La nòia del biquini verd

Un relat de: Aleix de Ferrater



Dalt de l’espigó hi ha un camió aturat
i dos homes fumen asseguts.
Als seus peus la nòia del biquini verd
ja no dorm, s’ha incorporat.
Estava somiant
que conduïa, despentinada,
per una carretera molt llarga.
Però els dos homes no diuen res,
observen, estan caçant amb el fum
que s’enlaira mansament,
recargolant-se.

Comentaris

  • Calma tensa[Ofensiu]
    llpages | 27-12-2015 | Valoració: 10

    Hi ha una sensació de calma per part dels observadors de la noia que es contraposa amb la cacera del fum que es recargola, amb la tensió que aquesta suposa. Un equilibri que no és fàcil d’aconseguir, però que resolts de manera mestrívola amb un final incert que convida a una segona part del relat.
    Agraït per la bona estona que ens fas passar, i pels teus comentaris al proïsme!

  • ai la valoració !![Ofensiu]
    Annalls | 10-12-2013 | Valoració: 10

    a vegades me'n descuido !!

  • Descripció perfecta d'un instant...[Ofensiu]
    Annalls | 10-12-2013

    ... la bellesa de les paraules plasmant un moment qualsevol, traslladant-hi en braços !!

    Encara no te'ls he llegit tots!!

  • gràcies de nou aleix...[Ofensiu]
    joandemataro | 15-09-2011 | Valoració: 10

    pels teus poemes i per la teva amabilitat

    joan

  • M'he assegut a l'espigó[Ofensiu]
    joanalvol | 29-06-2011 | Valoració: 10

    com un observador més i he captat els somnis de la noia embolcallats amb el fum de la inspiració. La musa que a tu et visita deu tenir molta influència per la qualitat i quantitat d'inspiració que t'encomana.
    Una abraçada, Aleix
    Joan

  • Molt aconseguida[Ofensiu]
    Naiade | 24-05-2011 | Valoració: 10

    Com llegir una fotografia tridimensional. Et felicito Aleix, m’ha sorprès aquesta poesia tan palpable. Talment pots formar part de l’escena com espectador.
    Una abraçada

  • que suggerent!![Ofensiu]
    teresa serramia | 07-03-2011 | Valoració: 10

    Quatre paraules..i tot un món de sensacions, bategars, impulsos, somins..., vida!!, i el fum..., que suggerent,
    Aleix!, felicitats.............de tot cor...

  • Postal amb fum[Ofensiu]
    Unaquimera | 04-02-2011

    Enhorabona, Aleix! Amb pocs versos has aconseguit aixecar una escena amb color, profunditat i moviment.

    Gairebé sembla una postal d’on sortís un fil de fum... o una foto en blanc i negre on destaca un biquini de color refrescant...

    El poema ja parla per si sol, però veig que després has afegit un relat amb el mateix títol: en aquest sentit, els versos obren la gana de saber més, de llegir la història que poden protagonitzar aquests personatges tot just apuntats.
    A mi, a més, m’han portat records d’estiu, de sol, de calor, de somnis damunt la sorra i de biquinis que no agobien... Vols llegir quelcom sobre això? Aquí ho tens: Endevinalla d’estiu.

    Fins aviat, espero.

    T’envio una abraçada un xic recargolada,
    Unaquimera

  • De moment pinta molt bé[Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 01-02-2011 | Valoració: 10

    De moment pinta molt bé. Després, més tard, tindré de llegir la segona part.
    Gràcies pel teu comentari al meu poema SILENCI
    J.Lluis

  • Un instant...[Ofensiu]
    brins | 22-01-2011 | Valoració: 10

    Per mitjà d'uns quants versos molt bells, he pogut observar un retrat. No m'ha calgut cap imatge, has aconseguit la descripció perfecta d'un instant.

    Com que tinc curiositat de saber més coses d'aquests tres personatges, vaig a llegir la segona part...

    Fins ara,

    Pilar

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Aleix de Ferrater

Aleix de Ferrater

137 Relats

2637 Comentaris

191107 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascut a Barcelona el 1959, sóc periodista, encara que actualment no l'exerceixo. Resideixo actualment a Ribes de Freser (Ripollès), caminant, llegint, escrivint, vivint.
Literàriament, he guanyat el Premi Sant Joan 1995, organitzat per l'ONCE de Catalunya, el Jo Escric 2007, el Roc Boronat 2007 i el Guillem Colom i Ferrà, Vall de Sóller 2015.
He publicat els llibres "Escoltant la sal" (Fundació Cabana, Jo Escric 2007), "Arrels d'escuma" (Editorial Omicron 2008), "Flaix que enlluerna" (Editorial Omicron 2010), "Absolutament d'ànim" (Documenta Balear, 2016), "L'excés" (Ediciones Oblicuas, 2019) i "L'edat blava" (Associació de Relataires en Català, 2023). .

Aiximateix, tinc relats i poemes en llibres editats conjuntament amb diversos autors i editats per l'Associació de Relataires en Català, com "Tensant el vers" (2011), "Temps era temps" (2012), "Llibertat" (2012), "Traços de desig" (2014), "Somnis tricentenaris" (2014), "Mitjans de transport" (2017) i "Virtuts" (2018).