La Llúcia (Repte Clàssic 362)

Un relat de: deòmises

El parc quasi en silenci mentre la Llúcia juga a pilota amb amigues imaginàries al costat del gronxador. Mitja tarda i, a prop d'ella, la seva mare llegeix. Immersa en la lectura però alerta dels lleus sons que fa la petita, sent una esgarrifança perquè el sol ara ja no escalfa tant. I aquest calfred s'endinsa fins al lloc més intrínsec del seu interior, on la darrera terminació nerviosa encara conté la informació elemental del fred. La Lídia deixa amb cura el llibre i agafa la jaqueta de punt d'ella i l'abric de la nena. La crida i immediatament ressonen cada cop més a prop les passetes de la Llúcia a la sorra del parc.

La palpa i s'adona que s'ha despentinat i que entre els cabells hi ha grans de sorra, que haurà de treure sota la dutxa. La coneix, més ben dit, la reconeix amb el contacte dels dits. La Lídia és cega, però no de naixement. Recorda els colors lleugerament, pot veure la realitat que l'envolta gràcies al seu tacte o a la seva oïda. Fins i tot pot distingir la maduresa de la fruita o el punt de salat o de dolç del menjar amb el gust. Amb l'ajuda desinteressada de l'Associació de Dones Maltractades ha pogut instruir els seus sentits per solventar la manca de visió. Per això sempre parla com si hi veiés. Mentre s'allunya la petita, ja més abrigada, la Lídia reprèn la lectura després de corroborar amb el dit índex la xifra en Braille de la pàgina que llegia.

S'ha post el sol gairebé per complet però la lleu escalfor del fanal la tranquil·litza: no li agrada ser a aquelles hores al parc i menys sense gos pigall. Espera la solidaritat de l'Associació per tramitar amb major agilitat l'adopció d'un. Mentrestant, la Llúcia l'acompanya. Però és encara una nena de quatre anys i mig, massa responsabilitat per a ella... I tampoc la pot dur amb ella a les sessions de teràpia per oblidar les seqüel·les de l'agressió. La que va patir ja fa cinc anys, en ple embaràs de la Llúcia. El seu marit , un desgraciat alcohòlic i drogaaddicte que només sabia humiliar-la i anar-se'n al llit amb meuques...

Mentre la Lídia cavil·la, la Llúcia ha xutat massa fort la pilota, que segueix el seu camí tot disminuint la seva velocitat fins que topa contra els peus de l'home que, malgrat anar ben vestit, put a alcohol, el mateix home que va ruixar els ulls de la Lídia amb àcid, el mateix àcid que va cremar-li per complet els globus oculars i les pituïtàries, amb què ella podria percebre la presència del seu exmarit que ja fa estona que observa els seus moviments. Davant del desconegut, la Llúcia somriu i demana amb educació que li retorni la pilota...

Comentaris

  • M'agrada[Ofensiu]
    Perestroika | 29-05-2010

    el trobo ben estructurat, acurat. Em "sobren", però, algunes explicacions. Crecque s'entén sense necessitat de ser tan explícit. Hi donaria més "puresa" al text.

    Bon ritme, i molt ben tractada la relació entre les temàtiques: perdre la vista, el maltractament,l'autosuficiència..

    Felicitats pel relat!

    I gràcies per continuar el meu al fòrum. M'agrada molt! has estat capaç de seguir-lo amb un estil com semblant, pràcticament no es nota diferència d'autor. M'he permès el luxe de continuar-ho de nou ;)

    Salut!

  • quina angoixa![Ofensiu]
    ambelma | 16-03-2010 | Valoració: 10

    m'has posat els pels de punta.

    Crec que aquest relat, tan breu, parla de moltes i moltes coses a banda del maltractament, la innocència, la frustració, la dignitat i les ganes de viure, la pau, la por, tot açò i més es pot sentir a travès de les línies del relat.
    El meu primer relat a RC parla entre altres coses del maltractament, a diferencia del teu és massa llarg... es diu Dins meu

  • No la Lídia[Ofensiu]
    nuriagau | 28-04-2009 | Valoració: 10

    Crec que, en aquest repte, en Sergi Yagüe García us va proposar d'imaginar-vos què passaria si perdéssim un dels sentits. La teva participació és una història dura i colpidora.

    La veu narradora va subministrant la informació, a petites dosis, d'una forma progressiva. D'aquesta manera aconsegueix mantenir l'atenció del lector i la tensió argumental.

    El desenllaç és sorprenent i espaordidor. Un final obert que no deixa indiferent al lector.

    Al relat apareixen dos personatges femenins: la Llúcia, la nena i la Lídia, la mare. En una primera lectura, sembla que la protagonista principal sigui la mare, però, després d'una relectura, no n'estic del tot segura. Fins i tot l'elecció del títol (La Llúcia) fa pensar que vols donar-li més èmfasi al protagonisme de la filla, especialment, dels esdeveniments futurs, aquells que no apareixen escrits al relat però que el lector s'imagina.

    Felicitats pel relat!

    Núria

l´Autor

Foto de perfil de deòmises

deòmises

373 Relats

1011 Comentaris

307300 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Pèrgoles (o Escandinàvia)


Perquè el comiat no esborra els solcs deixats
A la teva pell, digues-me adéu totes les vegades
Que desitgis, que només sóc teu, en cos i ànima,
I en el teu record, perenne com els paisatges ignots.

Perquè passejar no és una almoina abandonada
A la intempèrie de voler i no poder, entre llençols
Perfumats d'una passió que remou les entranyes,
Desitja aquest meu cor mortal un cop més demà.

Perquè retornaré on vaig besar-te tantes vegades,
Sense cercar altres llavis que els teus, necessitat
Meva, ànima bessona, mare, esguard serè, letícia;

Perquè guarir les ferides sempre ajuda a avançar
Cap a la mà disposada a entortolligar l'esperança,
Seré teu, tan intens, profund com l'enyor que em guia.



***

Tot s'acaba, inclús el somni més bell, per manca de resiliència...


***



deomises@gmail.com

EL MEU BLOG:

Es desclou la tenebra...

Lluís
13.05.1978