La safata de les Actituds. Segona entrega

Un relat de: Joan G. Pons

SAFATA DE COLOR BALU CEL

ANIMUS.- "Hi posem l'ànima". Cal un cert esperit en l'acció voluntària fonamentat en unes creences personals i íntimes.

Som animadores-animadors d'un cert canvi i/o suport en unes àrees amb persones no ateses degudament i amb mancança d'animus.

AUTO-ESTIMA.- Valoració personal sense comparacions ni qualificacions dels altres.

El que sóc i el que tinc. És molt? És poc? És ... sense mides ni referències. Si sóc, l'autèntic, ja jugo un paper positiu en l'evolució de la societat. Autoestima és enrecordar-me de mi amb sinceritat.

CLAREDAT.- Claror. Llum. Millor de dins a fora.

Veure amb claredat és veure millor, encara que no usem ulleres per la claror. Aturar-se una estona, obre finestres de claredat.

COMPARTIR.- Donar una "cosa" (valors) que es té als altres, conservant-ne una part i emprant-la en el mateix temps o moment.

És molt més enriquidor tenir poc conjuntament, que moltíssim en soledat.





Comentaris

  • Safata rebuda. Segona part.[Ofensiu]
    Unaquimera | 26-01-2009 | Valoració: 10

    Evidentment, si la llum surt de nosaltres, la pròpia claror allunya les ombres que en cas contrari projectem sobre les coses i les persones properes, oi?
    Si ens deixem il·luminar per la Llum natural, de fora endins entrarà l'escalf del sol i la claror de la natura.

    Així es crea un cercle lluminós, de dins a fora i de fora a dins, que dia a dia ens ajuda a caminar, a pensar, a ser... més clars.

    T'envio una abraçada solejada,
    Unaquimera

  • Quin escrit![Ofensiu]
    magnolies | 26-01-2009 | Valoració: 10


    M'agraden les coses espirituals i tu i el teu relat ho sou. M'agrada molt la teva manera d'escriure, et llegiré molt. Quina meravella.

    magnòlies

  • He llegit[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 26-01-2009 | Valoració: 10

    atentament les teves dues safates d'actituds en aquestes dues entregues que ens ofereixes. Molts valors importants reuneixes en els teus relats. Tant de bo tots ells formessin part de la vida dels humans. Segur que viuríem tots plegats amb una harmonia i una pau que, malauradament, sent realistes, no acabem d'aconseguir (només cal mirar les notícies i adonar-te com està el món).
    Sempre va bé, però, que no falti mai el toc d'esperança que tu li saps donar. Gràcies.
    Mercè

Valoració mitja: 10