La Safata de les Actituds - Octava entrega

Un relat de: Joan G. Pons

Safata de color rosa.

JO.- Identitat concreta i original. No és "l'altre". Pot ser una referència. Mai una fotocòpia. Riquesa interior que compartim.
De tant en tant, ajuda en l'intimitat, expressar SÓC JO.

MOTIVACIÓ.- Idees i Pensaments en acció. Impuls emocional a fer i continuar-ho.
Aliment de continuïtat que es nodreix de l'entusiasme i constància.

NEGOCIAR.- Les situacions humanes ofereixen una amalgama de colors i matisos, a tenir en compte. Negociar és dialogar conjuntament per descobrir conjuntament sortides possibles. Negociar és escolltar i oferir alternatives. Negociar és crear un clima on els suggeriments i variables afloreixin de forma amigable i engrescadora.
La Persona no fa negocis però sí juga al negoci dels valors personals i col·lectius.

NOSALTRES.- Suma postiva de JO + JO + JO + ...
Col·lectiu on hi poso cullerada amb dimensió integro-participativa. El plural enriqueix el singular i viceversa.

OPCIONAR.- Facultat d'escollir. Admetre que davant d'una qüestió hi ha més de dues opcions. Decidim davant un ventall de moltes opcions. Sempre hi ha més de dues.
Alerta en el parany de la dualitat. I sobretot, aplicar que sempre hi ha una darrera opció: TORNAR A OPCIONAR.

OPORTUNITAT.- Situació ideal que es dóna per aconseguir quelcom que ens pot ser beneficiós. La vida ens depara una quantitat gran d'oportunitats. Saber-les aprofitar i utilitzar-les en bé d'un mateix esdevé un treball de tota una vida.
Ser oportú en el nostre conviure és tota una habilitat que cal aprendre.

Comentaris

  • és important reflexionar[Ofensiu]
    joandemataro | 22-03-2011 | Valoració: 10

    sobre les nostres actituds davant d'altri i nosaltres mateixos, ben cert
    gràcies pel teu comentari al meu poema primaveral
    tènvio una abraçada ben acolorida
    joan

  • Com sempre, les teves reflexions són ben encertades[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 19-06-2009 | Valoració: 10

    Dóna pau llegir els teus escrits. També dóna pau el teu rostre. Ja veig que has canviat la foto, però el somriure acollidor és el mateix que el de la foto anterior.
    Molts petons, Joan