La Rita

Un relat de: angie

La mare m'ha dit que aquesta tarda anirem a la perruqueria. Sento un calfred només de recordar el to que ha utilitzat, quina tortura......
Dinem i just quan jo aprofito per a estirar-me al sofá per a fer una migdiada, em crida i em diu :
- Rita, vinga que fem tard... Corre, que no vols que et posin ben guapa?.
I llavors, desganada, amb el meu clàssic caminar lent i tímid, m'apropo a la mare i li faig una carícia per tal de convèncer-la de deixar-ho estar.
No em fa cas i sortim, jo devant amb el cap baix i ella amb el somriure als llavis. El carrer ens saluda amb una abraçada tòrrida i a l'arribar a la cantonada ja sento l'olor de cafè del bar de la Mili, just al costat de la perruqueria.
La mare no fa més que donar-me estirades per a que vagi més de pressa, doncs tenim hora a les quatre i només falten cinc minuts. Encara hem de creuar el parc del Xiroi i sap que em solc entretenir bastant mirant als nens com juguen..... així que, m'agafa en braços per a fer via.

Ja hem arribat. El rètol és d'allò més cridaner... fins i tot de mal gust... Ens reb la Sara, una noia lletgeta, de cabells mal pentinats i ungles rossegades que em diu que puc passar a rentar.

La mare espera asseguda fullejant una revista.

Després de mullar-me, ensabonar-me i passar-me una tovallola aspre pel cap, toca el que més odio.... tallar-me els meus estimats péls. La noieta hi posa atenció i dirigeix les tisores amunt, avall, ara el serellet, ara sobre l'orella.....

- Ja hem acabat - diu la Sara mirant-me als ulls.

La mare, plena de goig, s'aixeca i em redreça el llacet vermell que m'han plantificat entre les orelles. S'apropa i em diu :

- Rita, com has estat bona minyona, et donaré un òs dels que tant t'agraden i demà anirem a còrrer i espantar coloms.

Bordo, però només per a contentar-la. Els coloms em fan la guitza.

Comentaris

  • La Banyeta del badiu | 02-02-2006 | Valoració: 10

    Renoi !!, fins i tot la Rita sap fer de relataira, quina familia més aixerida que tens !!!.
    Jo tinc " dos nanos petits i peluts" que estarien encantats de que els hi presentesis la Rita.
    LLapedetes per la Rita i un petonet per tu.
    :-) Pilar

  • la rita[Ofensiu]
    Maria Pilar Palau Bertran | 22-01-2006 | Valoració: 9

    un bonic relat molt ben ecrit un peto per la rita i ona abracada per tu

  • biel | 14-01-2006 | Valoració: 10

    I no has guanyat el repte?
    Jo t'hagues donat el premi... no em cal llegir els altres participants, tampoc sé qui ha guanyat, no obstant reconec que és un relat ben parit!
    genial!

  • guau guau guauuuuuuuuu[Ofensiu]
    foster | 12-01-2006

    un relat d'un gosseta que es diu Rita?...

    he,he, sí realment per a la Ritilla és un trauma la pelu, i més ara que l'estilista de sempre ha marxat a Londres a pentinar gossos per a coscursos...

    Bé, el relat té gràcia, tot i que de seguida he sabut de què anava...

    petons meus i una llepadeta carinyosa de la Rita....

    foster

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de angie

angie

199 Relats

1457 Comentaris

276665 Lectures

Valoració de l'autor: 9.83

Biografia:
Sóc tan sols un fantasma d'allò que m'agradaria ser, per això em trec el llençol sovint i em despullo entre la prosa i la poesia, per trobar el món que somnio.









El meu correu :angels_torres2@hotmail.com