La Vida és una oferta ?

Un relat de: Joan G. Pons
Naixem d’una oferta ? Una oferta d’amor ? De ben segur que sí.

I som acollits amb amor per una mare i un pare que amb paciència i il•lusió ens han esperat.

Anem vivint i creixent i apareixen les “rebaixes”.

- Vull fer i no puc fer !!! i rebaixo les meves pretensions.
- Vull ser i em costa identificar-me !!! i rebaixo la meva identitat.
- Vull integrar-me a la societat !!! i rebaixo doncs em costa adaptar-me.
- Vull estimar !!! i rebaixo l’estimació, doncs trobo moltes portes tancades.
- Vull somriure i riure també !!! i ho rebaixo dons hi ha pocs motius.

Oferta i Rebaixes. Tanco aquest dossier.

Oferta i Possibilitats. Obro carpeta.

- Créixer és una aventura plena de creativitat !!!! Realitzo aquesta possibilitat.
- Descobrir la riquesa dels detalls petits o grans, en la convivència !!! Visc cada dia aquesta possibilitat.
- L’escolta atenta és una possibilitat. Sento i practico aquesta oportunitat de l’escolta sense jutjar.
- Sento i utilitzo la meva capacitat de reaccionar. Una possibilitat que sento dins meu, no la demano.
- Reconec i afirmo que la felicitat no és cap conquesta. És una possibilitat dins meu. Cal deixar-la fluir.

Sí la vida, VIURE, és una oferta.... plena de possibilitats !!!!

Comentaris

  • la vida ES LA VIDA[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 06-02-2012 | Valoració: 10



    Poc a poc i com més gran et vas fent, més valores qualsevol aspecte que t'ofereix la vida.

    Sense ni adonarte'n analitzes els detalls de tot el que se't va presentant, procurant sempre trobar-li la part positiva i intentar gaudir al màxim del temps que se'ns va escurçant (al menys parlo per mi).

    M'agradat molt el teu escrit Joan, seguiré llegint el que vagis presentant, VAL LA PENA.

    Gemma

  • Una oferta continuada[Ofensiu]
    Unaquimera | 27-01-2012

    Aquest assaig deixa ben clara la necessitat de pensar-ho bé abans de rebaixar les nostres pretensions, els nostres desitjos o metes.
    També la de considerar les possibilitats que, de forma constant, ens va oferint la vida, moltes de les quals ens arriben de forma gratuïta, pel simple fet de ser vius.

    Un posicionament molt ferm el teu, Joan!

    T’envio una abraçada plena de vida,
    Unaquimera

  • molt interessant![Ofensiu]
    melimató | 22-01-2012

    que ben trobada la comparació, incita a reflexionar...
    Encara que hi hagi crisis, hi ha coses en la vida que no hem de rebaixar mai: els ideals, els sentiments, els somnis...

  • La vida és una oferta[Ofensiu]
    free sound | 22-01-2012 | Valoració: 10

    i amb els pas dels anys és quan
    més ho valores,
    un regal únic, especial,
    sense preu i real.
    Un cant a la vida,
    ara i sempre.

  • Sí la vida, VIURE, és una oferta.... plena de possibilitats !!!![Ofensiu]
    Xunxi | 14-01-2012 | Valoració: 10

    el meu vot, per OBRIR CARPETA

    Son les possibilitats, no les certeses, les que ens apropen a viure i a ser feliç
    Genial reflexió Joan

  • Radiografia[Ofensiu]
    magalo | 10-01-2012

    Ens fas una bona oferta amb aquesta radiografia de la vida i és cert que sovint estem rebaixant masses coses.
    Petonassos a cabassos, sense rebaixar-ne ni un.

  • caram joan...[Ofensiu]
    joandemataro | 07-01-2012 | Valoració: 10

    això de les rebaixes és molt agut, m'ha fet pensar molt...

    una abraçada, sense rebaixes ni " cursileries".

    joan

Valoració mitja: 10