La sele, el món del treball i aquestes ximpleries

Un relat de: Noema

Aquesta època és realment difícil per al estudiants que han finalitzat el batxillerat, no tan sols s'enfronten a una prova que determinarà el seu futur sinó que, en molts casos, també han d'escollir què és el que realment volen fer a la vida. Avui dia existeixen moltes sortides que ens resulten interessants, però molt sovint acabem dedicant-nos a una cosa mirant més les sortides de futur que no pas la vocació. Però com podem no parar atenció en les sortides de treball quan el món laboral està com està en aquest país?
És molt freqüent que alumnes que tenien unes notes exemplars al batxillerat baixin vertiginosament a la selectivitat. És normal això? Per una altra part, la valoració de dos anys de treball en un sol examen, a banda d'estressar moltíssim a l'alumnat, no sembla gaire just. Per suposat, la solució al problema no es troba ni molt menys en la Revalida, peò sí que s'hauria de revisar el mètode per examinar utilitzat fins ara.
D'una altra banda, hi ha una gran quantitat d'estudiants ques es presenten a la selectivitat sense haver escollit previament la carrera que estudiaran. La nota d'accés a una carrera no és la única limitació, sinó que també existeix el problema d'aquelles carreres que ens agradaria esrudiar però que no tenen sortida al món laboral. A vegades, l'alumne estudia primer una carrera i, un cop finalitzada aquesta, que li ha assegurat un lloc on treballar, segueix estudiant altres coses més vocacionals. Aquestes carreres vocacionals solen ser tals com l'antropologia, la literatura comparada, la filosofia, belles arts etc. Però, massa freqüentment, l'estudiant cursa una carrera i dóna per finalitzats els seus studis, ja que no tothom es pot permetre seguir estudiant (per falta de diners o de temps). Per això aquestes persones no es poden permetre el luxe d'equivocar-se en la seva elecció. Així doncs, la societat hauria d'ajudar més a aquests joves tant en l'aspecte de la informació com en l'aspecte de les subvencions.
Recordem el que val avui dia un cotxe o un pis. La independència econòmica és un repte molt difícil d'aconseguir per als joves i és per això que la majoria d'estudiants busquen estudiar carreres ben pagades, per poder viure.
És clar que aquesta realitat és només la realitat d'una part dels estudiants. sempre hi ha que tenen papas i mamas que els hi paguen l'accés a la universitat privada i no s'han de preocupar per la sele i aquestes ximpleries. Ells podran estudiar el que vulguin, sense haver tret una nota espectaular i sense plantejar-se un futur dubtós.
És llavors aquesta una societat justa per tothom? Fa algú alguna cosa per canviar aquest present negre? potser hauríem de recordar als partits que els joves són el futur i que haurien d'apostar més per nosaltres, ajudar-nos i posar-se al nivell de països europeus com Suècia, Noruega, Anglaterra, Dinamarca, Islàndia etc. en què els que realment volen estudiar tenen la oportunitat de fer-ho. Se li hauria de dir al govern que existeixen països, com Suècia, en els que realment s'estudia de franc i dels quals surten persones perfectament qualificades i preparades pel món laboral.



Comentaris

  • un pensament[Ofensiu]
    nani | 13-08-2005

    aviam, parem el carro (i t'ho diu un estudiant de filosofia que veu el seu futur força clarament: viure sota un pont menjant herbes del camí).

    La SELE?! una mala estona que, abans de fer-la és més alta que l'Himalaya, però un cop feta és tot just el Montseny.
    Sí que és una mala estona, sí, però també és cert que cal un sistema per valorar a tots els alumnes de la mateixa manera per tal d'organitzar les places a les universitats que no són infinites, com sabreu. I com fer-ho si no és mitjançant una prova d'aquest tipus?! Si la nota final fos la que posa l'escola, hi hauria el perill que unes escoles inflessin la nota per tenir més bona reputació (sí, ara tambés es fa, és cert; però es faria més encara).

    I com fer-ho?! si tens una altra sol·lució, endavant.

    I pocs són els casos de gent que canvia gaire la nota des del Batxillerat a la Sele; les estadístiques diuen que generalment no hi ha més d'un punt de diferència entre ambdues notes.

    Que s'hauria d'invertir més en educació?! per descomptat.
    Però també caldria potenciar coses que no són la universitat; avui en dia patim un atac greu de titulitis, on el que compta és el nombre de títols que tens i no el bé que treballes o les ganes que hi poses.
    Així, jo faig la carrera amb tot de gent que passa de la filosofia i que fan que el nivell sigui baix, francament.

    Sol·lucions?! jo tampoc en tinc. Però la Sele crec que és prou justa... tot i que far molta POR abans de fer-la. En el fons és un PUR TRÀMIT.

    salutacions
    El jovent som el futur, i tant que sí!!

  • la sele[Ofensiu]
    donablanca | 02-06-2005 | Valoració: 10

    si, el sistema educatiu ja fa temps que va fracasar, i continua sense sol·lució...
    i la sele , qui se la va inventar?
    qui va ser el llest/a?
    un absurd més

  • gràcies[Ofensiu]
    Shu Hua | 12-04-2005

    per aquestes reflexions tan interessants. A la meva època vaig decidir no estudiar cap carrera perquè no hi havia peles a casa. Després ho vaig intentar, però em va fer massa mandra i em vaig decidir per estudis més curts, com és ara el xinès. Aquest tema m'ocupa una mica, perquè jo tinc una filla. Només té dos anys i per tant, em queda lluny. Però ja he pogut comprobar que les escoles públiques estan malament. A la meva zona només hi ha una escola pública que m'agradi i, malgrat estar al costat de casa, no em toca per zona.
    La lluita perquè les coses canviïn ens toca a tots. A veure si podem.
    Només un esment: tens clar que a Anglaterra es tracta millor als joves? No van amb armes a classe i està permès el càstig corporal? I a Suècia, no és on es va descobrir que esterilitzaven les dones més lletges o amb algun problema físic? No disculpo el nostre país, però, com es diu en cstellà: en todas partes cuecen habas.
    Encantada d'haver ensopegat amb el teu relat.
    Glòria

l´Autor

Foto de perfil de Noema

Noema

4 Relats

7 Comentaris

6265 Lectures

Valoració de l'autor: 9.00