LA RAUXA

Un relat de: montserrat vilaró berenguer
Deia Gaudi
No inventa ningú res, perquè tot esta escrit en la natura.
L´originalitat consisteix en tornar al origen.

.Aquesta frase d´Antoni Gaudi m´ha fet pensar molt perquè és el que jo penso. Hem de tornar als orígens. Els orígens del nostre poble era ser un país lliure i com a tal érem avançats fins que les tropes de Felip V ens van sotmetre i ens varen prendre la llibertat i tots els drets de decidir i de fer. Ens van espoliar econòmicament, varen fer tots els possibles per fer desaparèixer la nostra llengua i encara aquí estem. Varen assassinar i empresonar gent per pensar diferent, per ser lliure pensadors o per anar contra el jou de les Espanyes.
La nostre història ha sigut molt trista, però mira encara estem aquí, tossudament alçats.
Tot està escrit i tot és possible, una amiga un dia em va dir que jo sóc la rauxa, potser sí.
Una altre em va dir era la naturalesa Gaia, això no ho crec pas, encara que si m´agrada tot bitxo vivent i tota roca per petita que sigui o planta o un bri d´herba o un gra de sorra, o el soroll que fa el vent quan bufa pels pins., o el cant d´un ocell per petit que sigui, la boira que de mica en mica va alcança-se i ens mostre el paisatge del nostre petit país. Això si, confesso m´agrada.
Com m´agrada la música, hi ha tanta bellesa en les notes ben executades per insignificant que sigui l'instrument.
També les paraules ben dites en el moment precís,o la bellesa d ´uns versos o unes ratlles que expressen sentiments. Això sí.
Per això avui escric aquestes paraules, voldria tornar enrere i tornar a ser un país on hi càpiga tothom i tothom si senti bé, sigui del cantó que sigui, la seva pell sigui del color que sigui, i el seu sentiment de volgué pertànyer un lloc sigui aquí.
Per això tossudament alçada, jo vull la llibertat no em conformo em mitges tintes. Ja ho deien els vells, les mitges no són mai plenes.
Vull el millor país del món , Catalunya
I vull que siguem lliures per escriure la nostra pròpia història.
Visca Catalunya lliure i sobirna!
Fora els opressors!
crec que ara sí que és hora!
volem el que és nostre!

Comentaris

  • DONCS, SI QUE VE D’UN PAM.[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 03-12-2017 | Valoració: 10

    http://www.guimera.info/wordpress/tribuna/?p=4914

    Gràcies

    tribuna@guimera.info

  • Bon relat[Ofensiu]
    Karin | 29-10-2017 | Valoració: 10

    m ´agrada com escrius

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

321040 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.