LA NEU

Un relat de: montserrat vilaró berenguer
Avui que diuen que caurà la neu estic escrivint sobre això, o no ?
Escriure sobre neu es recordar els anys de la meva infantesa, llavors si que solia nevar, ara amb el canvi climàtic tot es diferent.
Abans nevar era sinònim de ninots de neu , de llet amb cacau calent que la iaia em preparava. Nevar era passar-ho malament els homes de la meva família que tenien que cuidar animals amb mal temps.
Neu era caminar en un mantell blanc que ni els animals havien trepitjat.
Neu era anar a l´escola amb botes altes i jugar de valent amb tots els companys.
Neu era vida, ja ho diuen . Any de neu any de Deu .
Faré un esforç i esperaré la neu , intentaré apropar-me una mica a la infància . No se si m´en sortiré.

Comentaris

  • El món què deixem enrere.[Ofensiu]
    Falciot blanc | 24-07-2020 | Valoració: 10

    Hola Montserrat, ja veus, precisament avui he triat aquest relat de la neu, renoi, avui fa molta calor i potser ens aniria bé una miqueta de neu perquè refresques l'ambient, en principi he triat un relat curt, tinc pressa, però llegint-lo he tornat als anys de la meva infància i joventut. Has obert una finestra a un passat pròxim que potser els nostres néts mai podran veure, és trist, sembla que tot o espatllem, és l'evolució, diuen, també hi ha coses bones, moltes coses bones. Gràcies per compartir sensacions.

  • A mi m’agrada la neu mirada de prop. [Ofensiu]
    kefas | 21-01-2020


    El floc de neu ...
    ..
    és un poema
    de versos de cristall
    que es balanceja
    en el cor de l’hivern
    i el diu amb blanc silenci

  • Record de la neu...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 21-01-2020 | Valoració: 10

    Dius que "any de neu, any de Déu", i portes raó, doncs quan neva no es pot fer res, ni tantes faenes i menys amb animals.
    També es diu: en espanyo: Año de nieves, año de bienes... i cadascú que s'ho prenga com vulga.
    Aquest any sí que està nevant molt
    A mi la neu no m'agrada gens, sóc molt fredolí.
    Una abraçada.
    Perla de vellut

  • Fugir[Ofensiu]
    SrGarcia | 21-01-2020

    Mai no m'ha agradat la neu. Sempre he procurat escapar-me'n, normalment amb èxit. He estat tres vegades a la meva vida a una estació d'esquí i les tres ha sigut al mes de juliol. Cadascú té els seus records, les seves dèries i allò que per un és molt significatiu, per un altre és una excusa per a fugir.

  • Nadal del 62.[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 21-01-2020 | Valoració: 10

    Neu és aquella gra,pare, pagès, en no poder treballar la terra, tampoc hi havia tele aleshores, es passa la jornada entre llençols i flassades fent l'amor amb la mare...Vuit mesos després vinguérem al món jo i ma germana.



Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

323943 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.