La por i el plaer

Un relat de: mistika

La por i el plaer. Semblen dos conceptes antònims, però no ho tenen perquè ser-ho pas sempre. No existeix la por al plaer? O el plaer de la por?
I ens podem posar com vulguem, però la nostra naturalesa d'ésser humans ens marca que no es podem viure sense experimentar cap de les dues sensacions, de les pors se'n aprèn i dels plaers...

A continuació posaré la definició del diccionari de cada terme.

Plaer: Viva satisfacció dels sentiments o l'ànim, produïda per una cosa que ens es molt agradable.

Por: Sensació d'angoixa i patiment provocada per la presencia d'un perill real o imaginari, no agradable.

Per les definicions aparentment són contràries, aparentment, ja que hi ha gent que sent plaer al notar por i d'altre que sent por a notar plaer. Per exemple, moltes vegades anem al cinema a mirar una pel·lícula de por, i ens agradada passar-ne. O/i qui no ha sentit por algun cop a enamorar-se? Enamorar-se és un gran plaer i en canvi molts cops ens terroritza. Sembla contradictori no? Cert, però és que l'ésser humà és el més contradictori de tots els animals. No us hi heu parat a pensar mai?

Comentaris

  • bona disertació...[Ofensiu]
    Sardaukar | 05-09-2007

    m'has donat la idea de fer algun relat però sobre el dolor i el plaer


    cuida't ^^

  • el plaer de tenir sentiments [Ofensiu]
    Avet_blau | 16-04-2007

    por i plaer
    son vivencies
    que varien en cada persona ,
    inclos en un mateix dia , en hores .

    conviure ambdues coses
    combinarles sabiament
    es l' esperit de la vida

    la por ens esperona
    ens inmobilitza o ens paralitza;
    el plaer ens relaxa , adormeix , seda.

    son efectes semblans
    de causes tan diferents .

    Son l'estimul per estar viu ...

    Avet_blau