La protecció d'escriure

Un relat de: N

Estimo a la paraula,
a cada lletra que la forma,
a cada so quan és pronunciada.

Estimo a l'art d'escriure,
a cada moviment del bolígraf,
a cada refrec del paper.

Estimo a la literatura,
a cada poema expressat,
a cada novela narrada.

Estimo a aquest món,
el món d'escriure,
de la imaginació i la llibertat.

Però més que res estimo a la capacitat,
la capacitat de fugir i alliberar.
Protegit pel món d'escriure,
la capacitat de formar un món propi.


Comentaris

  • Estima molt![Ofensiu]
    jmrieram | 08-08-2006 | Valoració: 9

    Aquest poema, tant personal, em recorda altre persona molt estimada. Potser d'ell has heredat aquesta estiació... Recordes, fa cosa d'un any? Des de Zurich. Josep Maria.

  • Vet aquí[Ofensiu]
    Bruixot | 21-06-2006

    que això sí que és estimar. Estimar les paraules, paladejar-les, acomboiar-s'hi en elles, sentir la seva calidesa. I estimar la imaginació, que ens fa anar enllà, enllà, enllà.... i després encara més enllà.
    I estimar el moviment del bolígraf al paper... mentre teixeixent paraules entre si, i tot esdevé amb un nou sentit. Les paraules senzilles i les més exhorvitants!

    Em va agradar conèixer-te l'altre dia. Encara que no parlessim gaire, vaig veure en la teva mirada una vibració de força que em fa veure que hi ha partida per estona. Sobretot si tu jugues al nostre costat.

    Dos petons,

    Xavier

  • Som-hi dons[Ofensiu]
    Angel Negre | 23-05-2006 | Valoració: 10

    Hola Ada bonica, quant temps, no tinc perdó, llegit ja els avia llegit tots dos, però com sempre em costa entendre'ls, i ho tinc que fer mes d'una vegada. Som-hi dons. Es fantàstic crear un mont de literatura i poesies, es molt maco, però fora hi ha un altre mon, un mon que tenim que conviure amb ell, i es maco, o millor dit el fem maco (potser que jo passo un bon moment nuse), no et tanquis en el teu mon surt al carrer i fes-lo teu, tu pots, tens allò que fa falta tenir per fer-ho. I com molt bé dius estima la paraula, estima la literatura, però també estima la gent. Val la pena.

    Un petonets d'un angelet feliç

    gege

  • sempre...[Ofensiu]
    Capdelin | 22-05-2006 | Valoració: 10

    llegint, veient televisió, sentint cançons, rebent informació... també és bo crear un món escrivint, produint protegits per la llibertat i la imaginació... ser actius i vius en el món del so i la paraula.
    ptons i una abraçada!

  • Paradisos[Ofensiu]
    Bonhomia | 22-05-2006 | Valoració: 10

    És genial el que dius en aquesta poesia, però si vols que et digui la veritat em fas una mica d'enveja sana. Jo tinc un transtorn esquizoafectiu i bona part del dia em costa contemplar les coses que m'estimo amb una emoció natural. Últimament ( després de deixar el cafè i la coca-cola ) sembla que estic fent progressos. No ho sé. Ja veurem. Però m'encanta la manera com expliques el món de la literatura des del teu punt de vista. Jo, moltes vegades també penso així, en els paradisos de la imaginació.

  • quan [Ofensiu]
    jaumesb | 15-05-2006 | Valoració: 10

    me'n vagi d'aquest món
    gaudiré també de la teva poesia
    felicitats

Valoració mitja: 9.8