la meva nit

Un relat de: Marina Prat Tapiz

GAUDIR DE LA COMPANYIA D'UN ANIMALÓ,POT SER MOLT AGRADABLE,PERÒ NO TENIR-LO UN COP L'HAS CONEGUT POT SER MOLT TRIST. ELS ANIMALS EN GENERAL SEMPRE M'HAN AGRADAT ELS CAVALLS, ELS GOSSOS, ELS GATS, ELS PEIXOS, ,ELS OCELLS.....
M'AGRADA MOLT VEURE PROGRAMES A LA TELEVISIÓ O REPORTATGES QUE PARLEN DELS ANIMALS.

SEMPRE HAVIA SOMIAT TENIR UN GOSSET, PERÓ LA MARE DEIA QUE NO ERA UNA BONA IDEA, TENIR UN GOS A CASA, AMB LA MARE I EL PARE TREBALLANT, VOLIA DIR QUE HAURIA DE PASSAR MOLTES HORES SOL PERQUÈ EL PARE I LA MARE TREBALLAVEN I LA MEVA GERMANA I JO HAURIEM D'ANAR A L'ESCOLA I EL POBRET ES SENTIRIA MOLT SOL.
PERÒ TOT I AIXÓ JO VOLIA UN GOS.

SOVINT QUAN ANAVA A LA PLAÇA A JUGAR TROBAVA ALGUN COMPANY AMB EL SEU GOS,I APROFITAVA PER JUGAR AMB ELL I DEMANAVA DE PORTAR-LO AMB LA CORRETJA UNA ESTONA .
TROBO QUE ELS NOMS DELS GOSSOS SOLEN SER CURTS I DIVERTITS COM: BOBY, TACA, DUC, TOBY...... , UN DIA EL PARE EMB VA EXPLICAR QUE AIXÓ ES FEIA PERQUÈ AIXÍ ELS GOSSOS RECONEIXIEN MILLOR EL SEU NOM, ENCARA QUE TAMBÉ NI HA DE LLARGS , UN SEU AMIC
POSAVA UNS NOMS MOLT DIVERTITS ALS SEUS GOSSOS, A VEGADES EREN UNA MICA LLARGS I TAMBÉ UN XIC ATREVITS, "COM TU" O "PREGUNTA-LI"; AIXÒ FEIA QUE QUAN ALGÚ LI PREGUNTAVA EL NOM DELS SEUS GOSSOS,AL CONTESTAR ES FORMAVA UN BON EMBOLIC FINS QUE ACLARIEN QUE EL NOM DEL GOS ERA "COM TU" I NO PER EXEMPLE JOSEP COM ES DEIA LA PERSONA.,
DESPRÈS DE MOLT TEMPS VAIG ACONSEGUIR TENIR UNA PEIXERA AMB PEIXOS AL MEU QUARTO, UNA MICA ERA LA TELE QUE NO M'HAVIEN DEIXAT MAI TENIR A L'HABITACIÓ, VA SER UN REGAL DELS AVIS QUE SABIEN COM M'AGRADEN ELS ANIMALS,LA PRIMERA FEINA ERA SABER COM ELS HAURIA DE CUIDAR ,PER A MI ERA LA MEVA PRIMERA RESPONSABILITAT JA QUE ELLS DEPENIEN DE MI, SI JO NO ELS CUIDAVA PASSARIEN GANA, ES POSARIEN MALALTS I ES PODIEN MORIR, AIXÍ QUE VAIG BUSCAR EN UNS LLIBRES QUÈ HAVIA DE FER PER TENIR-NE CURA, TAMBÉ ELS VAIG POSAR NOMS,PER SALUDAR-LOS EN ARRIBAR DEL COLE.
ES DEIEN RATLLETES, BLANQUET, COLORINS, I TIGRE, PERÒ UN DIA VAIG ESTAR MOLT TRISTA ,PERQUÈ EN COLORINS ,ES VA MORIR , I AIXÒ EM VA FER SENTIR MOLT MALAMENT, PERQUÈ JO MELS ESTIMAVA ELS MEUS PEIXETS, PERÒ A MI EM CONTINUAVEN AGRADANT ELS ANIMALS.

AQUELL DIA AL MATÍ COM CADA DISSABTE ENS REUNIEM TOTS PER ESMORZAR PLEGATS, I COMENÇAR AIXÍ, EL LLARG CAP DE SETMANA, JA QUE EREN ELS DIES QUE NINGÚ TREBALLAVA NI ANAVEM A L'ESCOLA I PROCURAVEM FER LES COSES JUNTS, DESPRÉS ANAVEM A COMPRAR TOT EL QUE LA MARE NECESSITAVA PER LA SETMANA, MENTRES EL PARE COMPRAVA EL DIARI I EL LLEGIA ASSEGUT EN UN DELS BANCS DE LA PLAÇA I LA MEVA GERMANA I JO APROFITAVEM PER JUGAR A LA PLAÇA DEL POBLE, AQUELLS MATINS DE LA PLAÇA DEL POBLE S'ANAVEN ACABANT PERQUÈ AVIAT HAURIEM DE MARXAR A UN ALTRE POBLE PERQUE AL PARE LI CAMBIARIEN LA FEINA I HAURIEM D'ANAR A TRABALLAR I A ESCOLA A UN ALTRE POBLE , A MI EM SABIA GREU , HI HABIEN COSES BONES I COSES DOLENTES, COMPRARIEM UNA CASA AMB JARDÍ ,AIXÒ ERA BO,CAMBIARIEM D'ESCOLA AIXÒ NO ERA NI BO NI DOLENT ERA DESCONEGUT, DEIXARIEM ELS AMICS AIXÒ ERA DOLENT, SEGURAMENT TAMBÉ EN FARIA DE NOUS AIXÒ PODIA SER BO,MENTRE JO ANAVA ROMIANT TOTES AQUESTES COSES UNA MICA ENCANTADA, VAIG SENTIR UN CRIT MOLT FORT:

MAAARTAAAA!!!!!!!!!!!!!!,ERA LA MEVA GERMANA EM VAIG ACOSTAR I LA VAIG VEURE DAVANT D'UNA NOIA JOVE QUE DUIA UNS CADELLS DE GOS DE TURA QUE ERAN UNA MONADA , LA MEVA GERMANA I JO SENSE ADONAR-NOS JA TENIEM UN ALS BRAÇOS , QUAN AQUELLA NOIA ENS VA DIR : QUE EN VOLEU UN ? RÀPIDAMENT ENS VEM GIRAR CAP EL PARE DAMANANT SI US PLAU SI ENS PODIEM QUEDAR UN, COM QUE EL PARE TAMBÉ L'HI AGRADEN ELS ANIMALS, ES VA ACOSTAR A LA NOIA I LI VA PREGUNTAR SI EREN SEUS I ELLA LI VA EXPLICAR QUE ELS ESTAVA REGALANT PER QUÈ LA SEVA GOSSA HAVIA TINGUT GOSSETS, I QUE INTENTAVA DONAR-LOS A QUI ELS VOLGES CUIDAR, EL PARA ENS VA MIRAR I VA DIR ANEM INTENTAREM CONVENCER A LA MARE.AIXÓ NO VA SER MASA DIFICIL LES COSES CAMBIABAN ARA TINDRIAM UNA CASA AMB UN JARDI I AL MARXA LA MARE NO TREBALLARIA,PER TANT EL GOSSET NO ESTARIA SOL A CASA, TINDRIA UN ESPAI PER NO ESTAR TANCAT, LA SEVA VIDA COMENÇABA AL NOTRE COSTAT, LA MARA I EL PARE ENS VAN FER SIGNAR UN CONTRACTE EN EL QUE PRENIEM EL COMPROMIS DE CUIDARNOS DEL GOS,PORTAR-LO LA VETERINARI, COMPRARLI EL MENJAR PREOCUPARNOS DE MANTENIR-LO NET I BEN CUIDAD I NOSALTRES NATURALMENT BEM ACCEPTAR.

QUAN BAM ARRIBAR A LA NOVA CASA AMB LA GOSSETA A LA QUE HABIAM POSAT EL NOM DE NIT,PERQUE ERA MOLT NEGRE, COM UNA BOLETA I AMB EL PER ARRISSADET,ABANS DE AQUEST NOM LA MEVA GERMANA I JO BEM PENSAR TOT DE NOMS CURTS I BONICS, NUCA ....,
PERO PER FI ENS VAM DECIDIR PER NIT.

LA NIT SEMPRE JUGABA AMB NOSALTRES,LI BEM ENSENYAR A DONAR LA POTA ,I TAMBE A DIR-LI MORTA I S'ESTIRABA PANTXA EN L'AIRE, FINS QUE FEIEM UNA PALMADETA ,A FER LES SEVES NECESITATS A LA MUNTANYA ON LA PORTABAM CADA DIA A PASEIG, SI ELGUN DIA FEIA CACAS AL CARRES SEMPRE DUIEM UNA BOSSA, PER RECOLLIRLA, NO VOLIEM QUE LA NOSTRE GOSSETA ES CONVERTIS EN UN GOSSET ANTIPATIC A NINGÚ, PERQUE CUAN ALGU TREPITJA LA BRUTICIA QUE DEIXA L'AMO D'UN GOS, LA GEN SOL SENTIR ANTIPATIA CAPA ELS GOSSOS ,NO CAPA ELS AMOS,I DE FET ELLS ELS AMOS SON ELS ENCARREGATS DE RECOLLIRLES.,NO COSTA RES.
LA RENTABAM I ERA MOLT DIVERTIT HO FEIEM AL PATÍ DE CASA AMB MAGUERA, I SEMPRE UNA DE NOSALTRES L'AGUANTABA I L'ALTRE L'ENSABONABA I L'ESBANDIA BEN ESBANDIDA,I CUAN LA DEIXABAM ANAR S'EXPOLSABA AMB TANTA FORÇA QUE ENS MULLABA A TOTES DUES, QUAN ERA MOLLA ERA PRIMA I PETITOTA, I QUAN ELS SEUS CABELLS S'AIXUGABAN A LES HORES JA TORNABA ASE LA NIT DE SEMPRE.ERA MOLT PRESUMIDA TENIA EL SEU SABÓ ESPECIAL, LA SEVA COL.LONIA, I LA MEVA GERMANA COM QUE ES MES GRAN QUE JO,SEMPRE ERA L'ENCARREGADA DE TALLAR LI ELS CABELLS,AL ARRIBA DE COL.LE SEMPRE ENS VENIA A RECEBRE,I QUAN ERA L'HORA D'ANAR A PASEIG AGAFABA LA SEVA CORRETJA I SEMBLABA QUE DIGUES:HE QUE ES LA MEVA HORA DE SORTIR.
LA NIT ES PORTABA MOLT BÉ ERA ELQUE ES DIU UNA BONA GOSSA,AL PATI DEL COSTAT DE CASA NOSTRE TAMBE TENIAN GOSSOS ,EN NIL, L'OTO, I L'ONA, I ES CLAR LA NIT I ELS ALTRES ES VAN INGENIAR LA MANERA DE PASAR D'UN PATI A L'ALTRE , I JUGAVEN PLEGATS, COM QUE ALS VEINS NO ELS MOLESTABA QUE LA NIT ANES AL SEU PATI I A NOSALTROS QUE ELS ALTRES VINGESISN A VISITAR-NOS ENS VAM CONVERTIR EN UNA MENA DE FAMILIA , FINS QUE UN DIA LA NIT VA QUEDAR EMBARASSADA ,ES VA FER NOVIA D'EN NIL I AIXÒ ES VA CONVERTIR EN UN PETIT PROBLEMA , PERQUE ARA QUE FARIEM AMB ELS CADELLS NO ENS ELS PODIEM QUEDAR, QUAN VAN NEIXER ERAN PETITS COM DE LA MIDA D'UN MOBIL I LA NIT A MES DE SER UNA BONA GOSSA ES VA CONVERTIR EN UNA MOLT BONA MARE, DELS SEUS SET CADELLS, ELS LLEPAVA PER TENIRLOS BEN NETS I ELS HI DONAVA DE MAMAR, FINS I TOT SEMBLABA QUE ELS DESPERTABA QUAN ERA L'HORA DE MAMAR,QUE LLESTOS SON ELS GOSSOS NO TENEN RELLOTGE I SABEN QUAN TOCA CADA COSA, I NINGÚ ELS ENSENYA A CUIDAR DELS SEUS CADELLS.
QUAN ELS GOSSETS VAN SER UNA MICA GRANDETS QUE JA NO MAMABEN , TOTS A CASA I ELS VEINS TAMBÉ VAM ESTAR BUSCANT FAMILIES PER QUE S'ELS QUEDESIN,I EN BEM TROBAR SET BONES FAMILIES QUE HARA CUIDEN D'EN:

PUÇA ST.BIGOTIS
LLUNA MAIG
NUCA DELIT
MUTIL

EN MAIG ES VA QUEDAR A VIURE AMB ELS VEINS, I AIXI ENS PODEM VEURE ENCARA,ESTAVEM MOLT CONTENTS , PERO UN DIA VA SER MOL ESTRANY, LA NIT ERA A CASA AMB LA MARE, I VA PASAR TOT EL MATI AMB ELLA COM SEMPRE RONDIAN, PERQUE LA TROBAVA SEMPRE ENTRE CAMES,AQUELL DIA LA MARE FEIA COROQUETES I LA NIT SEMPRE S'ACOSTABA PER SI DE CAS QUEIA ALGUNA COSA I PODIA MENGARSE-LA
LA MARE LA VA FER ANAR AL SEU LLOC DE SEMPRE PERO ELLA ES VA POSAR DEVANT LA PORTA DE SORTIR AL PATI , A LES HORES ES VA ESTIRAR I TOT D'UNA VA FER COM UN PETIT XISCLET, LA MARE LI VA PREGUNTAR QUE PASA? I ELLA SE LA VA QUEDAR MIRANT MOVENT EL CAP DE UN CANTO A L'ALTRE I AL CAP DE UNA ESTONA ES VA ADORMIR, QUAN LA MARE HABIA DE SORTIR AL PATI PER ESTENDRE LA ROBA, LI VA DIR :SURT DE DEVANT LA PORTA QUE NO PUC SORTIR , I LA NIT NO ES VA MOURE, LA MARE LA VA TOCAR AL LA MA I NO ES MOVIA , I A LES HORES ES VA ESPANTAR MOLT, VA INTENTAR FER LI UN MASSATGE AL PIT I LA NIT NO REACCIONABA, A LES HORES VA TRUCAR AL PARE , I AL VETERINARI, I QUAND JO VAIG ARRIBAR DEL COLE,LA NIT NO EM VA SORTIR A RECEBRE, I AL ENTRAR A LA CUINA DE CASA MEVA LA MARE
PLORABA EL PARE PLORABA I JO VAIG ESCLATAR A PLORAR,AL ARRIBAR LA MEVA GERMANA NO VA PODER PLORAR, ES VA NEGAR A CREURA QUE LA NIT ERA MORTA I ES VA TANCAR AL SEU CUARTO, EL PARE I ELS VEINS VAN FER UN FORAT AL PATI I VAN ENTERRAR LA NIT I VEM PLANTAR UN BOIG,QUE ARA VIU D'AMUNT LA NIT,QUE DESCANSA PLACIDAMENT AL RECÓ MES SOLEI DEL NOSTRE PATI I JO CADA DIA TORNAN DEL COLE LI PORTO FLORS I LI DEIXO DEMUNT, PERQUE SAPIGA,QUE MEN RECORDO MOLT D'ELLA I QUE HA SET LA MEVA MILLOR AMIGA......LA MEVA NIT T'ESTIMO.



DEDICAT A LA MEVA GOSSA NIT QUE PER DESGRÀCIA JA NO ESTÀ ENTRE NOSALTRES.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Marina Prat Tapiz

Marina Prat Tapiz

14 Relats

20 Comentaris

21650 Lectures

Valoració de l'autor: 9.36

Biografia:
Bé doncs jo vaig néixer a un poblet petit que està al Bages que es diu Santa Maria d'Oló, l'any 93, i als sis anys varem venir a viure a ripoll, fins al dia d'avui.
Aqui vaig guanyar un 1r premi d'aqui a ripoll, que es diuen els premis Joan Triadú, i això em va animar i vaig començar escriure desde llavors, que deuria tenir uns...8 anys diria, mes tard vaig tornar a guanyar aquest premi, aquest cop en tercer lloc.
I a 3r d'ESO, desde l'institut varem participar al concurs de relats que organitza cada any la coca-cola, quedant en segon lloc de Catalunya (que com que el concurs era en castellà no he penjat el relat però algun dia el traduire i el penjare) Tot això m'ha anat animant a continuar escribint, i bé, m'he anat defensant com he pogut, així en petit format.
Sempre intento expressar les meves idees i el que penso, intentant fer reflexionar a les cuatre persones que per casualitat em llegeixin, i que pot ser entenguin la meva manera de veure el món. Sempre intento ser original i no enrotllarme gaire, ja que sóc una persona que m'agrada molt anar al grà. És molt possible que això faci que els meus escrits es quedin en idees però bé... només és una aficció que tinc i que m'agrada compartir.

Això és tot diria, esper-ho que us agradin els meus relats qui els llegiu i us agraire totes les propostes i comentaris que em feu per poder millorar.
Gràcies.