La figa de moro

Un relat de: salvatore vinyatti

L'incendi, el foc, m'ha cremat la "figuera de moro". Edifici de totes les figues de moro que poblen el meu jardí. Ara, sols queda un tronc i els fills : les fulles, les pales van naixent a l'aixopluc de la mare que en ser forta d'arrels no deixa que s'estingeixi la casa.
La "figuera de moro" és forta treu endavant la descendència i torna a poblar el jardí i ens ho fa sentir quan al matí una nova pala verda neix als seus peus de mare; edifici de totes les figues de moro, que en els anys és gairebé centenària i ens recorda, ella, que seguirá perpetrant l'espècies i em demana que la respecti per a què pugui veure les seves meravelloses flors; les flors de les figues de "moro".

He adobat el jardí, li he tret les branques cremades, he posat terra al seu entorn fertilitzada. Així, ella, entronitzada veurà com els seus fills neixen al seus peus.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de salvatore vinyatti

salvatore vinyatti

227 Relats

336 Comentaris

372229 Lectures

Valoració de l'autor: 9.58

Biografia:
Graduat en Arts Aplicades, decorador i dissenyador de mobles,actualment administratiu. Tinc interessos artístics, literaris i socials. Editor de butlletins de varies associacions veïnals, i de dones ( A.Veïns) Animador sociocultural i dirigent veïnal. Tinc interessos poetics i organitzo el Premi Grau Miró de relats hiperbreus a través de la A.Veïns del meu barri. Els meus poemes expressen temes d'amor,defensa de les dones i infància, temes socials, contra la guerra i també relats i poemes erotics.
( tanka/hayku/poema triangular/ etc. La literatura és el meu últim estadi artistic el qual desitjo poder i assolir-lo amb satisfaccions i amb més coneixements culturals per al gaudi de la meva vida personal i artistica.