La Revetlla

Un relat de: joanalvol

La revetlla de Sant Joan,
bombetes, petards,
piules, trons, volcans,
coca de fruita i pinyons
i la copa de xampany.

Tot i fent gresca els minyons
apilen fusta per la foguera
cadires, finestres, taules, cistells,
tot s'hi val, tot el que crema.

Entre el munt de fusta vella
reposa el meu llit vell.

Capvespre, la gran encesa,
crepiten les flames,
la fusta espetega
esgarrapant del meu llit
fantasmes i espectres
testimoni dels secrets
dels somnis i malsons,
i crits de vetlla.

En un instant desapareix
tota una vida d'infantesa.


Joanalvol


Comentaris

  • M'agradat[Ofensiu]
    Carme Raichs | 17-07-2008 | Valoració: 10

    La revetlla és una poesia que comença festiva, i a poc a poc ens endinses en una reflecció. M'agradat.
    Sobre el teu comentari, sobre els haikus tu em dius:"Pero hi ha utopies que esdevenen realitat al pas del temps". I jo et respoc: com la del poeta, que cada dia pare el relotge del seu temps, per donar vida, a mans plenes, a l'utopia de les seves paraules plenes d'enigmes.
    Referent al ritme que em comentes. Tinc un gran respecte i estima aquesta classe de vers, per això intento fer-lo amb terminació de paraula plana i que mai no rimi ni en rima perfecta ni imperfecta,i junt amb la mètritrica que aquest vers té, el resultat ja el veus.
    Una abraçada.
    Carme

  • Entranyable[Ofensiu]
    Naiade | 02-07-2008 | Valoració: 10

    M'has fet reviure records d'infantesa al poble dels meus avis Sant Celoni. Els infants corríem de casa en casa demanant més trastos vells que amuntegàvem fent piles i quan arribava la nit màgica, és cremava mentre gaudíem contemplant el foc tot menjant coca.
    Aleshores no sabíem res de purificacions i neteges, tan sols era una festa.
    M'encanten els teus comentaris, als meus relats, que fan qüestionar-se més i més preguntes, i de vagades costa trobar les respostes sinceres. Seria bo que algun dia ens plantegéssim fer tertúlies per intercanviar punts de vista no creus? És molt enriquidor.

    Una abraçada ben forta


  • Purificació[Ofensiu]
    Unaquimera | 24-06-2008 | Valoració: 10

    Em sembla que he triat el dia ideal per venir a llegir aquest poema: ara que encara tinc vives les imatges de festa i de flames d'ahir a la nit, que encara em retronen les explosions de traques i coets, em sento com a casa amb la teva Revetlla, que a més, conté la paraula que dóna sentit i títol al meu darrer joc visual.

    Tu si que has fet "neteja purificadora" en cremar el símbol per excel·lència dels somnis... i dels malsons!

    Espero que la nit d'ahir fos màgica i que avui estiguis passant un dia bo de debò: moooltes felicitats!

    Per cert, he intentat enviar-te un correu a l'adreça que vas apuntar-me a la targeta i el sistema me l'ha tornat: alguna cosa falla! Si vols enviar-me-la de nou, tens la meva pàgina, a la biografia.

    T'envio ara mateix una abraçada de dia especial,
    Unaquimera

Valoració mitja: 10