La nit de Reis

Un relat de: Glòria Vendrell Balaguer
A les fosques i aprofitant el petit espai entre son i son, obren la porta sense soroll, amb sigil busquen les sabates de cadascú, posen els noms i deixen cada paquet al seu lloc.

Ningú s'ha adonat de res, tret de les llums de l'arbre que s'han encès amb la seva sola presència, dels pastors i rabadans que reverents els miren, de la molsa amorosida que els intueix i del nen de l'establia que els somriu, quan d'un en un s'inclinen per adorar-lo.

S'ha tancat la porta de nou , tothom dorm, menys l'estrella, la nit fora és molt freda, dins la casa tot és a punt i se senten nadales en la llunyania...

Al matí els nens pensen que no han vingut, perquè diuen que no han dormit en tota la nit esperant-los i que no han sentit res, però quan s'acosten a la porta de vidre els hi falten ulls per mirar : el menjador vessa regals , les emocions s'arremolinen, se'ls fa un nus al coll , s'han quedat bocabadats i perplexos per la sorpresa... els hi han de dir que entrin, que passin, que obrin, que desempaquetin...

Tots busquen les seves sabates i els nens també, als més petits han d'ajudar-los una mica, els grans esperen que obrin els menuts primer ...

Tan se val si són savis o màgics, si venen o no amb camells, si expliquen els seus secrets als pares...són una saviesa poderosa, un somni bonic i latent , una màgia menuda, un plaer inexplicable la nit de Reis.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Glòria Vendrell Balaguer

Glòria Vendrell Balaguer

116 Relats

77 Comentaris

50732 Lectures

Valoració de l'autor: 9.80

Biografia:
Sempre m'ha agradat molt escriure. Em relaxa, em diverteix i m'ajuda . Les noves tecnologies fan possible el que abans era impensable. Si voleu llegir més, podeu visitar el meu blog : http://www.gloriavendrellbalaguer.blogspot.com.es/