La tardor, un petit teatre per a infants

Un relat de: Jl.Odette
La tardor arriba, freda i en silenci; sento un xiuxiueig provinent de les fulles dels arbres que descendeix fins a tocar terra. Em sorprèn com estan compenetrades per produir aquest ball tan magnífic sota aquests reflexos que provoca el Sol que, a més, fan que destaquin els vermells i lluents vestits de gala que porten. Aleshores, quan fixo la mirada cap a l'horitzó puc sotjar com una petita vall, verda com el kiwi, s'omple de petites taques blanques que es mouen d'una banda a l'altra; emperò, de sobte, ja no es veuen aquells punts blancs, tot ha quedat part enllà. Una refinada pel·lícula líquida cobreix la superfície verda de la vall, i en tenyeix una petita part d'un blau fosc, profund. El llac reflecteix ni més ni menys que un cel d'un color similar, com un mantell estès i sense arrugues, però esbudellat per petits núvols albins, que em criden l'atenció per la seva puresa. Aquest sostre espaiós i de colors tan clars em recorda un petit teatre per a infants; alegre, despreocupat, viu.

Comentaris

  • Fantàstic[Ofensiu]
    relataria | 23-02-2014 | Valoració: 10

    Aquesta descripció de la tardor és una de les meves preferides. M'he llegit els teus relats i tens talent, espero que no hagis deixat d'escriure; m'agradaria trobar-me més relats teus per aquí.

    Salutacions

  • Una sensibilitat especial[Ofensiu]
    Mena Guiga | 11-01-2013

    ...és el que tens.
    La comparació final és genial.

    Si fas la resta d'estacions...qui sap si encara es descobreixen més teatres de somni, d'infantesa, d'innocència.

    Afegeixo que la tardor és la meva estació, que sóc d'octubre. I sí, els colors s'enduen l'ànima.


    Mena

  • Bona feina[Ofensiu]
    eldelegat | 05-01-2013 | Valoració: 9

    És un molt bon relat, carregat de sentiments els quals els saps plasmar molt bé en aquest text.

  • Molt bona descripció[Ofensiu]
    Nostàlgia.0 | 05-01-2013 | Valoració: 10

    Gràcies a aquesta descripció he pogut sentir l'aroma de la tardor.Hi ha una bona utilització del llenguatge, ric i ple de sentiment.

  • una descripció[Ofensiu]
    joandemataro | 05-01-2013 | Valoració: 10

    del pasiatge tardorenc molt ben feta, amb un llenguatge ric i ple de vida que fa que es pugui visualitzar amb facilitat i fins i tot gaudir-lo

    una salutació de benviguda a RC des de mataró
    joan

Valoració mitja: 9.8