La Rosa

Un relat de: jos monts

Rosa vermella tu que ets tant apreciada com també tant esperada.

Tu que pots fer despendre llàgrimes, sentiments d'amor, melangia i fins i tot el nostre últim adéu.

Naixem amb tu... rams de roses... i morim en elles.

Estic segur que guardes en cada un dels teus pètals la memòria escrita de la nostra vida.

Més les guardes en la intransparència del teu color donant fe i testimoni de la veritat viscuda.

Ets delicada com també soferta.

No suportes mals tractes, i et malmets en facilitat.

Et defenses ràpidament, las teves espines afilades i punxents és clavant sense pietat com agulles amb
defensa del intrús.

No tot es de color de rosa.

Però la rosa vermella es i serà sempre una...

ROSA VERMELLA

J. M. 3/6/07

Comentaris

  • A la revista MOMENTS del mes de març...[Ofensiu]
    nuriagau | 10-06-2010

    apareix aquest relat. Mira la pàgina 18!

  • Et seguiré llegint! :)[Ofensiu]
    Far perdut | 04-02-2010 | Valoració: 8

    Mai havia caigut en les vegades que una flor ha estat present en la meva vida, el teu relat m'ha fet pensar.

    També volia donar-te les gràcies per ser el primer que em deixa un comentari. Saber que el que he escrit agrada és una sensació molt agradable.

  • Comentaris, comentaris...[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 18-05-2009 | Valoració: 8

    El passat i mig recent dia de Sant Jordi va estar molt bé, ja ho crec, em vaig divertit força. Fins tinc un relat, recollit d'aquest dia mateix, amb vinyetes que parla de St. Jordi i la Rosa...

    El teu relat està bastant bé, felicitats jos monts.

    Arrivederchi, relataires!!

  • La rosa és...[Ofensiu]
    AVERROIS | 16-04-2009 | Valoració: 10

    ...la imatge d'un petó, tendre, húmit, calent. És el trànsit entre le fletxa de Cúpido i l'enamorament, en fí que no pots dir amb una rosa als dits.
    Gràcies per els teus comentaris i una forta abraçada del cor de Catalunya que també té una tremolor quan veu una rosa.

  • Rosa vermella[Ofensiu]
    Naiade | 16-04-2009 | Valoració: 10

    Una bona al·legoria a la rosa, flor tan bella. Descrius amb molt encert la nostre relació a la vida amb les roses, sempre al voltant del nostre camí. Regalant-ne i rebent-ne. Olorant la seva essència embriagadora i rebent també algun cop la fiblada de les seves punxes.

    Una abraçada

  • Bonic[Ofensiu]
    brins | 08-04-2009 | Valoració: 10

    com la rosa vermella que descrius.

  • Agraïment[Ofensiu]
    Queca | 03-04-2009 | Valoració: 10

    Pel teu comentari, doncs m'omple d'alegria en un dia com avui, i també per aquest escrit, doncs trobo que tens una manera fantàstica de plasmar el que vols.

    Una abraçada i una rosa, ben vermella, per a tu.

  • La meva flor preferida[Ofensiu]
    JOANPG | 02-04-2009 | Valoració: 10

    Tot i certs desafinaments lingúistics, la melodia sóna de maravella i per sí sola cal destacar-ne la sensibilitat esmerçada en fer-la.

    Estic content que t'hagi agradat el meu poema
    "Canta". Seria feliç si li poses melodia i no em preguntis en quina calu ja que no entenc ni un borrall de música. Tens el meu permis per fer-ne una cançó, himne o el que vulguis.
    Ja sé que els músics necessiteu fer canvis en la lletra o en l'ordre dels versos. El meu poema
    "Himne del Club de Futbol de Sant Feliu " fa vint anys que sona com a tal després de musicar-lo. Si vols que estiguem en contacte t'envio l'adressa meva joanperezg@hotmail,com.

Valoració mitja: 9.5