La Momeroteta de les Santes de Mataró 2010

Un relat de: joandemataro

Dedicat al meu fill Xavier, que aquest any formarà part, per primera vegada i amb gran il.lusió, de la colla de portadors de la Momeroteta, una de les moltes figures de foc de la trsadicional festa major de Mataró, coneguda popularment com " Les Santes".
Aprofito també per a convidar-vos a tots i totes les companyes de relatsencatalà als molts actes que tenen lloc en la nostra festa major, reconeguda com a Patrimoni cultural de Catalunya.Aquí teniu l'enllaç a la pàgina oficial amb les dates, horaris i actes... això sí, si veniu feu-m'ho saber, que us faré de guia!!!!!

FESTA MAJOR MATARÓ 2010 DEL 23 AL 29 JULIOL

Per ordre del senyor batlle
es fa saber a tot el poble
que per les Santes d'enguany
hi haurà nova camada,
aprenents de portador,
de la nostra estimada
filla de la Momerota,
figura de foc per quitxalla
la dita Momeroteta...

Així doncs, no us espanteu,
si tot ballant pels carrers,
li veieu uns peus menuts
que amb més il.lusió que força
les banyes voldran alçar.

Això sí, aneu tapats...
Diuen, que tot i la crisi,
la dita Momeroteta
aquest any farà més llum
i anirà molt més encesa...
Vigileu amb les espurnes
que de ben segur treurà
de les banyes
i dels cors...

Photobucket

Comentaris

  • Ja que sembla que t'agraden els meus relats, et vull demanar una cosa que només triga mig minut. Enguany he presentat el meu bloc als Premis Blocs Catalunya i em calen molts vots si vull acabar entre els 5 finalistes. Per què no fas una ullada al meu bloc i si t'agrada me'l votes? Trobaràs l'enllaç al bloc a la meva biografia a la dreta de la pàgina, aquí a RC. Un cop al bloc ja veuràs què has de clicar per votar (a la dreta de la pàgina o sota cada article del bloc). Quan siguis a la pàgina per votar-me has de clicar el botó amb VOTA'M i les deu manetes més avall de la pàgina. Res més, ni nom ni adreça de correu. Si no t'agrada el bloc, doncs res.
    Una abraçada,
    Shaudin

  • Espero que n'estiguis gaudint molt![Ofensiu]
    Shaudin Melgar-Foraster | 25-07-2010 | Valoració: 10

    Jo, com potser ja saps, visc al Canadà i no puc ser a Mataró aquests dies, però si algun estiu sóc per la meva terra faré tot el possible per assistir a la vostra festa major. I t'ho faré saber perquè em facis de guia!
    Una abraçada,
    Shaudin

  • a qui li agradi el sarau...[Ofensiu]
    joandemataro | 20-07-2010

    no us perdeu les Santes de Mataró, diuen que són inoblidables....