La gran espera de... (?)

Un relat de: Gica Casamare

El senyor Muscadella va decidir esperar, només passaven cinc minuts.
Va encendre una cigarreta i se la fumar pacientment, esperant que amb l'últim polsim de cendra arribés.
Van caure totes les cigarretes i els seus polsims. Se li va irritar el coll.
Es va començar a impacientar i es menjà les ungles arran de pell, seguidament va començar a arrancar les petites pels del voltant e les ungles. Alguna que altra mossegada va provocar sang.
Es posà a xiular, però el coll ressec el molestava, així que va començar a mirar el cel, enfosquit per uns núvols grisos i densos.
El senyor Muscadella ja estava més avorrit que impacient, així que va explicar-se acudits a sí mateix, els tres primers li van fer gràcia, el factor sorpresa, la novetat d‘autoexplicar-se acudits, però els següents se li van fer pesats, ja sabia com acabaven.
El pi: el senyor Muscadella va fer el pi, rememorant el seu passat com a gimnasta esportiu juvenil. Quan es va incorporar li va baixar la pressió i es va desmaiar, portava moltes hores sense menjar.
La barba va començar a sortir, la picó primerenca va deixar pas alguns dies després, a les pessigolles que li produïen els llargs pels, ja, de la barba, que es confonien amb els cabells llardosos i llargs del cap. Feia molts mesos que el senyor Muscadella s'esperava. La roba se li havia estripat i embrutat. Tot ell brutejava. També el gos, sec, que havia adoptat.
De sobte va aparèixer algú li agafà el braç, se'l mirà i li somrigué incòmodament amb un cert deix de penediment per alguna cosa mal feta.
-Excuses.
De què demanava excuses? qui era aquella persona? què li devia haver fet? va pensar el senyor Muscadella.
-No passa res - feu el senyor Muscadella, més per compassió que per sinceritat, doncs no sabia què excusar.
-Només et volia dir això, sento haver arribat tard.

Comentaris

  • Comento poc[Ofensiu]
    brumari | 05-06-2005

    (mea culpa), però llegeixo bastant.
    A tu t'he anat seguint. M'agrada el teu estil.
    El que més gràcia em va fer, "hhhhhhhhh".
    El "Pietro i una orella" és un relat intel·ligent, i a "No puc dir-te el què ell et diu" poses de manifest la teva vena poètica.
    Aquest relat on penjo el comentari desenvolupa una bona idea i té molt de suc.
    Però, coneixent les teves possibilitats, m'ha donat la impressió que l'has escrit amb presses. (Un error que molts cometem sovint).
    Espero que no et molesti la meva crítica, (a mi m'encanten).
    Penso que no tothom es mereix una crítica. Tu sí.
    Una abraçada.

  • BRUTAL[Ofensiu]
    quetzcoatl | 05-06-2005 | Valoració: 10

    Gica, em sembla que es el millor relat que t'he llegit!!!

    Em sembla bonissim, molt profund, cinic, trist, boig, brutal...

    A l'espera, una critica humorista de la vida, que alguns viuen esperant la propia vida, o d'algu que esta tan desesperat que espera i espera la redempcio i quan aquesta arriba, ja ha embogit i oblidat el seu motiu. Un naufrag!!

    Un 10!!

    m

l´Autor

Foto de perfil de Gica Casamare

Gica Casamare

71 Relats

182 Comentaris

111602 Lectures

Valoració de l'autor: 9.64

Biografia:
Nascut en la boira enmig de la il.lusió de la llibertat nacional i la justícia proletària, entre torrades castanyes de tardor.
No gaire esportista tot i guanyar una lliga de futbol sala, sent el suplent més complet de la generació d'or de les monges!
Ara, servent de la RES PUBLICA.

http://casalsprat.blogspot.com