so-called 'psychotically depressed' person who tries to kill herself doesn't do so out of quote 'hopelessness' or any abstract conviction that life's assets and debits do not square. And surely not because death seems suddenly appealing. The person in who Its invisible agony reaches a certain unendurable level will kill herself the same way a trapped person will eventually jump from the window of a burning high-rise. Make no mistake about people who leap from buring windows. The terror of falling from a great height is still as great as it would be for you or me standing speculatively at the same window just checking out the view; i.e. the fear of falling remains a constant. The variable here is the other terror, the fire's flames. And yet nobody down on the sidewalk, looking up and yelling 'Don't!' and "Hang on!', can understand the jump. Not really. You'd have to have personally been trapped and felt flames to really understand a terror way beyond falling”
― David Foster Wallace, Infinite Jest