La tortuga viatjera

Un relat de: vallpetit

En Manolo i la Remedios, són de Andújar, però ja fa molts anys que viuen a Esparraguera, en una caseta amb hortet a les afores del poble.

Com que ja estan jubilats, la seva prioritat és l'hort, tenen de tot i la veritat és que fa goig.

Fa uns dies, van trobar una planta menjada, una escarola ben aixafada, i els alls també. En Manolo està preocupat, no entén que està passant al seu hort, algun fenomen estrany. La Remedios té cura de les flors, les torratxes i les plantes medicinals. Endreçant va trobar una tortuga bastant gran, més o menys d'un pam. En Manolo diu: serà una tortuga bastarda, serà una tortuga marina… La Remedios amb tota seguretat diu: és una tortuga autòctona.

Parlen amb la Guàrdia Urbana del poble i els aconsella que la portin a un Centre d'acollida.

L'endemà, després d'esmorzar, la posen dins una caixa de cartró. Seguidament, pugen al cotxe. Per arribar al seu destí han de fer uns seixanta quilòmetres aproximadament.

A mig camí en Manolo atura el cotxe i diu… Voy a ver como está nuestra amiga…

Doncs sí, la nostra amiga estava ben morta. Remedios que hacemos. Pues déjala aquí en la cuneta y nos damos la vuelta. A pues vale…

Comentaris