LA PARTIDA DE CLUEDO

Un relat de: E. VILADOMS
-Ara torno, vaig a fer un pipí!
D'una revolada s'aixecà de la taula i enfilà les escales de dues en dues.
La partida s'estava eternitzant. Com si no fossin prou llargues les sobretaules del dia de Nadal, ara hi havien incorporat el costum de la partida de Cluedo. Devia fer dos o tres anys que algú va tenir la idea de fer-li cagar el joc a la neboda gran. No si no estava malament, era entretingut, es basava en els estereotips d'una novel·la policíaca de les clàssiques. Havien de descobrir quin personatge era l'assassí, l'habitació del crim i l'arma homicida; s'amagava una carta de cada tipus i es repartia la resta. Calia fer preguntes i anotar les respostes, també les que obtenien els altres jugadors. Però, paint el capó i els torrons amb el cap enterbolit pel cava, li era molt difícil fer qualsevol deducció lògica.
Sort que el seu cunyat havia hagut de sortir a contestar una trucada i ella ho podia aprofitar per anar al lavabo.
Tenia ja endevinats el sospitós i l'arma, però no hi havia manera d'encertar el lloc i formular una acusació. Es devia haver equivocat en demanar les pistes o algú havia fet trampa en respondre.
El llum era encès i la porta entreoberta.
-Hi ha algú?
Cap resposta. Acabà d'obrir i veié el seu sogre estès a terra, segurament havia picat amb la banyera, li sortia sang del cap i... no respirava! Però, què feia allà aquell canelobre ensangonat? El canelobre? Quina coincidència tan absurda! A més a més, l'home, metge jubilat, es deia Llimona de cognom, com la víctima del joc, el doctor Lemon! Clar que no lligaven les seves "notes del detectiu", l'assassí havia volgut enganyar-los, no sortia cap cambra de bany al tauler del Cluedo.
Tenia el cap molt espès, allò estava passant de veritat, aquell mort era ben real. Havia descobert el culpable del joc i si fos el mateix? Sabria ell que ella ho sabia? El cor li batia tan fort que fins al darrer moment no va sentir un trepig que s'acostava. Xisclà.

Comentaris

  • Invitació[Ofensiu]


    Benvolgut autor/a,

    Com a finalista del IV Concurs ARC a la Ràdio 2013-2014
    l'Associació de Relataires en Català (ARC)
    es complau a convidar-te a l'acte de lliurament de premis
    i a la presentació del llibre
    "Colors"

    T'esperem el dissabte 11 d'octubre de 2014, a les 12 del matí,
    a la Biblioteca Sagrada Família (Carrer Provença, 480, Barcelona)



  • jaja!! ;-)[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 29-05-2014

    Molt enginyós i ben trobat.

    Pel meu gust no diria que sigui millor que l'altre que passa en el lavabo... deus tenir tendències curioses tu... ;-) és broma!

    Felicitats per la tria, ara la sort està a la teulada! o potser en el lavabo????

  • Enhorabona!![Ofensiu]

    Benvolgut/uda relataire:



    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat, pel jurat d’autors i autores, com a finalista del Concurs ARC de Microrelats a la Ràdio “Colors” i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.



    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria d’aquest mes, i per tal d’anar avançant feina, t’agrairíem que ens fessis arribar l’autorització perquè sigui inclòs al recull.



    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça(concursos.arc@gmail.com), el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ COLORS, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.



    Cordialment,



    Comissió Concursos





    TEXT AUTORITZACIÓ



    En/na .........................................................................................................

    amb DNI. número ......................................................................................

    i nick relataire ............................................................................................

    AUTORITZA a l’Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...................................................................................................

    seleccionat del mes de ..............................................................................,

    del qual és autor/a, en el recull de microrelats “Colors” que s’editarà a finals de 2014 mitjançant una plataforma digital de publicació. Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.



    Data .......................................

  • E.Viladoms[Ofensiu]
    Gabriel M. | 25-05-2014 | Valoració: 10

    Realment enginyós i divertit.
    L'enhorabona!

    Gabriel M.

  • Original[Ofensiu]
    pericles | 20-05-2014


    Original, divertit, ben trobat, amb una prosa senzilla però efectiva, sense complicacions.

    M'agrada.

    Carles Pericles

  • Joc i realitat[Ofensiu]
    Carles Ferran | 16-05-2014

    Original i molt ben portat relat, amb un final molt ben treballat que tanca el joc d’una manera real i esgarrifosa. M’ha agradat força. Ens veiem a la final.

  • Per un moment...[Ofensiu]

    Per un moment en llegir la primera frase he pensat que era una continuació del tema del mes passat...
    Jo que he dit en més d’una ocasió que sóc un mal lector i, crec que em repeteixo, els teus escrits tenen una redacció que m’atrapen, que fan que sempre esperi alguna sorpresa.
    Gràcies pels teus relats!
    —Joan—

  • Té molt de mèrit...[Ofensiu]
    Samnaiura | 07-05-2014

    ... convertir un joc força avorrit i tediós com el Cluedo en un relat tan dinàmic om el teu. Bona presentació, ritme trepidant i desenllaç sorprenent i obert. Què més pots demanar?
    Enhorabona.

  • Resposta[Ofensiu]

    Igualment! Tot un honor haver seguit els teus relats al llarg de concurs. Ens veiem a l'entrega de premis (espero).
    Edgar

  • Brillant![Ofensiu]

    Uff els llargues partides del Cluedo, jugant a ser detectius... Jo m'ho passava doblement bé ja que tenia el dels Simpsons ;) M'ha agradat molt aquest relat, sobretot per la manera com jugues amb la realitat i la ficció del joc. M'ha recordat molt al conte "Casa tomada" de Julio Cortázar. De totes formes, el teu relat és súper original :) Felicitats i bona sort.
    Edgar

l´Autor

Foto de perfil de E. VILADOMS

E. VILADOMS

70 Relats

778 Comentaris

81157 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Aprenent de relataire.
Gràcies a totes i a tots els qui passeu per aquí.