LA MEVA CLASSE ÉS UN MAR ( DE NENS , ES CLAR ! )

Un relat de: Josep Llop Llop


LA MEVA CLASSE ES UN MAR

( ...i quan plou més perque fà d' aula d' acollida )



Clic !


Encenc el fanal de la imaginació real -ara que ningú em veu ! - i em poso a mirar
cap a Torredembarra :

- Bon dia alumnes !
- Bon dia Josep !

Un grapat o dos de nens i altres tants de nenes acaben i no acaben d’ entrar a la classe. Venen adormits o massa desperts, esquitxant, mullats, xisclant, atabalats,…
…i abans que toqui la música! - Deu meu, quin dia per davant !

- Hola nens !

- Bon dia !, bon dia !, bon dia !, bon dia !, bon dia !, bon dia !........

- Eeeeeeiiiiii !

- Ejeem !

- A fòra al pati fà fred !

- I hi plou neu !

- No pot ser !

- Deixam passar nena !

- No em toquis !

- Que ets tonto nen !

- I tu més !

- Té !

- Pero que fas ?

- Josep, el David m’ ha pegat !

- Que va !

- PROU !, TOTHOM A SEURE !

- Es que…

- ¡ NI ES QUE, ni res ! , ¡ JA !

Van seient més o menys la meitat.

Paraigües xops goteijant colors de plàstic , aneguets blaus, margarides, Daisy o Spidermans,…, xip-xap pel terra, nenes que encara van entrant, rient a la porta…, piquerols encantats…

- Som-hi que és hora !
I a poc a poc l`espai es va ordenant, menys als penja-robes, atapeïts encara de noiets que no es volen asseure, si no és a la veu de… (sant tornem-hi !) :

- VAL, SEIEU, JA !
- COMENCEM O QUÉ ?

Crec que gairebé tots estrien el o què… (¿?). Picaré de mans per rematar : -¡ Plac, plac ,plac !

Miro amb cara d’enfeinat enfadat i m’hi poso seriós per a dirigir al personal.
- Aquest està emprenyat, corre, treu el llibre Sohaib !
- Victor que em xafes el peeuuu !

I ja estem fent clase., - Gael, Asier…treballant. – Cristina, soc jo el qui els ha de renyar !

Una barreija de races i procedències de mans petites , rient, pensant, estimant en català, castellà, rus, marroquí,portugues…pells i cognoms de diverses tonalitats.
Que và !...Tots éssers humans. Iguals!. Som una classe i tant fà !

Taules i llibretes endreçades i vint-i-quatre alumnes amb uns ulls molt oberts o molt tancats.

- Leo, Claudia, Mariam posem la data i ens centrem !.
- Oscar, Jordina, ens seiem bé ja ?

Matemàtiques. Repassarem on ahir vàrem acabar….p.27, …recordem que resoldre un problema és llegir bé l’ enunciat…Vinga Joel llegeix amb veu ben alta !.... Oumayma, pots continuar ?

LLetres i xifres van saltant entre ditets i mitja llengua que no pararía de parlar…
- buuf,que difícil !. David diu que ja ha acabat !...

Un altre dia escolar convivint amb tranquilitat. L’ hivern a fòra, a dins la petita humanitat.

Tendre sempre i tibat de quan en quan..Ordinador obert, badallant, pissarra digital amb jocs matemàtics preparats, neta l’altra, amb la data posada; pols de guix blanc als dits de la memòria. Unes vides amb significat.

-Hugo vine a la meva taula i explica’m com es fà !

Sona l’estudi i el silenci perfumat de colònia matinera i madalenes a mig desembolicar.

-Alejandra, Ivan , Salima aneu espavilant…cinc minuts i corretgim !
Pregunto i s’eixequen moltes mans . De bon matí conjuguem bé els verb estudiar.

…,…I ara a cantar una estoneta per a descansar. – Fem Mirall de Pau ?. Si ¡!!. A la de tres…
”Música t’escolto entre els estels…”
- I… tornem a treballar !

-Pàgina 33 Ayoub, si..de Català, que estas esperant !, Youssef… comença a llegir el poema sobre “La Vaca cega” de Joan Maragall…

-Ploen accents, signes d’ interrogació i miquetes de son a les llibretes … algún acudit, un parell de rialles, dos que s’ han barallat, unes endevinalles…i molts subjectes preparant-se per tenir en el futur bons predicats.

Ser mestre si están vius i atents és sempre un encant !...-Ara vinc Ivan !

La màgia del nosaltres, mots en silenci i escalf. Un petit Mon la classe , on dia a dia les taules se’ ls hi fan petites i les motxilles més grans. Tots plegats creixent, avui, més que mai, de cara al cel.

…Hora del patí !

Alegries desembolicant l’ entrepà… i taules ara plenes de parxís, oques, …cromos de futbolistes, nenes amb secretets i moltes ganes de jugar.

Avui com plou no sortim al pati. – Qui vol anar al servei…?... No t’ hi quedis a viure , eeeh!

Carla, Milena i Emilio es posen a ballar…Al caraoke Nayeli…Petita festa d’ un quart.

Passa la vida. Atmòsfera d’ il.lusions i energía esclatant !

A fòra segueix plovent; gotetes fines als vidres van escrivint ja els deures per demà:

- Fareu una narració més o menys com aquesta, però que al llarg de la vida
l’ heu de completar amb feina ben feta, bon cor i molt centrada en el respecte
i la recerca de la felicitat de tots plegats.

La nota us la posareu vosaltres mateixos al final !

Una abraçada amb tots fent pinya, escalf, nenes i nens, estimada clase de Quart



Josep Llop


(Dedicada a l’Escola Antoni Roig de Torredembarra)











- .
-

Comentaris

  • comentaris[Ofensiu]
    Noia Targarina | 15-02-2022 | Valoració: 10

    M'agradat molt el teu relat.

    Continua escribint així!

    Una abraçada

    Noia Targarina

  • Una abraçada Pilar[Ofensiu]
    Josep Llop Llop | 16-08-2017


    Gracies Pilar. No et conec pero reconec la teva sensibilitat. Et llegire.

  • Gràcies[Ofensiu]
    brins | 16-08-2017 | Valoració: 10

    Gràcies, Josep, pel teu comentari; gràcies per haver sabut llegir, entre línies, els meus sentiments.

    Aquest relat teu m'ha agradat força; l'he trobat fresc i molt àgil. Per mitjà de records i de diàlegs imaginaris has aconseguit un text que destila humanitat i sinceritat. M'has fet recordar tardes de pluja a l'escola que sempre enyoraré, i m'has recordat, també, el que sent un mestre quan exerceix la professió que realment estima. Jo també he estat mestra, tot i que d'adults.

    Cordialment,

    Pilar

  • M'ho has fet recordar...[Ofensiu]
    Montseblanc | 11-08-2017

    ... Tant de quan jo era alumne, com de quan ho era el meu fill. Els dies de pluja eren especials, ja s'havia de lluitar una mica més del normal per arribar a classe, i després, a dins, era com un petit refugi on, si el mestre o la mestra en sabien, ens ensenyaven a aprendre, a voler saber més.
    Molt ben recreat. Se't nota que estimaves la teva feina. És el millor que ens pot passar als alumnes, un mestre que estimi el que fa.

  • Josep Llop Llop | 21-06-2017

    Si. Un viu de bons records tambe. A les classes vaig ser feliç i hi vaig fer un cercle
    de benestar gairebe sempre. A fora, feia mes fred...

    Salutacions i Bon Estiu.

  • Enyorament[Ofensiu]
    SrGarcia | 20-06-2017

    Qualsevol diria que t'enyores, Josep.