La platja: un circ

Un relat de: venuseva

Dissabte. 11:30 am. Estic estirada a la platja. Fa pocs minuts he sortit de l'aigua i prenc el sol tranquil·lament. De sobte sento una veu a uns decibels força alts. Crida: MEDUSSES!!! M'aixeco de cop. Més que per la paraula per l'ensurt del crit. M'he aixecat tant de sobte que per uns moments em marejo. En pocs segons un centenar de persones es concentra prop del mar. Entre elles jo. Mirem a l'aigua i tantes medusses com nosaltres es mouen desafiants. Les trobo boniques i les observo. Llavors tot va molt ràpid. Nens, pares i tiets començen a caçar-les. Les atrapen amb xarxes, bosses de plàstic i fins i tot ampolles. Les estenen a la sorra. Les medusses es belluguen i sembla que cridin. Fins que es moren. Sento un dolor profund. Miro al mar i els dic que marxin. Que nedin fins que la gent no les poguem veure. Els dic que els humans som cruels. Però elles semblen no entendre'm perquè cada vegada són més les que passegen per la costa. Miro els nens i els grans. Els dic que parin de caçar-les, que de tota manera no ens podrem banyar. Però ells també semblen no entendre'm perquè continuen, i fins i tot riuen i gaudeixen. Me'n torno a la tovallola. L'espectacle dura poc. Quan la gent es cansa d'atrapar-les recull les coses i se'n van a dutxar-se a l'hotel a primera línia de mar i dinen. Tranquil·ls i satisfets de la bona obra que han fet. Evidentment no es tornen a posar a l'aigua, per si de cas. Jo també recullo i marxo. I les medusses resten esteses mortes a la sorra. Avui el circ ha estat gratuït. I mortal.

Comentaris

  • Un circ agressiu, sí![Ofensiu]
    Jan des Val | 05-09-2008 | Valoració: 10

    Certament és trist que només sentir la paraula fatídica a la platja la gent es comença a esverar i a justificar una matança com més extensa millor. I acompanyada d'insults i paraulotes ben gruixudes! Caldria tenir en compte qui envaeix l'espai de qui i respectar més aquestes bestioles que, a la cap i a la fi, no es poden moure per si soles, ni atacar ningú per pròpia voluntat.

    Molt bé, Venuseva, ben retratada aquesta petita follia, anècdota que representa la gran follia humana.